Ik heb gezocht, maar het antwoord niet kunnen vinden excuses als niet niet goed genoeg gezocht zou hebben.
Zijn er verschillen (intern) tussen de motorblokken van een 940 LPT en HPT? Of is het een questie van turbo-druk?
Zijn er nog andere verschillen onder de motorkap?
Ik ben rond aan het kijken naar een 940 (niet te oud 1995 of jonger) en vind heel veel LPT's maar weinig/geen HPT's.
Alvast bedankt!
Janis
Verschil motorblok 940 LPT en HPT (2.3L)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
blokken zijn identiek, een hpt is alleen tamelijk schaars zoals je ontdekt hebt
Volvo for life
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar kan je een lpt blok wel op schroeven tot een hp turbo?
En ja ik rij 440 maar veraad wel dat ik iets aander zoek in die richting
En ja ik rij 440 maar veraad wel dat ik iets aander zoek in die richting
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In principe wel. je mist dan een turbodrukmetertje...
Volvo for life
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
ohh die bouw ik dan zelf wel in 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Ha mooi, bedankt voor de info,
De LPT's zijn wel te vinden. En mooie ook zeg. Eerlijk gezegd, als ik me daar 3.5 jaar eerder in verdiept had (toen ik mijn V40 kocht) dan had ik waarschijnlijk een 940 gekocht. Grote genade wat een kofferruimte !
(En lekker veel ruimte onder de motorkap voor andere dingetjes)
Er zou toch een andere turbodrukmeter inkomen (en een GROTERE turbo
)
De LPT's zijn wel te vinden. En mooie ook zeg. Eerlijk gezegd, als ik me daar 3.5 jaar eerder in verdiept had (toen ik mijn V40 kocht) dan had ik waarschijnlijk een 940 gekocht. Grote genade wat een kofferruimte !
(En lekker veel ruimte onder de motorkap voor andere dingetjes)
Er zou toch een andere turbodrukmeter inkomen (en een GROTERE turbo

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het gaat niet om de grootte maar om de druk
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
[quote="bart simpson"]het gaat niet om de grootte maar om de druk[/quote]
Niet helemaal, de standaard turbo zal wel meer druk kunnen produceren, maar echt ver voorbij de 200PK zal ie neem ik aan niet kunnen. Ik denk meer aan een mooie GT3076R-WG turbo, goed voor zo'n 450 PK (met nog een "paar" andere aanpassingen).
Als ik een 940 koop, dan wordt het een tune-auto, omdat ik wil stoppen met het tunen van mijn V40 (die zit op 300PK, maar brengt me naar mijn werk en mag niet kapot), vandaar dat ik overweeg iets erbij te kopen,...
Niet helemaal, de standaard turbo zal wel meer druk kunnen produceren, maar echt ver voorbij de 200PK zal ie neem ik aan niet kunnen. Ik denk meer aan een mooie GT3076R-WG turbo, goed voor zo'n 450 PK (met nog een "paar" andere aanpassingen).
Als ik een 940 koop, dan wordt het een tune-auto, omdat ik wil stoppen met het tunen van mijn V40 (die zit op 300PK, maar brengt me naar mijn werk en mag niet kapot), vandaar dat ik overweeg iets erbij te kopen,...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zeker levensmoe met zo´n onderstel?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
[quote="bart simpson"]zeker levensmoe met zo´n onderstel?[/quote]
Zeker communicatieve vaardigheden gestudeerd?
Ik stel het op prijs dat je me erop wijst dat het onderstel STANDAARD niet echt geschikt is voor een auto met grote vermogens, maar zo'n semi-ruige one-liner daar heb ik niets aan.
Het onderstel kan ook aangepast worden, alles kan aangepast worden, ik ben op zoek naar een basis om te tunen. Er rijden (in Zweden) zat 740's/940's rond met honderden PK's.
In Nederland rijdt een 240 met 650PK rond, alles kan, ik moet nog uitzoeken waar de beste PK/Euro verhouding ligt.
Zeker communicatieve vaardigheden gestudeerd?
Ik stel het op prijs dat je me erop wijst dat het onderstel STANDAARD niet echt geschikt is voor een auto met grote vermogens, maar zo'n semi-ruige one-liner daar heb ik niets aan.
Het onderstel kan ook aangepast worden, alles kan aangepast worden, ik ben op zoek naar een basis om te tunen. Er rijden (in Zweden) zat 740's/940's rond met honderden PK's.
In Nederland rijdt een 240 met 650PK rond, alles kan, ik moet nog uitzoeken waar de beste PK/Euro verhouding ligt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat was me in de initiële vraag ontgaan, hou je rekening met RDW keuringen als je een vermogenstoename van > 25% realiseren gaat?v40jlt4 schreef:Zeker communicatieve vaardigheden gestudeerd?
Ik stel het op prijs dat je me erop wijst dat het onderstel STANDAARD niet echt geschikt is voor een auto met grote vermogens, maar zo'n semi-ruige one-liner daar heb ik niets aan.
Het onderstel kan ook aangepast worden, alles kan aangepast worden, ik ben op zoek naar een basis om te tunen. Er rijden (in Zweden) zat 740's/940's rond met honderden PK's.
In Nederland rijdt een 240 met 650PK rond, alles kan, ik moet nog uitzoeken waar de beste PK/Euro verhouding ligt.
Je kan anders megaproblemen verwachten bij gebruik op de openbare weg, het "ding" voldoet immers aan geen enkele typegoedkeuringseis meer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Thx 
Ik wist dat er een PK-toename-limiet bestond, ik dacht 30% of 25% idd.
Ik was van plan (ssssttt) daar niet op te letten. :evil:
Met mijn V40 zit ik ook al op 50% (niet doorvertellen), maar daar zitten ook andere schokdempers en remmen op etc etc. "Gewone" APK's daar komt ie gewoon doorhene, maar je hebt gelijk, een bepaald risico loop je wel,..

Ik wist dat er een PK-toename-limiet bestond, ik dacht 30% of 25% idd.
Ik was van plan (ssssttt) daar niet op te letten. :evil:
Met mijn V40 zit ik ook al op 50% (niet doorvertellen), maar daar zitten ook andere schokdempers en remmen op etc etc. "Gewone" APK's daar komt ie gewoon doorhene, maar je hebt gelijk, een bepaald risico loop je wel,..
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In geval van een aanrijding kan een verzekeraar je uitkering weigeren.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee dat mag niet!.bart simpson schreef:In geval van een aanrijding kan een verzekeraar je uitkering weigeren.
een verzekeringsmaatschappij mag zich nooit terugtrekken NA een ongeval, en zal dus ALTIJD (moeten!) uitkeren aan de tegenpartij.
maar... ze zal wel verhaal halen bij de verzekeringnemer in zulk geval.
die zal het volledige bedrag moeten terugbetalen aan de verzekeringsmaatschappij.
komt een beetje op hetzelfde neer als wat jij zegt, maar iets andere procedure.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Ludo, dit is ook hetgeen ik bedoel, hun wettelijke aansprakelijkheid zullen ze zeker nemen maar ook 100% zeker gaan verhalen op de verzekeringnemer
Volvo for life
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Mijn Volvo 940 is te koop! Kijk maar eens op mijn web-log!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Ik vind veel info op je site (erg mooie 240 zeg!!!!!), maar vind zo snel geen specs van de 940. of is het deze:
http://www.cardomain.com/ride/569443
http://www.cardomain.com/ride/569443
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De 240 is inderdaad een heel bijzondere.
Ja dat klopt. Dat is onze 940.
Ja dat klopt. Dat is onze 940.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Die van mij is ook te koop trouwens.
Bart, rijd jij ook nooit te hard?
Bart, rijd jij ook nooit te hard?
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Tuurlijk wel, maar dat was niet het item volgens mij, het gaat om het extreem opvoeren en het achterwege laten van een RDW keuring.Cojones schreef:Die van mij is ook te koop trouwens.
Bart, rijd jij ook nooit te hard?