Hoog stationair toerental S40 1997 OPGELOST

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
RikV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.02.2011 - 15:22

Hallo,

Als eerste mijn veronstschuldigingen voor posten in de verkeerde categorie. Het gaat hier om een S40 uit 1997 dus voor model jaar 2003. Maar ik kan de juiste categorie niet vinden. Heb ik niet goed gekeken? dat kan, vertel me dan even waar ik wel moet zijn :)

Dan nu mijn probleem.
Mijn vrouw rijdt rondt in een S40 benzine 1.8 uit 1997. 220k op de teller. Tot voor kort nooit problemen mee, Maar nu toch wel. De toeren in stationair zijn hoger dan wat ze normaal gesproken zouden moeten zijn. Dit is ongeveer van 1200-2500 in stationair. Als er wat gas gegeven wordt zakt het toerental weer tot ongeveer tot 2500 en daarna ietwat schokkend en langzaam een stukje verder, of niet. Als de koppeling opgelaten wordt zonder gas geven dan zakt het toerental, maar blijft dat ook lager als de kopeling weer ingetrapt wordt. lager dan 1200 komt het echter niet. Bij een koude start lijkt het toerental ook wat lager te liggen dan bij een warme start.

Heeft iemand ideeen wat dit zou kunnen zijn? We zijn hier in den vreemden dat maakt communicatie met een garage wat lastig, en dus belangrijker om een idee te hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn. Zelf vermoed ik dat er wat valse lucht aangezogen wordt.

Gr.
Rik
xxbv92
2nd Gear member
Berichten: 203
Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18

Je kan je vraag eventueel ook hier stellen ( wel even aanmelden)
http://www.volvo40forum.nl/. Is ook leuk en informatief forum speciaal voor jou model auto.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
RikV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.02.2011 - 15:22

Vandaag hulp ingeroepen van een kennis met iets meer verstand dan ik. Na wat rommelen aan slangetjes en duwen op onderdelen etc. merkte we dat het toerental flink omlaag ging nadat er op een klepje gedrukt was. Schroefje los en onder het klepje zat daar een rubber slangetje/bochtje met een wel hele grote scheur (zeg maar net niet door gescheurd). Dichtdrukken liet meteen het toerental zakken naar normaal aantal.

We hebben dus het slangetje vervangen en daarmee was het probleem opgelost!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”