Vanavond weer tijd gemaakt om verder te gaan werken aan de airco.
Aan de machine gehangen in Dronten.......het bleek dat er niet zo veel koudemiddel meer in zat. Aangezien hij 2 jaar geleden gevuld was met een bepaald middel dat zechtbaar is met een bril met UV licht, eens alles uitvoerig bekeken. Niets te zien....
Uiteindelijk de machine er maar op aan gesloten, en gaan vacumeren. Na een minuut of 10 kwam ook de machine erachter dat er geen lek is, en er stond op het schermpje: vacuum: pass.
Toen normaal gevuld ( 750 gram koudemiddel, 20 ml olie en 10 mg lekvloeistof) Ook dat ging goed. Toen de ulti test: motor aan, en airco vol open .....de omgevings temperatuur in de garage was 17 graden, en na 1 minuut gaf de temperatuur meter met de voeler in de uitblaasmond tussen de 5Cen 6C.
Met airco uit, staat ook de pomp weer netjes stil.
Uiteindelijk bleek dus gewoon dat het koudemiddel ruim onder het vereiste niveau lag.
m i lijkt alles gelukkig weer goed te werken.......Gelukkig geen nieuwe aircopomp nodig!
airco compressor valt in stukken
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Scheelt een hoop werk en geld dit. Kan de zomer beginnen met een goede airco! Wel zo lekker
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je airco in 2 jaar tijd al zijn koelmiddel is verloren is hij echt wel lek. Denk dat het airco bedrijf iets beter had moeten zoeken naar een lek.
Als een airco goed is verlies je niet zoveel hoor. Er wordt vaak over 15% per jaar gesproken, maar dat is al erg veel. Je moet hem wel eens per wek minimaal gebruiken. De olie in het systeem zorgt namelijk voor de afdichting.
Als een airco goed is verlies je niet zoveel hoor. Er wordt vaak over 15% per jaar gesproken, maar dat is al erg veel. Je moet hem wel eens per wek minimaal gebruiken. De olie in het systeem zorgt namelijk voor de afdichting.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Hij heeft climat dus die staat altijd aan.
Enkel als het buiten erg koud is zal hij nooit aan gaan.
Waarschijnlijk is er wel ergens een lek maar er is echt niks te zien. Ik heb overal waar ik bij kan goed gekeken met de uv lamp. Er is kans dat hij lek is tussen aan de achterkant van de condensor maar dat kan je dus niet zien zonder de rediator aan de kant te halen. Of achter het dash is ook nog mogelijk.
Hij bleef iig goed op druk en we hebben er nu iets meer lek vloeistof in gedaan dus we houden het in de gaten.
Enkel als het buiten erg koud is zal hij nooit aan gaan.
Waarschijnlijk is er wel ergens een lek maar er is echt niks te zien. Ik heb overal waar ik bij kan goed gekeken met de uv lamp. Er is kans dat hij lek is tussen aan de achterkant van de condensor maar dat kan je dus niet zien zonder de rediator aan de kant te halen. Of achter het dash is ook nog mogelijk.
Hij bleef iig goed op druk en we hebben er nu iets meer lek vloeistof in gedaan dus we houden het in de gaten.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als hij achter de dash lekt komt de uv vloeistof altijd mee met het condens water en zie je sporen bij de afwatering (even tunnelpaneel weghalen). Is wel een van de eerste plekken om te kijken. Meestal is overigens de condensor lek bij de V70N.
Ik heb ook klimaat controle, maar zet die toch echt heel regelmatig uit hoor!
Ik heb ook klimaat controle, maar zet die toch echt heel regelmatig uit hoor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Er was geen spoor gevonden. Wie weet is er bij de vorige airco boer toch geen lek detectie in gekomen wie weet.
Mijn vader heeft wel gaas achter de bumper zitten dus hij goed beschermd maar natuurlijk alsnog niet uitgesloten.
Hij gaat het even aankijken. Zodra hij de volgende keer in dronten is voor de zomerbanden gewoon nog eens goed kijken met uv lamp.
Mijn vader heeft wel gaas achter de bumper zitten dus hij goed beschermd maar natuurlijk alsnog niet uitgesloten.
Hij gaat het even aankijken. Zodra hij de volgende keer in dronten is voor de zomerbanden gewoon nog eens goed kijken met uv lamp.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Och, misschien zijn ook wat leidingen een beetje poreus, wie weet. Maar dat is dan zo weinig dat iig de machine het prima vindt. Na vacumeren gaf hij aan: vacuum test: pass.
Wat kun je er verder mee doen, dan? Waarschijnlijk zo'n klein lekje dat het niet erg is. En ik was eens deelnemer bij de eerste noordelijke gaasplaatsdag, dus de condensor is nu redelijk beschermd.
Voorlopig werkt eea prima, en daar gaat het bij mij om. Als hij het weer 2 jaar uithoud, vind ik het prima, ga ik echt niets vervangen, en zeker niet preventief.
Gelukkig kwam ik weer met de schrik vrij, alleen de meeneemschijf eraf gelopen, en gelukkig zonder verdere schade.
Het was ff klöten om deze er weer op te krijgen met de goede luchtspleet, maar nu draait het prima. voorlopig tenminste.
Wat kun je er verder mee doen, dan? Waarschijnlijk zo'n klein lekje dat het niet erg is. En ik was eens deelnemer bij de eerste noordelijke gaasplaatsdag, dus de condensor is nu redelijk beschermd.
Voorlopig werkt eea prima, en daar gaat het bij mij om. Als hij het weer 2 jaar uithoud, vind ik het prima, ga ik echt niets vervangen, en zeker niet preventief.
Gelukkig kwam ik weer met de schrik vrij, alleen de meeneemschijf eraf gelopen, en gelukkig zonder verdere schade.
Het was ff klöten om deze er weer op te krijgen met de goede luchtspleet, maar nu draait het prima. voorlopig tenminste.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21211
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
hmmm. Ik proef enige twijfel over dat voorlopige functioneren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Een airco die bijna leeg geeft wel een zeer grote belasting op de compressor. Niet zelden loopt de pomp daarvan stuk. En jij weet nu echt niet wanneer het systeem bijna leeg is. Zou mijn keuze niet zijn om hiermee door te blijven rijden. Heb je het systeem niet met fluor laten vullen? Dan kan je hem de volgende keer (na een maand ofzo) makkelijker laten controleren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Maar wat kan je dan? De pomp van de airco machine krijgt hem met gemak binnen 10 minuten ruim op vacuum, het systeem geeft: vacuum check pass. Een paar jaar geleden is hij ook gevuld met fluor, en is nu niets te zien. Je gaat toch niet preventief dure onderdelen wisselen, alleen voor de lol? Er loopt daar een officiele STEK monteur rond, en die weet echt wel waarover hij praat!Zou mijn keuze niet zijn om hiermee door te blijven rijden.
Eerlijk gezegd zal mij het aan mijn achterste roesten als hij het over een jaar of 1,5 weer niet doet.....gewoon weer vullen als het gaat. Is nog goedkoper dan een nieuwe pomp, condensor en/of verdamper, buiten het hoeveelheid werk dat het geeft.
3 keer vullen is goedkoper, en dan zijn we 5-6 jaar verder.....dan heb ik hem al ingeruild, denk ik.
Volgens mij als de airco bijna leeg is, zorgt juist een druksensor ervoor dat de pomp nooit kan draaien. Daar liepen we een week of 2 geleden al tegenaan.
Maar ik kom geregeld in Dronten, ( over een week of 2-3 ivm wisseling winter/zomer banden) het systeem is nu gevuld en airco werkt prima. Zoals je boven al kan lezen, zit er ook een hoeveelheid fluor in, dus kunnen we makkelijk kijken dan.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Idd Waarom vervangen. Hij is nu nog niet stuk. Ja hij is misschien iets lek maar tot nu toe nog geen lek kunnen vinden.
Hij werkt nu weer goed maar voor hoe lang is niet bekend. Misschien valt het tegen en is hij toch sneller weer leeg dan verwacht. Dan kunnen we alsnog over gaan tot vervangen toch? Maar al zouden we elk jaar het systeem op nieuw moeten vullen. Nog steeds goedkoper dan een nieuwe pomp/condensor of wat dan ook... En men vader kan het mooi combineren met de banden wissel omdat hij dan toch al hier is.
Hij werkt nu weer goed maar voor hoe lang is niet bekend. Misschien valt het tegen en is hij toch sneller weer leeg dan verwacht. Dan kunnen we alsnog over gaan tot vervangen toch? Maar al zouden we elk jaar het systeem op nieuw moeten vullen. Nog steeds goedkoper dan een nieuwe pomp/condensor of wat dan ook... En men vader kan het mooi combineren met de banden wissel omdat hij dan toch al hier is.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Een vaccuum test zegt niet zoveel, tenzij er een flink gat in het systeem zit. Als het vaccuum voor 10 minuten blijft staan wil dat zeker niet zeggen dat er geen lek is. Als het systeem helemaal leeg is binnen 1,5 jaar zit er simpelweg een lek.
Nogmaals, als jouw compressor stuk loopt heb je een heel grote kostenpost. Het gruis van de compressor zit overal, dus het gehele systeem moet gereinigd worden. Ik zou dat risico niet willen lopen.
Nogmaals, als jouw compressor stuk loopt heb je een heel grote kostenpost. Het gruis van de compressor zit overal, dus het gehele systeem moet gereinigd worden. Ik zou dat risico niet willen lopen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Airco pomp stopt er vanzelf mee als het systeem te leeg is. En voordat de airco pomp helamaal droog staat moet er wel een flinke lek in zitten en dat is dus niet het geval.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Systeem leeghalen en afpersen met stikstof (10bar). Hoor je vanzelf waar de lek zit. Evt met plantenspuitje met sop (dref) aan de gang. Krijg je mooie bellen van als je het op de lekkage plek spuit.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Niet zeuren straks als de pomp stuk is hèarjan_de_jong schreef:Airco pomp stopt er vanzelf mee als het systeem te leeg is. En voordat de airco pomp helamaal droog staat moet er wel een flinke lek in zitten en dat is dus niet het geval.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95