In mijn vorige auto (V40 1.9tdi) ging de ECC gelijk na het starten van de auto (op de stand 'Auto') heel hard blazen en werd het binnen no-time warm in de auto.
In mijn huidige auto (V70 D5, 2003) doet de ECC vooral niets zodra ik de auto start. Pas na een paar minuten, als de motor warmer is, begint hij voorzichtig wat harder te blazen en warmt de auto op.
Is dit normaal? Ik zou denken dat voor die eerste minuten, door ontbreken van warmte van de motor, er een gloeispiraal warmte zou afgeven.
(ik kon hier btw geen info over vinden op het forum)
Interieur wordt niet (gelijk) warm
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@CeeBee: wordt ie dan wel gelijk warm?
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Mijn ECC begint ook pas te blazen na een minuut of twee. Volgens mij is dat omdat de lucht aanvankelijk nog steenkoud is en dus onplezierig om in je neus te krijgen. De lucht kan niet direct warm zijn, omdat ie natuurlijk wordt opgewarmd door de warmte van de motor. En aangezien die in het begin nog koud is... Bij mijn weten is er geen gloeispiraal aanwezig. Zit zo'n spiraal wel in de V50?
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@janpie: Die gooit de Airco en de blowers tegen het raam idd vol open. Maar bij koude motor wordt die lucht dus geenzins verwarmd?
Dat is mijn eigenlijke vraag: Wordt in de eerste minuten (lees: met koude motor) de lucht verwarmd?
Dat is mijn eigenlijke vraag: Wordt in de eerste minuten (lees: met koude motor) de lucht verwarmd?
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Nee. De ECC houd de warmte zoveel mogelijk voor zich zelf..Zo om de motor zo snel mogelijk op bedrijfstemp. te krijgen.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan