Hallo,
Onlangs kocht ik een s40. Als ik nu de motor start dan draait hij precies vierkant. Soms is dat als hij stationair draait hij gaat stil vallen.
Als hij warm is draait hij perfect.
Starten doet hij onmiddellijk.
Ik heb hem eens uitgelezen en hij zeft foutcode 0380 ECM gloeibougiesralais. Nu als ik het contact aan zet en voor verwarm hoor ik de relais klikken dus denk ik dat de relais niet stuk is maar één van de gloeibougies.
Zover ik zie zitten de bougies op een zeer moeilijk bereikbare plaats (achteraan de motor naar kant voorruit)
Ik weet dat gloeibougies wel eens durven vast te zitten en dus makkelijk afbreken tijdens het uitdraaien.
Heeft iemand deze al vervangen? Of laten vervangen? Wat zijn de tips om ze er makkelijk uit te draaien?
Het gaat hier om een S40 20diesel 140000km
Ik vind dat de auto minder trekt bijv aan roodlicht. Optrekken. Pas vanaf 2800 toeren ongeveer gaat de turbo in gang. Is dit normaal? Ik rijd dagelijks met iemand mee met een 16d en deze trekt precies beter of dan mijn 20d.Of ligt het toerental van de 16d lager wanneer de turbo geactiveerd wordt?
Ik vind ook dat mijn verbruik redelijk hoog ligt. 6.5 liter gemiddeld. Of is dit normaal?
moter draait niet zo goed bij koude start
-
- 2nd Gear member
niemand een reactie?
- Longone
- 5th Gear member
Tja, hier zeggen ze dat het wel te doen is: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=143737
En qua verbruik kan de 2.0d (mijn vorige S40) wel 1:20 halen (5l/100km) alleen dan moet je constant 90km/u op de snelweg rijden.
Met stadsverkeer erbij is 1:17 redelijk normaal.
En qua verbruik kan de 2.0d (mijn vorige S40) wel 1:20 halen (5l/100km) alleen dan moet je constant 90km/u op de snelweg rijden.
Met stadsverkeer erbij is 1:17 redelijk normaal.
-
- 2nd Gear member
Ja ok voor zover ik gelezen heb met mijn beste Engels zou het moeten lukken.
Ik hoop dat het de gloeibougies zijn he. Als het uitlezen de fout geeft van gloeibougies relais dan zal het wel in die richting zijn zeker??
Ik vind het jammer dat er hier zo weinig reactie op komt.
Het verbruik is soms ook op autosnelweg 6,5liter per /100km
Ik hoop dat het de gloeibougies zijn he. Als het uitlezen de fout geeft van gloeibougies relais dan zal het wel in die richting zijn zeker??
Ik vind het jammer dat er hier zo weinig reactie op komt.
Het verbruik is soms ook op autosnelweg 6,5liter per /100km