Hallo allemaal, ik heb me nog niet netjes voorgesteld, maar ik ben Barend en rij sinds afgelopen donderdag een rode V40 T3 R-Design. Ik kom van een Golf VI GTI af.
In de Golf heb ik via OBDII ooit in kunnen stellen dat de coming home / leaving home verlichting automatisch werkte..
Dus als ik de auto uitzette dan bleef de 'coming home' verlichting nog 30 seconden branden, en als ik de auto open deed via de afstandsbediening ging de 'leaving home' verlichting aan.
Nu heb ik de Volvo dus, een heerlijke auto! Maar aan dat hele Leaving Home / Coming Home verhaal erger ik me een beetje.
Coming Home
Je moet aan de grootlichthendel trekken om het aan te zetten, en de gewone verlichting gaat branden.
Opzich goed, maar jammer dat de auto dat niet gewoon zelf snapt als het donker is en ik de auto uitzet.
Leaving Home
Je drukt het 'lichtknopje' in op de sleutel, en er gaat wat licht aan.. De achterlichten, de lichten onder de spiegels, en de parkeerverlichting in de voorlichten.
Waarom niet de DRL (dagrijverlichting LEDjes)? Of de gewone lichten, net als bij de Coming Home functie.
Is er iemand die weet of ik moeite moet gaan stoppen in het OBDII verhaal van de V40 zodat ik het daar in aan kan passen? Of is dat onbegonnen werk bij een Volvo? Of is er misschien iemand die dit al eens uitgezocht heeft?
Er zijn toch wel meer mensen met dezelfde ergernis?
Leaving Home / Coming Home verlichting automatisch?
-
- Starter
En meteen een andere OBDII vraag er achteraan, niet in de edit omdat ik het wel een losse reactie waard vind.
Ik heb de dus de V40 R-design MY13, en Volvo heeft ervoor gekozen om alle drie de TFT profielen daarvan in het blauw weer te geven. Leuk natuurlijk want blauw is dé R-kleur.
Maar dat moet toch aan te passen zijn naar rood (voor het performance profiel) via de computer?
Ik heb de dus de V40 R-design MY13, en Volvo heeft ervoor gekozen om alle drie de TFT profielen daarvan in het blauw weer te geven. Leuk natuurlijk want blauw is dé R-kleur.
Maar dat moet toch aan te passen zijn naar rood (voor het performance profiel) via de computer?
- mad
- 6th Gear member
Nee, ik herken die ergernis niet. Follow home kan ik voor kiezen of ik het gebruik of niet. Ben blij dat mijn auto niet herkent of het donker is. Andersom zou een ergernis zijn.... en volgens mij is het niet aan te passen. Geniet van je Volvo en welkom hier. Foto's worden altijd zeer op prijs gesteld 

XC70 D5 2009 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
domme auto versus slimme eigenaar, dat wordt nog wat
Volvo for life
Volvo kan niet voor iedereen goed doen
de meningen zijn hier duidelijk ook verdeeld...
de oplossing van Volvo zou geweest zijn om de eigenaar / bestuurder zelf de gewenste modi te laten instellen, zoals wij alleen doen onder windows en apple met zaken in en uit te vinken... niet?

de oplossing van Volvo zou geweest zijn om de eigenaar / bestuurder zelf de gewenste modi te laten instellen, zoals wij alleen doen onder windows en apple met zaken in en uit te vinken... niet?
-
- 2nd Gear member
moet zeggen, het is een functie op de auto dat inderdaad niet echt tot zijn recht komt.
Zoals Duitse auto's dat regelen is naar mijn mening inderdaad ook beter.
Maar ergeren doe ik me er niet aan, gebruik het amper eerlijk gezegd.
Zoals Duitse auto's dat regelen is naar mijn mening inderdaad ook beter.
Maar ergeren doe ik me er niet aan, gebruik het amper eerlijk gezegd.
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
- V40-D2
- 2nd Gear member
Absoluut, maar dat hebben ze bij heel veel instellingen wel zo gedaan. daarom is het zo vreemd, het kan wel maar ze bieden het niet aan.Figaro schreef:Volvo kan niet voor iedereen goed doende meningen zijn hier duidelijk ook verdeeld...
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
-
- Starter
Exact eens met hierboven; Het zijn in principe hele simpele instellingen. Waarom maken ze die dan niet beschikbaar voor de eigenaar?Figaro schreef:Volvo kan niet voor iedereen goed doende meningen zijn hier duidelijk ook verdeeld...
Zoals het blauwe TFT display. Het kost meer moeite (voor Volvo) om alle drie de 'rijmodus' blauw te maken dan de originele kleuren te behouden. Ik heb dan liever de mogelijkheid om te kiezen. Voor de normale V40 kleuren, én de blauwe setting.
Maargoed, ik ga me eens in het systeem verdiepen.

-
- 2nd Gear member
Mijn auto herkent wél of het donker is, daarom staat m'n lichtschakelaar dan ook op Automad schreef:Nee, ik herken die ergernis niet. Follow home kan ik voor kiezen of ik het gebruik of niet. Ben blij dat mijn auto niet herkent of het donker is. Andersom zou een ergernis zijn.... en volgens mij is het niet aan te passen. Geniet van je Volvo en welkom hier. Foto's worden altijd zeer op prijs gesteld