Bij de schoonmaakbeurt van het interieur heb ik de luchtroosters met een kwastje gereinigd en daarbij zijn de lamellen van een van de luchtroosters boven de radio in het dashboard ineens losgegaan waardoor de gezamelijke naar bovengaande en naar benedengaande beweging niet meer werkt.
Onderzoek gaf aan dat de tandheugel waarmee zij met elkaar verbonden zijn was losgegaan. ( zit aan achterzijde lamellen)
Na een half uur gepriegel met tangetjes en pincetten heb ik de reparatie maar gestopt want dat lukte toch van geen kant.
De vraag is: Is dit nog te repareren ja of nee en zo ja hoe krijg ik dan in godsnaam het hele rooster eruit zonder het dashboard te beschadigen.
Iemand een suggestie behalve dan naar de dealer om het geheel te laten vervangen ?? :-x
Groetjes Volvopeter
Luchtrooster lamellen los
- Volvopeter
- 2nd Gear member
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
oeh, dat heb ik ook eens gehad. Je kunt het hele roostertje verwijderen, maar het is een intens gepriegel. Hij zit er gewoon in geklikt namelijk.
Ik ben destijds alles los gaan maken (de radio en aircounit en de centre speaker) Ik kreeg ze eruit en heb met wat gepriegel de lamelletjes weer netjes in het spoor gekregen. succes. Vervangen kan altijd nog maar zal als je eea met beleid doet niet nodig zijn.
Ik ben destijds alles los gaan maken (de radio en aircounit en de centre speaker) Ik kreeg ze eruit en heb met wat gepriegel de lamelletjes weer netjes in het spoor gekregen. succes. Vervangen kan altijd nog maar zal als je eea met beleid doet niet nodig zijn.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Volvopeter
- 2nd Gear member
Bedoel je dat je de lamelletjes los gepriegeld hebt of heb je uiteindelijk de gehele unit gedemonteerd ? Juist het demonteren van de gehele unit maakt het misschien mogelijk maar ivm risico beschadiging dashboard weet ik niet hoe ik dat het beste moet doen.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb de hele unit eruit gekregen. Is lastig hoor! Volgens mij heb ik er een mes tussen gezet. Door ook de radio eruit te halen kun je er van onder al wat beter bij. Het blijft een beetje lomp en tricky, maar het is gelukt.
De unit heeft vanonder van die gekartelde insteek pinnetjes waarmee ie zich vastklemt. Deze moet je heel voorzichtig eerst links en dan weer rechts etc. loswurmen. zo komt de unit langzaam maar zeker los.
De unit heeft vanonder van die gekartelde insteek pinnetjes waarmee ie zich vastklemt. Deze moet je heel voorzichtig eerst links en dan weer rechts etc. loswurmen. zo komt de unit langzaam maar zeker los.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb ff in Vadis gekeken en weet het weer.
Je moet met een mes of plastic mes oid de zijkant van de ventilatieroosterunit iets loswurmen. Dan moet je in de unit kijken, boven en onder de lamelletjes zie je de klemmetjes al zitten. Die moeten los..ik zal proberen het Vadis plaatje te plaatsen.
Je moet met een mes of plastic mes oid de zijkant van de ventilatieroosterunit iets loswurmen. Dan moet je in de unit kijken, boven en onder de lamelletjes zie je de klemmetjes al zitten. Die moeten los..ik zal proberen het Vadis plaatje te plaatsen.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb zojuist allerlei antwoorden in dit topic geplaatst maar zie dat ze niet helemaal doorgekomen zijn, nog maar een keer.
Je hoeft de Radio NIET te verwijderen. De middelste ventilatieunit is te verwijderen door met een plastic mes oid de zijkanten iets los te priegelen, vervolgens zie je in de unit onder en boven de lamelletjes klemmetjes zitten. Deze moet je stuk voor stuk en beetje bij beetje loswurmen.
zie hier het plaatje uit Vadis:

Succes!
Je hoeft de Radio NIET te verwijderen. De middelste ventilatieunit is te verwijderen door met een plastic mes oid de zijkanten iets los te priegelen, vervolgens zie je in de unit onder en boven de lamelletjes klemmetjes zitten. Deze moet je stuk voor stuk en beetje bij beetje loswurmen.
zie hier het plaatje uit Vadis:

Succes!
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Volvopeter
- 2nd Gear member
Bedankt Hans,
Ik ga het morgen eens rustig uitproberen.
Ik ga het morgen eens rustig uitproberen.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Is het gelukt?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Volvopeter
- 2nd Gear member
Nee, ik ben wel weer voorzichtig bezig geweest en heb de lipjes voorzichtig open gemaakt en geprobeerd het hele rooster unit eruit te wrikken echter dat lukte niet. Ik durf, i.v.m. risico beschadigingen. niet verder te gaan. Mogelijk moet ik op een ander moment maar weer eens durfen.
Nogmaals bedankt.
Peter
Nogmaals bedankt.
Peter