Hallo,
Ik zie veel problemen bij V70, XC70 met stuurhuizen Veelal instabiel stuurgedrag.
Ik heb een XC70 en een XC90 en het volgende gedaan bij de XC70 om het hydraulische systeem van de stuurbekrachting volledig te verversen zonder menging en zonder meer uit te geven dan 2x 19,50 euro voor 2 flessen olie (origineel volvo):
Auto aan 2 zijde opkrikken zodat voorwielen vrij hangen van de vloer.
Heb een gat geboord in de dop van een 2L cola fles. Fles opgehangen aan achterzijde motorblok en hier de retourslang ingehangen (door de dop gestoken zodat de slang stevig blijft zitten). Je kunt hierbij goed zien waneer ca. 1 liter (systeeminhoud - excl. reservoir) is doorgespoeld.
Toevoer naar pomp voorzien van transparante trechter welke met slangklem wordt vastgezet. In de trechter wordt de schone olie gedoseerd.
Reden dat ik niet via het reservoir gevuld heb is 2-ledig. Je ziet niet wat het nivo doet en ik wilde het inwendige filter schoonmaken met remreiniger en nageblazen met perslucht. Was ook wel nodig kwam zwarte troep uit. Lichte vervuiling geeft al weerstand waardoor kans op storingen.
Trechter gevuld met schone olie. AUTO NIET STARTEN. Stuur volledig naar rechts en links draaien hiermee pers je met de schone olie de oude olie uit het systeem. Wanneer nivo in de trechter zakt tussentijds bijvullen.
Nadat er ca. 1,2 liter was doorgespoeld reservoir teruggebouwd en nagevuld tot juiste nivo.
Inspiratie haalde ik uit onderstaande link.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... php?t=8644
Doe er je voordeel mee!
Stuurhuisflush
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
Toch moet ik deze hoop een beetje temperen, door te stellen dat de ZF stuurhuizen op een gegeven moment gewoon stuk gaan, en niet meer te flushen zijn (been there, done that)
Een nieuw stuurhuis is dan je oplossing, omdat revisie ook niet blijvend kan bij deze stuurhuizen (bron een groot revisiebedrijf)
Een nieuw stuurhuis is dan je oplossing, omdat revisie ook niet blijvend kan bij deze stuurhuizen (bron een groot revisiebedrijf)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zijn geen onderdelen voor de ZF stuurhuizen beschikbaar, ook niet bij de revisiebedrijven. Enige remedie is vervangen voor een originele.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
En zie hier de juiste, maar betaalbare olie om het ook echt low-budget te houden. Deze in duitsland gekocht bij een grossier.
Deze komt uit NL:
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... -2930.html
Volgens mij online in duitsland nog goedkoper te bestellen.
Deze komt uit NL:
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... -2930.html
Volgens mij online in duitsland nog goedkoper te bestellen.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM