Maar... omdat de auto letterlijk voor mijn deur staat en mijn sleutels bij de deur hangen, was ik bang dat de afstand te klein zou te zijn. Met andere woorden: de sleutel zou te dicht bij de auto zijn waardoor deze niet op slot gaat.
Dus vooraf de handleiding geraadpleegd. Het bereik is 1,5 meter. Dat zou dus kiele kiele worden. Maar toen las ik ook de werking van Keyless drive. En daar verbaasde ik me over!
Ik had verwacht dat de auto automatisch open gaat als je in de buurt komt. En zichzelf automatisch afsluit als je weg loopt.
Maar... In de handleiding staat dat je - om de auto af te sluiten - de portgreep aan moet raken. Doe je dat niet: dan gaat de auto niet op slot en wordt het alarm op scherp gesteld.
Dat lijkt mee heel onhandig. Ik druk liever op een schone afstandsbediening als ik weg loop van de auto dan dat ik altijd eerst de vieze portiergreep aan moet raken.
Werkt het Keyless drive inderdaad zo? En ervaren jullie dat als onhandig? Het was voor mij reden om deze optie niet te kiezen. Was ik ook gelijk van dat alarm af