http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
deze lijkt me ook tof...
Sowieso Volvo... maar welke?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
En je kunt ook nog even door het advertentieboard bij de neven van het 850 forum kijken of daar wat voor je tussen staat:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,42.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,42.0.html
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Hoop auto voor dat geld.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Een interessante met lage km-stand en redelijk in buurt van Utrecht: http://www.autowereld.nl/volvo/s70/2-5i ... tails.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
die beste verkoper heb ik gesproken, vond 'm ook erg mooi. Maar hij is al 2x afspraken niet nagekomen, dus ik geloof 't wel.
vandaag m'n s80, vrij onverwacht voor mij ivm lambdalampje, toch met vlag en wimpel door de apk. Wil gráág over naar gas, maar de druk is iets meer van de ketel.
voorkeur voor een V70 op lpg, mer ik. Mag best wat ouder zijn, dus een van de eerste hiervan, dat maakt me niet uit, maar heb 't idee dat je dan wat meer auto hebt dan met een 850.
vandaag m'n s80, vrij onverwacht voor mij ivm lambdalampje, toch met vlag en wimpel door de apk. Wil gráág over naar gas, maar de druk is iets meer van de ketel.
voorkeur voor een V70 op lpg, mer ik. Mag best wat ouder zijn, dus een van de eerste hiervan, dat maakt me niet uit, maar heb 't idee dat je dan wat meer auto hebt dan met een 850.
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Dat is dan weer een gelukje voor je 

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.01.2007 - 17:29
Heb 1 keer een auto snel verkocht vanwege "angst" voor een APK (was een V740 GL). De auto heb ik daarna nog 15 jaar met gemak zien rondrijden in mijn eigen straat (snik).
Sindsdien voer ik (nu samen met SBKA) een voorkeuring uit 2 maanden voor afloop apk. Eventuele problemen daarna gewoon oplossen.
Van harte met de "vlag en wimpel".
Sindsdien voer ik (nu samen met SBKA) een voorkeuring uit 2 maanden voor afloop apk. Eventuele problemen daarna gewoon oplossen.
Van harte met de "vlag en wimpel".
Volvo Fan:
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
dank Peregrijn!
heb je ook wel een punt, haastige spoed....
toch neig ik nog wel naar gas, is financieel voor mij toch wel interessanter, en in deze tijd toch ook niet onbelangrijk meer. Wil natuurlijk wel een goede keuze maken. Ga zaterdag kijken bij onderstaande auto. Ik vrees wel dat ik er niet de huidige luxe van de S80 voor wil inruilen.
http://www.autoscout24.nl/details.aspx? ... =212643414
wat zijn jullie ervaringen met een 940?
heb je ook wel een punt, haastige spoed....
toch neig ik nog wel naar gas, is financieel voor mij toch wel interessanter, en in deze tijd toch ook niet onbelangrijk meer. Wil natuurlijk wel een goede keuze maken. Ga zaterdag kijken bij onderstaande auto. Ik vrees wel dat ik er niet de huidige luxe van de S80 voor wil inruilen.
http://www.autoscout24.nl/details.aspx? ... =212643414
wat zijn jullie ervaringen met een 940?
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
als je nu al twijfel....
ach kijken kost niks, daar kun je alleen maar wijzer van worden
wat denk je hier van: http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... g3/2687617
of deze : http://www.autowereld.nl/volvo/s40/1-8- ... tails.html
tja wat wil je maximaal kwijt ?
ach kijken kost niks, daar kun je alleen maar wijzer van worden
wat denk je hier van: http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... g3/2687617
of deze : http://www.autowereld.nl/volvo/s40/1-8- ... tails.html
tja wat wil je maximaal kwijt ?
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
ben toch wel kritisch merk ik. 400k+ vind ik wel veel, en s40 weer net te karig qua grootte. Dan toch liever station.
Wat ik kwijtwil... lastig. De S80 van nu zal, grofweg, 1500 euro waard zijn. Heb een netwerkje dus dat gaat wel lukken. Ongeveer dat bedrag, of iets minder, is wel wat ik in m'n hoofd heb.
of is dat icm met een V70 op gas eigenlijk, eerlijk bezien, te laag?
Wat ik kwijtwil... lastig. De S80 van nu zal, grofweg, 1500 euro waard zijn. Heb een netwerkje dus dat gaat wel lukken. Ongeveer dat bedrag, of iets minder, is wel wat ik in m'n hoofd heb.
of is dat icm met een V70 op gas eigenlijk, eerlijk bezien, te laag?
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.01.2007 - 17:29
Ik zou deze 940 laten staan. Komt zelfs op de foto's een beetje afgetrapt over: kleurverschil spatbord rechtsvoor, schade gehad.
940's rijden wel heerlijk, 960 is lekkerder als je soepele vering wil hebben.
Verschil met S80 is wel groot. Ben net zelf weer van 960 naar S80 overgegaan: soepele zoever, zuiniger, completer.
940's rijden wel heerlijk, 960 is lekkerder als je soepele vering wil hebben.
Verschil met S80 is wel groot. Ben net zelf weer van 960 naar S80 overgegaan: soepele zoever, zuiniger, completer.
Volvo Fan:
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.01.2007 - 17:29
Let bij een gasauto wel op: doorgaans hoge wegenbelasting, iets duurder in verzekering, hoog verbruik en hogere onderhoudskosten.
Bereken je omslagpunt goed. Bezuinigen door gas te rijden valt soms erg tegen.
Bereken je omslagpunt goed. Bezuinigen door gas te rijden valt soms erg tegen.
Volvo Fan:
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
dank voor je scherpe oog, dat was mij niet opgevallen. Ik ga aan deze voorbij dan inderdaad.
willen jullie met me meerekenen? misschien mis ik wat.
Ik rij nu grofweg 20.000 km per jaar.
Met een verbruik van 1:10 komt dat op brandstofkosten, gerekend met € 1,70 per liter, neer op € 3400,- per jaar, € 280 per maand. Dat plus hsb (200 per kwartaal) is bijna € 350,- per maand.
Op gas zal ik, met een verbruik van 1:8 (denk ik?) uitkomen op, gerekend met 0,80 de liter, € 2000,- per jaar. 160 per maand. Hsb zal dan ongeveer 350 per kwartaal worden denk ik, uitkomen op een bedrag van grofweg € 260,- (richting € 280,-) per maand.
Dit is wel sec brandstof + hsb. Dat zou dan neerkomen op een verschil van ongeveer € 70,- per maand, opzich wel de moeite. Moet ik natuurlijk wel een auto vinden met dezelfde (goede) onderhoudshistorie als ik nu heb en die voldoet aan mijn wensen, maar klopt dit sommetje zo ongeveer, of zijn de onderhoudskosten daadwerkelijk erg veel hoger zodat ik die moet meenemen in het sommetje voor het voordeel?
willen jullie met me meerekenen? misschien mis ik wat.
Ik rij nu grofweg 20.000 km per jaar.
Met een verbruik van 1:10 komt dat op brandstofkosten, gerekend met € 1,70 per liter, neer op € 3400,- per jaar, € 280 per maand. Dat plus hsb (200 per kwartaal) is bijna € 350,- per maand.
Op gas zal ik, met een verbruik van 1:8 (denk ik?) uitkomen op, gerekend met 0,80 de liter, € 2000,- per jaar. 160 per maand. Hsb zal dan ongeveer 350 per kwartaal worden denk ik, uitkomen op een bedrag van grofweg € 260,- (richting € 280,-) per maand.
Dit is wel sec brandstof + hsb. Dat zou dan neerkomen op een verschil van ongeveer € 70,- per maand, opzich wel de moeite. Moet ik natuurlijk wel een auto vinden met dezelfde (goede) onderhoudshistorie als ik nu heb en die voldoet aan mijn wensen, maar klopt dit sommetje zo ongeveer, of zijn de onderhoudskosten daadwerkelijk erg veel hoger zodat ik die moet meenemen in het sommetje voor het voordeel?
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
dat van die hogere onderhoudskosten valt wel mee hoor, ik merk er niks van, rij nu een jaar op gas voorheen dieseldh105 schreef:dank voor je scherpe oog, dat was mij niet opgevallen. Ik ga aan deze voorbij dan inderdaad.
willen jullie met me meerekenen? misschien mis ik wat.
Ik rij nu grofweg 20.000 km per jaar.
Met een verbruik van 1:10 komt dat op brandstofkosten, gerekend met € 1,70 per liter, neer op € 3400,- per jaar, € 280 per maand. Dat plus hsb (200 per kwartaal) is bijna € 350,- per maand.
Op gas zal ik, met een verbruik van 1:8 (denk ik?) uitkomen op, gerekend met 0,80 de liter, € 2000,- per jaar. 160 per maand. Hsb zal dan ongeveer 350 per kwartaal worden denk ik, uitkomen op een bedrag van grofweg € 260,- (richting € 280,-) per maand.
Dit is wel sec brandstof + hsb. Dat zou dan neerkomen op een verschil van ongeveer € 70,- per maand, opzich wel de moeite. Moet ik natuurlijk wel een auto vinden met dezelfde (goede) onderhoudshistorie als ik nu heb en die voldoet aan mijn wensen, maar klopt dit sommetje zo ongeveer, of zijn de onderhoudskosten daadwerkelijk erg veel hoger zodat ik die moet meenemen in het sommetje voor het voordeel?
laat je niet bang maken
qua berekening zit je wel goed
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
dan ligt de voornaamste uitdaging in een goeie V70, daar kom ik dan wel op uit denk ik.
internets maar een beetje in de gaten houden
internets maar een beetje in de gaten houden

Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
4 serie zou ik toch echt achterwegen later. pak een v70 classic. prima wagen en weinig problemen. of nieuwere v70, maar vermijd de gasklep probleemwagens. Of betaal gewoon 400 minder
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
helder advies.
ik neig dan inderdaad naar een V70. Hoe "herken" ik gasklephuis-problemen?
ik neig dan inderdaad naar een V70. Hoe "herken" ik gasklephuis-problemen?
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!