USB vraagje

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Hallo,
Nog een vraagje van een Volvo newbie:
Ik heb mijn iPhone 4s via een standaard Apple kabel op de USB aansluiting van de HP Audio aangesloten.
Dit werkt allemaal prima, ik kan muziek afspelen, bedienen via de audio knoppen van de auto, etc.
Nu viel het mij echter op dat zodra ik de TomTom app op mijn iPhone gebruik, deze niet meer oplaadt. De batterijlading neemt zelfs langzaam af.
Wellicht geeft de USB aansluiting onvoldoende vermogen af?
Als ik allen muziek luister (en het scherm van de iPhone dus uit is) dan laadt hij wel op, zei het wel langzamer dan via de 12v plug.

Zijn er hier anderen met vergelijkbare ervaringen?
Tips zijn welkom :)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
LightStar
4th Gear member

Marcnij schreef:Hallo,
Nog een vraagje van een Volvo newbie:
Ik heb mijn iPhone 4s via een standaard Apple kabel op de USB aansluiting van de HP Audio aangesloten.
Dit werkt allemaal prima, ik kan muziek afspelen, bedienen via de audio knoppen van de auto, etc.
Nu viel het mij echter op dat zodra ik de TomTom app op mijn iPhone gebruik, deze niet meer oplaadt. De batterijlading neemt zelfs langzaam af.
Wellicht geeft de USB aansluiting onvoldoende vermogen af?
Als ik allen muziek luister (en het scherm van de iPhone dus uit is) dan laadt hij wel op, zei het wel langzamer dan via de 12v plug.

Zijn er hier anderen met vergelijkbare ervaringen?
Tips zijn welkom :)
Komt me wel bekend voor alleen niet met een Volvo maar een VW Polo (destijds ook met een iPhone 4)

Meestal laadde ik door deze reden gewoon via de 12v aansluiten en niet via USB (iPhone 5 is niet compatible met een Polo dus kan enkel via 12v)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

@Marcnij: ik heb dit ook in m'n C30: bij normaal gebruik (muziek, telefoon) laadt de telefoon "gewoon" op. De navigatie (Navigon in mijn geval) trekt echter zoveel stroom dat hij langzaam leeg loopt.

@LightStar: ik heb ook een iPhone 5 en de software in de C30 kan daar ook nog niet mee overweg. Wat ik gedaan heb, is de Lightning-naar-30-pensconverter ertussen gezet en het werkt weer prima. Best kans dat dat bij jou ook werkt.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
LightStar
4th Gear member

@ Herko_ter_Horst dat ga ik niet meer proberen gezien ik bijna mijn nieuwe auto krijg waar het wel in zou moeten werken.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
mslik
3rd Gear member

Hoi,

Dat klopt. Een USB in de meeste auto's leveren maar weinig ampère. Dus als je een stroom vretende app als Tom Tom draait (veel processor, geluid, gps en continue je scherm aan) is de kans groot dat je langzaam leeg loopt. Is niets aan te doen helaas. Wat je wel kan doen is tijdens pauzes op lange ritten ff een 12v USB aansluiting kopen en hem daarop aansluiten als je stilstaat. Daar komt veel meer ampère uit dus die laat redelijk snel bij dus daarna kan je USB weer gebruiken om de route te vervolgen.

Succes
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”