Ik merkte nog helemaal niets aan het stuurgedrag en had bij de verkeerslichten groen en dus dacht ik dat zal wel een slecht (Ford) contact zijn en drukte de melding weg.
100meter verder weer dezelfde melding en begon er nu ook een signaal te klinken waarna ik ook direct de auto aan de kant heb gezet bij een bushalte.
Bij het insturen naar de halte merkte ik idd dat er iets mis was op de vooras en eenmaal naast de auto keek ik idd tegen een 19inch platte band aan die, gezien de warmte ontwikkeling, al langer zacht/plat was.
Om een lang verhaal kort te maken, familielid gebeld, krik+winterband opgehaald en ter plekke de band gewisseld.
Omdat ik helemaal geen lek kon vinden ben ik met de bewuste band naar een pompstation gereden en heb geprobeerd om de band op te pompen.
Nadat ik de compressor op het ventiel drukte bleek het ventiel helemaal los in de verbinding te zitten waarbij het ventiel en de aluminiumhouder zo naar binnen kon worden gedrukt.
Ik heb de andere helft van de houder kunnen behouden en het materiaal is gescheurd en verpulvert helemaal als je eraan zit.
Bij nadere controle blijkt dat al mijn zomervelgen dezelfde ventielen hebben en in zeer slechte staat zijn, mijn auto staat weer op de winterset.
De auto is uitgerust met een bandenspanningsmeter betekend dat er dan ook speciale ventielen moeten worden gemonteerd?
Oja nog even een pic (opverzoekaangepast)