Als ik de auto start dan blijft ruitensproeier controle lampje branden ?
Na wat kilometers gereden te hebben wordt verlichting van het lampje zwakker, maar blijft iets branden.
Er zit voldoende water in, en stekkeraansluiting is schoon.
Omdat ik soms ook nog problemen heb met starten ( bij 1e keer starten valt motor uit ) bij 2e keer start motor.
Tijdens het rijden geen problemen.
Soms als je afremt en tot stilstand komt in de D van de automaat, dan wil motor nog wel eens uitvallen.
Zou het ruitensproeier lampje misschien verwisseld zijn met de lambdasonde storings melding ??
- massa punten zijn schoon.
- rotor, bougies, verdeelkap zijn oke
- olie versnellingsbak oke
ruitensproeier controle lampje blijft branden
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28374
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik denk dat de vlotter in de ruitensproeiertank defect is.
Zie voor meer informatie: http://www.volvo480forum.com/index.php/ ... 471.0.html
Zie voor meer informatie: http://www.volvo480forum.com/index.php/ ... 471.0.html
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 23:24
- Locatie: nijmegen
Oke, is het ook mogelijk om stekker eraf te halen en doorteverbinden ?
En zo ja hoe moet dat ?
Ik vind het niet erg dat ik geen waarschuwing krijg met een dashboard lampje dat water niveau te laag is in het ruitensproeier reservoir.
En zo ja hoe moet dat ?
Ik vind het niet erg dat ik geen waarschuwing krijg met een dashboard lampje dat water niveau te laag is in het ruitensproeier reservoir.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28374
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Volgens mij als je de sensor aan massa legt dan denkt de sensor dat de tank vol is en zal het lampje moeten uitgaan.
Als dit niet werkt is verwijderen van het lampje ook een optie.
Als dit niet werkt is verwijderen van het lampje ook een optie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
ik heb hetzelfde probleem.
als je het stekkertje loshaalt is het over.
gr.
als je het stekkertje loshaalt is het over.
gr.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
hmm, repareren jullie dat niet?
Dit is toch eigenlijk "de andere kant op kijken"?
Zo moeilijk kan het niet zijn.
Dit is toch eigenlijk "de andere kant op kijken"?
Zo moeilijk kan het niet zijn.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
volgens mij is de schakelaar er niet uit te halen zonder te beschadigen. je moet dan een ander reservoir met schakelaar en al halen.
ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem. ik heb altijd reserve vloeistof mee, en als het leeg is ga ik naar de kant.
ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem. ik heb altijd reserve vloeistof mee, en als het leeg is ga ik naar de kant.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Kan je de vlotter gemakkelijk verwisselen?? Of moet je de hele reservoir demonteren?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 23:24
- Locatie: nijmegen
Ander reservoir erin gezet, alles werkt weer.
Vlotter kun je wel eruit halen, als je deze vervangt wel even met kit terug erinzetten anders lekt deze.
Vlotter is evt te wisselen als reservoir nog in de auto zit.
Vlotter kun je wel eruit halen, als je deze vervangt wel even met kit terug erinzetten anders lekt deze.
Vlotter is evt te wisselen als reservoir nog in de auto zit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Die vlotters begeven het regelmatig, Toen ik nog een 4 serie had heb ik er de vlotter van een 940 in geplaatst. Die heeft het altijd gedaan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)