Garagekrik plaatsen

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Calimero
3rd Gear member

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een tweetons garagekrik. Deze krik wil ik graag gebruiken om de velgen te wisselen, zodat de originele krik onder in de bak kan blijven en alleen bij pech gebruikt hoeft te worden. Waar zet ik de krik nu op een c30 en v70? Ik wil de felsrand nl niet beschadigen, maar zie ook niet echt geschikte andere plaatsen...

Wie heeft er een goede tip???

Gr. Sander
Gast

felsrand is de enige plek - daar waar je ook de krik neerzet.
Beste blok rubber ertussen doen en er is niets aan het handje.
lint
Geartronic member

Met een rubber blok of stuk hout onder de originele punten opkrikken of een stevig deel van het chassis/wielophanging gebruiken.
Absoluut niet onder de bodempaat of andere dunne plaatwerkdelen de krik gebruiken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Calimero
3rd Gear member

Zou je in dat hout/rubber een sleuf moeten maken ter bescherming van de felsrand, zodat hij ook niet wegglijdt?
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla

R-design: niet de pk's, maar wel de looks ;-)
Gast

ik heb vorige week een stukje van het kunststof weggehaald bij de kriksteun (felsrand) van de C70. Ik gebruik een 2-koloms hefbrug, met rubber blokken.
Dit kunststof randje verhinderde dat het kunststof blok mooi in het midden zat.
Je ziet er niets van, maar geeft mij wel een veiliger gevoel i.p.v. dat de blok op 0,5 cm van de kant zit.
Gast

Calimero schreef:Zou je in dat hout/rubber een sleuf moeten maken ter bescherming van de felsrand, zodat hij ook niet wegglijdt?
Niet nodig, blijft door het gewicht echt wel zitten. Maar als je je er prettiger bij voelt, kun je dat altijd doen.
Calimero
3rd Gear member

Ok, thx voor jullie snelle antwoorden.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla

R-design: niet de pk's, maar wel de looks ;-)
Plaats reactie

Terug naar “C30”