daar is ie dan!!!
- @dreamer@
- 4th Gear member
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 04.02.2006 - 13:52
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
SUPER!!!! Echt heel mooi, die dubbele uitlaat echt fantastisch maar ik vind de Zaurak grey finisch mooier.
Eindelijk!!! Nu nog mijn eerste volvo...
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
nog een keertje off topic...
Vwbt henkV50, misschien komt je D5 nog een beetje verder los? en dan meegerekend dat het een automaat is, dan vind ik het een nette score voor een zo potente auto. Hoe vind je het geluid overigens in vergelijking met de 2.0D? lees in diverse tests toch steeds over een beetje een tegenvallend geluidsniveau......?
valt wel mee, vakantieritten door Duitsland zitten er bij in en dan rij ik ook een tank leeg met bijna 8l / 100km.eXite schreef:Lol, mijn gemiddelde verbruik ligt op 6,5L/100km gemiddeld. Jullie rijden wel erg rustig dan
Vwbt henkV50, misschien komt je D5 nog een beetje verder los? en dan meegerekend dat het een automaat is, dan vind ik het een nette score voor een zo potente auto. Hoe vind je het geluid overigens in vergelijking met de 2.0D? lees in diverse tests toch steeds over een beetje een tegenvallend geluidsniveau......?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Dat geluidsniveau is vooral een kwestie van isoltatie. Ik vind de isolatie van het motorcompariment bij de S40/V50 nogal karig als ik het vergelijk met andere automerken. Ik rijd naast de S40 ook nog een BMW 530d uit 2001, een 6 cilinder diesel. Deze is bijna geruisloos in vergelijking met de S40/V50... (om over windgeruis nog maar de zwijgen)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 20:05
Even een vraagje.
Ik heb net ook mijn V50 binnen, met Mobility Line, dus het RTI systeem.
Welke DVD heb jij erbij gekregen? Ik alleen Noord-Europa, dus landen als Zwitserland, Italie en Frankrijk ontbreken.
Ik heb net ook mijn V50 binnen, met Mobility Line, dus het RTI systeem.
Welke DVD heb jij erbij gekregen? Ik alleen Noord-Europa, dus landen als Zwitserland, Italie en Frankrijk ontbreken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 26.04.2006 - 13:42
Sanco:
Het geluid is bij constante snelheid ongeveer gelijk aan de 2.0d.
Bij accelereren hoor je echter wel duidelijk een ander geluid, ten eerste heb je het verschil door de automaat en vervolgens het zwaardere 5 cylinder geluid. Bij voluit accelereren heb je meer 'herrie' dan bij de 2.0d.
Ik vind het geluid super.
Het geluidsniveau kun/mag je niet vergelijken met een audi/bmw die 10-20 duizend euro duurder is.
Het geluid is bij constante snelheid ongeveer gelijk aan de 2.0d.
Bij accelereren hoor je echter wel duidelijk een ander geluid, ten eerste heb je het verschil door de automaat en vervolgens het zwaardere 5 cylinder geluid. Bij voluit accelereren heb je meer 'herrie' dan bij de 2.0d.
Ik vind het geluid super.
Het geluidsniveau kun/mag je niet vergelijken met een audi/bmw die 10-20 duizend euro duurder is.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
dat deze diesel een fijne roffel heeft geloof ik graag. Als ie bij constante snelheid maar netjes op de achtergrond blijft. Inderdaad is een auto vs handbak niet helemaal eerlijk te vergelijken. Ik vroeg dit vanwege enkele opmerkingen in wat tests de afgelopen maanden. Ga het tzt zelf wel eerst eens beproeven als de handbak er is.henkv50 schreef:@Sanco:
Bij accelereren hoor je echter wel duidelijk een ander geluid, ten eerste heb je het verschil door de automaat en vervolgens het zwaardere 5 cylinder geluid. Bij voluit accelereren heb je meer 'herrie' dan bij de 2.0d.
Ik vind het geluid super.
Ondertussen heel veel plezier met je D5!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Kan ik me begrijpen. Hou het maar op een incident (of zou het toch iets met die gecombineerde behuizing te maken hebben... :? ) In elk geval is dit heel duidelijk een garantiekwestie, dus die discussie hoef je gelukkig niet aan.Frits schreef:Mijn D5 staat helaas al enkele dagen bij de dealer, na 11000km is de turbo stuk! Na bijna een half miljoen Volvo kilometers zonder noemenswaardige problemen toch even slikken...
sterkte ermee, 't komt vast allemaal weer in orde.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27.09.2006 - 22:04
Nee niet ge-chipped, de power is meer dan voldoende, je moet een fluweelzachte voet hebben wil je niet als een gek te keer gaan in deze auto. De turbo was kapot en er is een nieuwe op gezet, het is een andere turbo dan in de V70 hij zit ingebouwd in het uitlaatspruitstuk, een heel karwei dus maar hij doet het weer, kreeg de auto volgetankt en keurig schoongemaakt terug, dus... ik ben weer gelukkig in deze heerlijke auto.
Van chippen icm met deze motor icm geartronic weet ik niets, kan dat??? en wat is het resultaat en de kosten??? alhoewel ik dan helemaal bang ben voor de gevolgen en de garantie???
Van chippen icm met deze motor icm geartronic weet ik niets, kan dat??? en wat is het resultaat en de kosten??? alhoewel ik dan helemaal bang ben voor de gevolgen en de garantie???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
De garantie zou dan overgenomen moeten worden door de tuner. Kwestie is alleen dat zij vaak alleen de motorgarantie willen overnemen, en dat schade aan de rest van de aandrijflijn (bak, aandrijfassen, koppeling c.q. koppelomvormer etc.) voor eigen rekening is. Ik zou er met een D5 niet aan beginnen, als je aan die 180 pk niet genoeg hebt kun je beter een klasse hoger gaan shoppen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27.09.2006 - 22:04
Inderdaad, maar de auto draait weer fantastisch! Iets anders, ik wil nog dakrails laten monteren maar denk eraan om ze in de kleur te laten spuiten, gelijk aan de auto willow green (heel licht groen). Zou dat mooi zijn, de achterspoiler is ook in de kleur.