nieuwe boorddocumenten bekomen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
old school
Starter

Hallo beste volvo fans.
Na mijn eerste 262c (serien°1489) staat nummer 2 nu ook in mijn werkplek(serien°575) yaaay happy happy joy joy... Deze is compleet maar ook helemaal gaar...op het eerst zicht. Bij nader onderzoek blijkt dat de casco nog op een paar plaatsjes na helemaal goed is. This calls for a rescue...
MAAR, het probleem is dat deze 262c niets meer van boordpapieren heeft.
Ik heb al via facebook met volvo kontakt opgenomen(werkt veel sneller dan via de site lol) maar die kunnen mij niet helpen(uh... Zij hebben de wagen toch zelf gemaakt)
en zeggen dat ik met de vorige eigenaar moet praten. Okee...ware het niet dat deze blijkbaar al een aantal keer van handelaar naar handelaar is versleept dus das ook geen optie.
Bij het leegmaken van de koffer bomvol reservedelen vond ik twee sets kentekenplaten.
Een duits kenteken en een nederlands kenteken gedrukt in 2001.
Ik dacht even het kenteken ingeven voor de lol op de site van de rdw... Wtf dit kenteken behoord tot een 262c....maar niet deze. Het kenteken behoord tot een zwarte van 1980 en is volgens de site nog apkgeldig tot september dit jaar en ook verzekerd.
Ik snap er de ballen meer van. Dit even terzijde. Heeft iemand een idee hoe ik aan de papieren kan raken? Wetende dat deze voo de amerikaanse markt was, hij dan naar hier moet verscheept zijn maar is hij toen eerst in duitsland geweest(duitse kentekenplaten...) en dan mss nederland. Ik weet zelfs niet of hij ooit op de weg heeft gereden ofzo. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik vind het zonde om de wagen naar de sloop te moeten zenden hierdoor dus ik wil alles uit de kan halen om de papieren te bekomen.
Als iemand me hier kan helpen hoor ik het graag.
jan weemering
4th Gear member

Misschien kan je uitvogelen van wie die zwarte is waarvan jij een kenteken plaat bezit, wellicht heeft deze man 2 262ers gehad.

En wat versta jij onder boordpapieren.
alleen het papieren kenteken bewijs? of alle boekjes?

Gr
Jan
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Theo V70
6th Gear member

Ik zou starten bij het RDW.
Als de auto in NL geregistreerd is (geweest) kunnen zij je dat vertellen aan de hand van het chassisnummer.
Is hij nooit in NL geregistreerd geweest kunnen zij je vertellen welke stappen je moet zetten om hem hier geregistreerd te krijgen.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
jan weemering
4th Gear member

Als je een auto aanlevert bij het RDW zonder de juiste papieren , heeft de RDW 6 weken de tijd om na te gaan of de auto van diefstal afkomstig is o.i.d. voordat er een nieuw Nederlands kenteken afgegeven wordt, maar dan is het wel zaak dat je weet in welk land deze auto het laatst geregistreerd is geweest
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In principe moet een dealer in TIE met alleen een chassisnummer al iets meer kunnen vinden
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”