V40 R-design / voorstellen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
sjefket
2nd Gear member

Hoi mede Volvo liefhebber!

Ik lees al een tijdje mee op het forum en tot heden was het nog niet nodig om een account aan te maken.

Even in het kort, ik ben 25 jaar kom uit de omgeving Rotterdam en rij op het moment een Seat ibiza SC.

Twee weken terug (20 maart) is mijn V40 ook besteld!

Een V40 R-Design in het Ice White met de D2 en het Business Pro pakket.

Misschien voor sommige een "kale auto" omdat een hoop van jullie het hele boekje er op hebben zitten. :D Maar voor mij een prima upgrade tegen over mn huidige auto.

De dealer heeft mij verteld dat de productie voor de 14% auto's pas begint in week 24 en dat ik zelf moet denken aan week 28 voordat ik mijn auto krijg.

Verder ben ik van plan wat optische aanpassingen te doen. Zoals de ramen te laten blinderen (paste helaas niet in mn budget), en het dak deels zwart te "wrappen".

Heeft er iemand van jullie al wat leuke optische dingen aangepast?

Fijn weekend!
Rutgerv40
2nd Gear member

Yooo, leuk man, goede overstap (kwam zelf van een polo af). Het is kwalitatief een prima stap (van een VAG auto naar een Volvo ;) ). Dat wrappen en zelf blinderen zou ik niet doen, kun je beter fabriek af laten doen? Lijkt me voor jouw leasemaatschappij overigens ook niet heel fijn, je dak zal dan namelijk van kleur gaan afwijken met je deuren/ motorkap, vooral bij een kleur als wit valt dit op. Alle leaserijders hier rijden redelijk kale v40's volgens mij, bomvol opties koop je meestal, tenzij je je leasemaatschappij wil spekken (restwaarde = hoog, maar leasebudget = onevenredig hoog)
tweemeter
1st Gear member
Contacteer:

Leaerijders rijden ook wel volle auto's hoor ;-). Goede keus, sterkte met wachten.
Saab 900: the car that nice people drive.
www.tweemeter.nl
sjefket
2nd Gear member

Dat is waar van het wrappen! Niet bij stil gestaan. Ramen wil ik ook niet zelf doen.. Maar netjes laten doen, bij een goede zaak. Het mooiste is af fabriek maar dat zat er helaas niet meer in :(.

De Volvo letters achter op.. "Plasti dippen" misschien wel tof?

Het is standaard een erg mooie auto en wil er geen "tuners" bak van maken :p maar vaak vind ik een subtile verandering wel mooi staan :)
Xenobe
3rd Gear member

Waarom zou je niet mogen wrappen op een lease wagen? Je plaatst gewoon een sticker op je wagen.

Stjefket, ik heb een V50 maar daar heb ik toch een paar dingen aan verandert. Wat ik kan aanraden is een spuitbus plastidip kopen en daarmee je volvo letters plastidippen in het zwart (of welke kleur je wilt). Ook de grill vanvoor wordt vaak gedaan in een ander kleurtje, ik heb mijn grill in het carbon gewrapt & het geeft een veel sportievere look aan de wagen :) Als je een ander kleurtje op je dak wilt, gebruik dak plastidip zou ik zeggen. Wrappen is een lastiger werk dan plastidip spuiten (toch als je het zelf doet). Je kan ook je spiegelkappen doen, zo krijg je meer zwarte accenten op de wagen & dat vind ik wel mooi.

Maar allesinds een zeer goede keus voor de V40 met R-design & veel sterkte met aftellen ;) zeker foto's posten als je hem hebt :)
Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
LightStar
4th Gear member

Kijk eens naar dit topic: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5 ... c&start=50

Witte V40 R-Design met een gewrapt dak (zwart)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
sjefket
2nd Gear member

Dat plasti dippen ben ik zeker van plan! heb dit met mijn huidige lease auto ook gedaan, (sorry kweet dat de auto hier niet thuis hoort..) geeft wel een leuk resultaat. :) Een vriend werkt bij een autobestickering bedrijf. Hoop dat hij het goedkoop kan regelen. Zal de auto echt gaan verkleuren? ik dacht dat de lak van tegenwoordig daar geen last van heeft..

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor de Link Lightstar! er zijn namelijk nog maar weinig witte R-design foto's te vinden online. Ziet er erg mooi uit!

Zodra ik hem heb zal ik uiteraard foto's plaatsen!
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

sjefket schreef:Dat plasti dippen ben ik zeker van plan! heb dit met mijn huidige lease auto ook gedaan, (sorry kweet dat de auto hier niet thuis hoort..) geeft wel een leuk resultaat. :) Een vriend werkt bij een autobestickering bedrijf. Hoop dat hij het goedkoop kan regelen. Zal de auto echt gaan verkleuren? ik dacht dat de lak van tegenwoordig daar geen last van heeft..

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor de Link Lightstar! er zijn namelijk nog maar weinig witte R-design foto's te vinden online. Ziet er erg mooi uit!

Zodra ik hem heb zal ik uiteraard foto's plaatsen!
dan kan het niet anders dat je een goed prijs krijgt om te wrappen, over verkleuring hoef je je trouwens ook geen zorgen te maken, als je het er weer afhaalt mer je het verschil echt niet

veel plezier met nadenken hoe je het gaat veranderen
Bas79
2nd Gear member

Dat dak wrappen zeker doen. Heb het bij mijn auto ook gedaan. Zie de eerdere link -:)

Het resultaat is erg mooi en kost in verhouding niet veel. Zelf vind ik het mooi om de ramen te blinderen.
V40 R design D2 - Ice white - Introline - Winterline - In hoogte verstelbare passagierstoel - Heico verlagingsveren - Getinte ramen- Dak zwart hoogglans gewrapped - 18 inch RH NBU Racing zwart gelakt velgen
sjefket
2nd Gear member

Dat ga ik zeker doen! vooral nadat ik jou foto's had gezien.. :love4:
(super dikke bak) Hoogglans is denk ik ook beter schoon te maken? Mat zwart zie je snel vingers/vlekken op vermoed ik.

Bleg! kan niet wachten :(
sjefket
2nd Gear member

Yes! eindelijk hij is er, ik heb hem gisteren in ontvangst mogen nemen. Hierbij een paar foto's die ik even snel met mijn mobiel heb gemaakt.

De verkoper van de dealer haalde het doek er voor mij af en ree hem even naar buiten. :) (super aardig personeel) de rest van de Km's zijn voor mij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een auto! bevalt super!
JustinK
2nd Gear member

Schitterend! :D

Dat is 1 van de vele witte R-Designs die de komende periode hier gaan komen! :P

Have fun!
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Blijft mooi :) ik moet helaas nog 12 weken wachten op "mijn" witte...

Veel mooie (en veilige) kilometers!
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Berriezelf
1st Gear member

Looking good! Ik haal vrijdag zijn tweelingbroertje op.
Huidig:
S60 B4 R-Design 2021 Ice-White Solid

Voorheen:
V60 D4 BS Onyx Black + Scandinavian Line "Black Nose"
V40 D2 R-Design + BBP Ice-White Solid
V50 DrivE Sport 2009 Ice-White Solid
V50 1.6D Edition II 2009 Silver metallic
Eddy S60
6th Gear member

Heel mooi veel plezier ermee.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
sjefket
2nd Gear member

Dank jullie wel! Ik zal jullie op de hoogte houden mocht ik wat veranderen :) of als ik een paar mooie foto's heb geschoten :)

Nu eerst lkkr genieten en rijden!
guidov
2nd Gear member

Genietse. Ik weet hoe je je nu voelt ;-)
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
DivX
1st Gear member

Hey dat is in Dordt!

Heb zelf begin Mei mijn Rebel blue daar in ontvangst mogen nemen.
(heb alleen niet zo een special treatment gehad)

Enjoy! & wellicht kom ik je een keer tegen.
Driven: OPEL --> MAZDA --> AUSTIN --> VW --> PEUGEOT --> NISSAN --> SKODA --> VOLVO V40 --> Currently SKODA
Wish: NISSAN GT-R
sjefket
2nd Gear member

@Guidov Bedankt! dat gevoel zal wel even blijven haha

@DivXKlopt helemaal! dan denk ik zelfs dat ik weet waar je werk! Want dan is jullie bedrijf een klant van waar ik werk :P, ik zal je wel een PB sturen om te kijken of ik het goed heb haha.

Dan kom ik je vast een keer tegen! Volgens mij ben jij de enige Rebel Blue R in de omgeving en ik de enige witte R.
iggiman
2nd Gear member

Divx, Heb je je auto wel eens geparkeerd in parkeergarage Spui haven ? Zo ja dan heb ik rebel blue daar gespot ( al een tijdje terug )
Plaats reactie

Terug naar “V40”