Wie weet raad?
Mijn 945 SE ('93) heeft ineens een koppelingspedaal dat maar half omhoog komt. Hoe kan ik nu achterhalen of de drukgroep problemen geeft of dat de koppelingscilinder lekt?
Drukgroep of koppelings cilinder
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29482
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Controleren van het vloeistofniveau in het reservoir en controle op lekkage van de leidingen en de hulpcylinder van de koppeling.
Als dat allemaal goed is kan het de koppeling zelf zijn.
Als dat allemaal goed is kan het de koppeling zelf zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Beste Lint,
Als de rubbers in de "gever" of "nemer" versleten zijn, kan de druk niet voldoende worden opgebouwd. Er lekt dan geen olie uit het systeem, alleen lekt de olie langs de rubbers, binnen het systeem.
Als de rubbers in de "gever" of "nemer" versleten zijn, kan de druk niet voldoende worden opgebouwd. Er lekt dan geen olie uit het systeem, alleen lekt de olie langs de rubbers, binnen het systeem.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dit is moeilijk te bepalen. Heb je al geprobeerd met nieuwe olie te ontluchten?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D