Mijn 740 GL estate uit '86 met B230K is vanavond begonnen met slecht lopen.
Schudden in stationair, bij gas bij geven verdwijnt dit.
het voelt als hij te weinig vermogen heeft, 30 in z'n 2 voelt aan of het em te zwaar is en bij 40 in z'n 3 moet ie ook al zuchten(normaal is 30 in z'n 3 net aan mogelijk) zelfde geld eigelijk voor 60 in z'n vier waar ik normaal met een goeie 50 in z'n 4 ga.
Even een stukje snelweg gepakt en optrekken wilde ook al, niet normaal schakel ik rond de 100/110 door naar z'n 5, maar nu trekt ie dan ook niet verder door.
even in de gauwigheid gekeken bij het licht van een zaklamp en 2 bougies zien er een beetje gecorrodeerd uit. en m'n gevoel zegt me (ook vanwege het geluid dat ie maakt) dat mogelijk maar 3 cilinders hun werk doen. Heb nog geen tijd om te testen met het loshalen van bougies enzo, durf dat ook niet zo goed en weet ook eigelijk niet hoe dat aan te pakken, maar heeft iemand tips over hoe en wat en wat ik zelf kan testen voor ik evt naar de garage ga...
Slecht lopen 740 GL estate '86 LPG
-
- 7th Gear member
klepspeling controleren?
bougiekabels?
verdeelkap?
bougie stuk?
inlaatspruitstukpakking stuk?
vacuumslang gescheurd?
kan van alles zijn!
bougiekabels?
verdeelkap?
bougie stuk?
inlaatspruitstukpakking stuk?
vacuumslang gescheurd?
kan van alles zijn!
- Fat Rat
- 5th Gear member
ja geloof het dan ook....
misschien nog wat extra info die van nut kan zijn...
Ik heb dus vanmiddag bij het wegzetten van mijn wagen de motor aflaten slaan en toen ie al stilstond (ja goed he) ik liet de koppeling op komen toen ie op de handrem stond en in 1e versnelling voordat ik de motor afgezet had. Ik neem aan dat dit geen directe aanleiding is, maarja misschien dat het iemand net dat beetje extra info geeft.
de auto heeft overigens 419dkm gelopen en ik weet heel weinig van z'n historie, heb 4 van de 6 apk rapporten vanaf 2001 erbij en that's all. Zelf probeer ik er voorzichtig en vrij rustig mee te rijden maarja wat heeft een vorige eigenaar gedaan. Uit de keuringsrapporten blijkt dat ie vooral de laatste jaren behoorlijk kilometers gemaakt heeft.
misschien nog wat extra info die van nut kan zijn...
Ik heb dus vanmiddag bij het wegzetten van mijn wagen de motor aflaten slaan en toen ie al stilstond (ja goed he) ik liet de koppeling op komen toen ie op de handrem stond en in 1e versnelling voordat ik de motor afgezet had. Ik neem aan dat dit geen directe aanleiding is, maarja misschien dat het iemand net dat beetje extra info geeft.
de auto heeft overigens 419dkm gelopen en ik weet heel weinig van z'n historie, heb 4 van de 6 apk rapporten vanaf 2001 erbij en that's all. Zelf probeer ik er voorzichtig en vrij rustig mee te rijden maarja wat heeft een vorige eigenaar gedaan. Uit de keuringsrapporten blijkt dat ie vooral de laatste jaren behoorlijk kilometers gemaakt heeft.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Fat Rat
- 5th Gear member
hnn dan zal ik dat laten controloeren, mij lijkt alleen raar dat dit probleem ineens tussen 2 ritjes optreedt...
Daarom dacht ik zelf aan de ontsteking op 1 cilinder, ook omdat 2 bougies er nogal rot uitzien.
Daarom dacht ik zelf aan de ontsteking op 1 cilinder, ook omdat 2 bougies er nogal rot uitzien.
- Fat Rat
- 5th Gear member
Vandaag met m'n zweedse schone naar de garage geweest, die heeft toen een bougie en kabel naar de verdeler vervangen(ja ik wil het nog een keer helemaal laten vernieuwen) en nou loopt ze weer als een zonnetje
en ik mag van het weekend weer lekker kilometers maken

en ik mag van het weekend weer lekker kilometers maken

-
- 1st Gear member
Dat zal dan wel vuil erin geweest zijn...
Heb je nog mazzel mee gehad, de mijne gedroeg zich net zo, en toen was er een klepveer gebroken ::(
Heb je nog mazzel mee gehad, de mijne gedroeg zich net zo, en toen was er een klepveer gebroken ::(