Orginele subwoofer voor V70 MY12
-
- 2nd Gear member
Weten jullie of het mogelijk is een orginele subwoofer aan te sluiten op een HP systeem van een V70 MY2012? Deze subwoofer was/is een Volvo accessoire, maar zie ik niet meer staan op de accessoire lijst van dit Volvo model. Doel is de bassen uit de deurspeakers te halen en deze meer te laten terugkomen via de subwoofer die onder de laadvloer wordt ingebouwd.
-
- 5th Gear member
Helaas, is vanaf het huidige type niet meer mogelijk (MY08-heden). Nu zelfs enkel af fabriek leverbaar icm Premium Sound.
Wees echter niet getreurd, de sub beukt als een malle, maar neemt helaas niet de bass van de deurspeakers over, het is een toevoeging, niet echt onderdeel van het systeem.
Wees echter niet getreurd, de sub beukt als een malle, maar neemt helaas niet de bass van de deurspeakers over, het is een toevoeging, niet echt onderdeel van het systeem.
- Roeland
- 2nd Gear member
s60 schreef:Bedankt voor je antwoord. Alternatief zou nog zijn een losse Pioneer subwoofer in de kofferbak te leggen. Maar dan moet de hele orginele bedrading worden doorgehaald wat ik ook niet echt aantrekkelijk vind.
Hoe zou je dat doen dan? Wel op dezelfde manier weggewerkt als de originele? Zie onderste lnkje.
Zou de subwoofer my00-07 niet passen met wat modificaties?
Ze verkopen ook van die kleine subwoofertjes die onder de bijrijdersstoel passen. Iemand daar ervaring mee?
Zoiets, maar vast van beter merk te krijgen:
http://www.cargoods.nl/shop/subwoofers/ ... -700-watt/
Of deze, wel in de ruimte voor het reservewiel:
http://www.cargoods.nl/shop/subwoofers/ ... ts-wx610a/
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
- Roeland
- 2nd Gear member
Er stond er gisteren een op MP. Nu verkocht zie ik (hoogste bod € 160). Qua pasvorm snap ik. Aansluiten van die sub ging door inbreken op de speakerdraad van de d-stijl speakers, plus 12V uit de bagageruimte. Dat zou toch ook nu nog moeten lukken?
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
-
- 2nd Gear member
Ik had toen een V70 MY2010, met standaard geluid, dus geen HP. Een bedrijf heeft toen een JBL versterker achterin ingebouwd. Volgens mij hebben ze gewoon alle speakerdraden achter de radio doorgehaald, deze naar de versterker gebracht en van de versterker weer terug naar de speakers. Op de versterker hebben ze toen zo'n platte actieve subwoofer van Pioneer aangesloten. Dit was ook het enige wat je zag van de inbouw.Hoe zou je dat doen dan? Wel op dezelfde manier weggewerkt als de originele? Zie onderste lnkje.
Met de versterker kon je alles perfect inregelen, dus bassen uit de subwoofer, die ook apart regelbaar was, en midden en hoge tonen uit de andere speakers.
Echt een fantastisch geluid.
Ik rij nu sinds ruim een week in een nieuwe V70 met HP, maar dit kan niet tippen aan de "achteraf inbouw" van m'n vorige V70. De actieve subwoofer heb ik nog. Maar volgens mij heb je er inderdaad weinig aan als je het systeem niet apart van elkaar kan inregelen.
-
- 5th Gear member
Huidige type heeft geen D-stijl speakers meer en nee, dat gaat op zeker nooit lukken. De huidige Volvo's zijn eenvoudigweg niet meer 'modulair', dat is enerzijds voor dit soort projecten jammer, anderzijds onontkoombaar.Er stond er gisteren een op MP. Nu verkocht zie ik (hoogste bod € 160). Qua pasvorm snap ik. Aansluiten van die sub ging door inbreken op de speakerdraad van de d-stijl speakers, plus 12V uit de bagageruimte. Dat zou toch ook nu nog moeten lukken?
De manier waarop de fabriek de huidige sub inbouwt lijkt haast door de dealer gedaan (je ziet duidelijke zaagpatronen in de kofferbodem), echter zal deze voorbereid zijn (bedrading etc.).