OGA244 schreef:een C30 is niet vergelijkbaar met een V40 qua gimmicks
really i didn't notice that ??!!
ach ja nu zie ik het hij heeft zelfs 2 deuren extra valt me nu pas op

OGA244 schreef:een C30 is niet vergelijkbaar met een V40 qua gimmicks
De melding is er waarschijnlijk omdat op een auto met DRL deze stand bijna nooit de bedoeling kan zijn, want als je verlichting moet voeren moet je namelijk de schakelaar verder draaien en als je overdag met DRL wilt rijden moet je de schakelaar ook op een andere stand zetten (want stadslichten mogen niet tegelijk met DRL). De stadslichten zijn dan alleen zinnig bij parkeren in het donker.nippie schreef:ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar dan zou de melding moeten verdwijnen als je rijd !! of pas moeten verschijnen als je de auto uitzet bijvoorbeeld (dan zou het enigzins zinnig zijn) in mijn c30 kreeg ik deze melding namelijk niet als ik de stadslichten aan had staan.
Oneens.Patrickv schreef:zal met de regelgeving te maken hebben
Volgens mij zit het zo
- De stadslichten mag je gebruiken samen met de DIMLICHTEN of de GROOTLICHTEN.
- Je mag niet met de stadslichten alleen aan rijden.
Herko_ter_Horst schreef:Ten eerste: voor zover ik weet, is dit een discussieforum, dus "discussie" is "hoe het hoort"...
Ten tweede: jij had dus liever 10 reacties gezien met alleen het woord "Ik!" erin? Dat is immers het meest strikte antwoord op je vraag "Wie gebruikt [stadslichten] wel eens?" en "Wie heeft hetzelfde 'probleempje'?".
Wat heb je daar in hemelsnaam aan? Wil je niet weten wat de reden is/zou kunnen zijn voor de melding en het feit dat die niet uit te zetten is (zoals je dealer je al verteld had)? Dat is namelijk waar de rest van de discussie over gegaan is.
Wat weet je nu door de laatste twee reacties dat je nog niet wist? Dat je dealer niet gelogen heeft? Of dat jouw V40 geen uniek exemplaar is met een geheel eigen willetje, maar dat andere V40's zich net zo gedragen? Goh, verrassend...