het is toch ook wat heb je net een maand je nieuwe V40 komen er allemaal leuke dingetjes uit. Zoals connected touch
maar is navragen of het bij mij nog achteraf te plaatsen is
connected touch
- nippie
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 09.06.2007 - 21:58
- Locatie: almere
- Contacteer:
- Meeratne
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17.07.2012 - 07:09
- Locatie: Almere
Ja, jammer dat dit soort features nu pas beschikbaar komen. Achteraf inbouwen ga ik niet laten doen (mocht dit mogelijk zijn), omdat het 'slechts' een leasebak is, maar ik ben wel bang dat hiermee de ondersteuning voor het nogal brakke Sensus systeem snel minder zal worden.
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Wat ik me afvraag of dit wel echt goed gaat werken... het scherm ziet relatief ver weg om aan te raken, het enige wat ik er mooi aan vind is dat je je telefoonscherm ook kan weergeven op het display.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en waar zit dat nu dan?
Volvo for life
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Die hangt nu voor het raam, en zou met het toutch in de broekzak kunnen blijven, ik zou bij toutch eerder de positie van VW/Audi prefereren daar kun je makkelijker bij wat ik tot nu toe op de filmpjes heb gezien is dat je redelijk ver vooruit moet om het scherm aan te raken.bart simpson schreef:en waar zit dat nu dan?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je telefoon lees je bij een nw V40 uit in je sensus display, ik zie (of snap) je probleem dus niet zo
Volvo for life
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Volgens mij zei ik dat ook eerder al...bart simpson schreef:je telefoon lees je bij een nw V40 uit in je sensus display, ik zie (of snap) je probleem dus niet zo
het enige wat ik er mooi aan vind is dat je je telefoonscherm ook kan weergeven op het display.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ah, ik ging er van uit dat connected touch je verder ging helpen, (raakte het spoor ook wat kwijt toen je zei dat het nu voor het raam hing)
Volvo for life
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Daar hangt de telefoon op dit moment
, vandaar dat ik die optie leuk zal vinden dan ben je namelijk geen houder meer nodig.
Ik krijg nog het normale 7" scherm welke ik ook prima zal vinden.

Ik krijg nog het normale 7" scherm welke ik ook prima zal vinden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 20:11
volgens mijn dealer kan dat wel after market worden ingebouwd als je al het grote scherm hebt en de high performance radio. bij de Nederklandse auto;s is dat standaard in het intro-pakket dus zou het moeten kunnen. Staat ook in de Volvo nieuwsbrief hierover.
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... Touch.aspx
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... Touch.aspx
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30.03.2013 - 10:05
Ik had hier ook mijn vraagtekens bij. Na informeren bij de dealer en de nieuwe Mei 2013 prijslijsten is er duidelijkheid.
Sensus Connected Touch kost fabriekaf 500,- extra.
Sensus Connected Touch kost als accessoire achteraf 1500,-
SCT (Sensus Connected Touch) vervangt je RTI navigatiesysteem. Je zal dus via iGo moeten navigeren. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Er wordt een nieuwe touchscreen ingebouwd op de plek van het 7 inch scherm. De RTI computer wordt vervangen door de SCT module.
Persoonlijk zie ik een aantal voor en nadelen:
Voordelen is dat SCT op Android draait, is dus veel mogelijk. Meer en makkelijk 'apps' porteren van telefoon/tablet naar SCT is eenvoudig mogelijk!
Nadeel is dat ik zelf liever geen iGo navigatie gebruik. De ergonomie lijkt mij minder door de positie van het scherm. Echter verwacht ik dat Volvo de integratie met alle knoppen op het dashboard/stuur dik voor mekaar heeft.
Sensus Connected Touch kost fabriekaf 500,- extra.
Sensus Connected Touch kost als accessoire achteraf 1500,-
SCT (Sensus Connected Touch) vervangt je RTI navigatiesysteem. Je zal dus via iGo moeten navigeren. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Er wordt een nieuwe touchscreen ingebouwd op de plek van het 7 inch scherm. De RTI computer wordt vervangen door de SCT module.
Persoonlijk zie ik een aantal voor en nadelen:
Voordelen is dat SCT op Android draait, is dus veel mogelijk. Meer en makkelijk 'apps' porteren van telefoon/tablet naar SCT is eenvoudig mogelijk!
Nadeel is dat ik zelf liever geen iGo navigatie gebruik. De ergonomie lijkt mij minder door de positie van het scherm. Echter verwacht ik dat Volvo de integratie met alle knoppen op het dashboard/stuur dik voor mekaar heeft.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat mag ik inderdaad hopen.
Ik vind het Sensus systeem prima en die zit standaard in mijn V60. Verder zou ik mijn geld dan uitgeven aan Premium Audio.
Via Bluetooth in High-Res Spotify/Xbox Music of welke App dan ook versturen, is TOP.
USB Stick met wat vaste albums erin, TOP.
En pakt je navi een adres niet, pak ik Nokia Maps op mijn Lumia en laat ik die navigeren.
Ik vind het Sensus systeem prima en die zit standaard in mijn V60. Verder zou ik mijn geld dan uitgeven aan Premium Audio.
Via Bluetooth in High-Res Spotify/Xbox Music of welke App dan ook versturen, is TOP.
USB Stick met wat vaste albums erin, TOP.
En pakt je navi een adres niet, pak ik Nokia Maps op mijn Lumia en laat ik die navigeren.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
@Paul: Je hebt al ervaring met de normale Sensus neem ik aan? Kloppen die klachten over de traagheid van het systeem?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Systeem is zeker niet traag, alleen als je bv een bestemming in gaat typen dan duurt dat lang, want is omslachtig. Met stemcontrol gaat dit echterr veel sneller. Berekenen van 1 route is minder dan 1 seconde, is dus erg snel.
Multi media (bluetooth, usb, MP3, spotofi streaming via smartphone) is super geregeld, sowieso 100000% beter dan de oude RTI en ook zeker vergelijkbaar met wat concurrent automerken bieden
Multi media (bluetooth, usb, MP3, spotofi streaming via smartphone) is super geregeld, sowieso 100000% beter dan de oude RTI en ook zeker vergelijkbaar met wat concurrent automerken bieden
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
Volgend weekend anders even spelen met het systeem in Beesd. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen! 

2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik gebruik voor de Navigatie inderdaad spraak, gaat echt prima en ik vind hem echt niet traag.
Zijn in de loop der tijden natuurlijk wat updates geweest. Mijn ervaring is nu op een weekendje Oostenrijk met de V70 D4 van mijn vader, die is een half jaar oud dus redelijk nieuw.
Zijn in de loop der tijden natuurlijk wat updates geweest. Mijn ervaring is nu op een weekendje Oostenrijk met de V70 D4 van mijn vader, die is een half jaar oud dus redelijk nieuw.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
- Locatie: Veenendaal
Zat te zoeken naar Connected Touch om dit achteraf te laten inbouwen.
Leek me wel aardig voor 500 euro, zoals het op de volvo-site staat...
Maar 1500 euro vind ik teveel voor gewoon een gadget, aangezien het een leaseauto is.
Overigens vind ik zelf Sensus wel wat langzaam ja, maar het zit net voor het irritatiepunt bij mij (dat is bij een ieder natuurlijk weer anders)
Edit
Al een iets oudere post, maar hier lees ik dat het scherm niet vervangen hoeft te worden:
klik
Leek me wel aardig voor 500 euro, zoals het op de volvo-site staat...
Maar 1500 euro vind ik teveel voor gewoon een gadget, aangezien het een leaseauto is.
Overigens vind ik zelf Sensus wel wat langzaam ja, maar het zit net voor het irritatiepunt bij mij (dat is bij een ieder natuurlijk weer anders)
Edit
Al een iets oudere post, maar hier lees ik dat het scherm niet vervangen hoeft te worden:
klik
This secondary sub-menu gains touch control via infrared emitters fitted around the screen; break the infrared beam with your finger, a stick, or pretty much any pointy object, and the system can place the location of your "touch" and translate that into a button push --hence the stock seven-inch display doesnt need to be replaced with a capacitive-touch screen. The touch-operated "Connected" sub-menu is based on Parrots Android-based Asteroid car infotainment system software; it runs off a fist-sized, glove-box-mounted hardware box.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32
Traag vind ik het systeem inderdaad niet, qua snelheid vergelijkbaar met de RNS-510 van VAG. Het heeft alleen wel wat dingen waar m.i. niet goed over nagedacht is.Paul schreef:Ik gebruik voor de Navigatie inderdaad spraak, gaat echt prima en ik vind hem echt niet traag.
Zijn in de loop der tijden natuurlijk wat updates geweest. Mijn ervaring is nu op een weekendje Oostenrijk met de V70 D4 van mijn vader, die is een half jaar oud dus redelijk nieuw.
Reuze irritant vind ik bijvoorbeeld de ETA. Rijd je op een stuk veel sneller of langzamer dan de adviessnelheid/maximum snelheid dan denkt Sensus dat je overal sneller/langzamer rijdt en wordt de ETA op een lange rit met uren tegelijk aangepast.
Bij een ritje van Oostenrijk terug naar huis was de ETA in eerste instantie rond 13 uur, na een stukje planken was het opeens 11:30 en na een stuk vertraging was het weer 17 uur.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012