2000 V70 2.4T
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
effe bellen met broekhuiskevinwalter schreef:Als ik het boekje mag geloven komt hij uit Italië. en is i onderhouden door Broekhuis Volvo.jpwg001 schreef:En het kenteken is niet uit 2000. Dus wellicht import.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Idd, even kijken of hij er nog is over +- 25 dagen. Dan even proefritje maken en broekhuis bellen.Laguna-S60 schreef:effe bellen met broekhuiskevinwalter schreef:Als ik het boekje mag geloven komt hij uit Italië. en is i onderhouden door Broekhuis Volvo.jpwg001 schreef:En het kenteken is niet uit 2000. Dus wellicht import.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Waarom dan? Ik zelf heb er wel een goed gevoel bij.Plc schreef:Als ik jou was zou ik met een heeeeeeeeeele grote boog om Seldenrijk heenlopen. Kan je nog beter rechtstreeks op het kamp kopen ....
BTW, deze auto heeft een airbag storing. Ik heb gehoord dat dit aan contactjes van de airbag module ligt. Hebben jullie hier verstand van?
- Waltersan
- 2nd Gear member
Airbag storing hoeft niets te beteken, kan zijnndat er een keer een stekker is losgehaald zonder dat de accu los was. Is vrij eenvoudig te resetten door de dealer. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Mijn v70 was altijd bij schaap in onderhoud, ik heb ze gemaild en ze hebben de hele onderhouds historie opgestuurd. Kon precies zijn wat er allemaal gedaan was. Van 0 tot 330000 km is er voor €23000 aan gesleuteld. Dus onderhoud duur, best wel. Als je veel zelf kunt is dat een voordeel. Nadeel is het canbus systeem, hierdoor moet je vaak de laptop er aan hangen. Het vorige model is wat dat aangaat handiger, want daar kun je alles doen. Een paar extra mistlampen monteren, werkt niet, moet ingelezen, andere stoelen met verwarming inbouwen, moet via bij de dealer ingeleerd.
Ab stuk van de cv, moet bij de dealer ingeleerd.
Ik doe veel zelf, maar het is een complexe auto, als alles werkt prima. Standaard zaken kun je zo doen, remmen olie filters.
Hou altijd rekening met extra kosten na aanschaf. Ik had wat achterstallige zaken, en een beetje opgeleukt ( nieuwere stoel, audio, carkit, andere wielen,etc) en dan ben je zo €2000 verder.
Ik heb de 2.4T, dat rijdt fantastisch, maar daar betaal je ook voor.
Mijn v70 was altijd bij schaap in onderhoud, ik heb ze gemaild en ze hebben de hele onderhouds historie opgestuurd. Kon precies zijn wat er allemaal gedaan was. Van 0 tot 330000 km is er voor €23000 aan gesleuteld. Dus onderhoud duur, best wel. Als je veel zelf kunt is dat een voordeel. Nadeel is het canbus systeem, hierdoor moet je vaak de laptop er aan hangen. Het vorige model is wat dat aangaat handiger, want daar kun je alles doen. Een paar extra mistlampen monteren, werkt niet, moet ingelezen, andere stoelen met verwarming inbouwen, moet via bij de dealer ingeleerd.
Ab stuk van de cv, moet bij de dealer ingeleerd.
Ik doe veel zelf, maar het is een complexe auto, als alles werkt prima. Standaard zaken kun je zo doen, remmen olie filters.
Hou altijd rekening met extra kosten na aanschaf. Ik had wat achterstallige zaken, en een beetje opgeleukt ( nieuwere stoel, audio, carkit, andere wielen,etc) en dan ben je zo €2000 verder.
Ik heb de 2.4T, dat rijdt fantastisch, maar daar betaal je ook voor.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- Waltersan
- 2nd Gear member
En die auto bij seldenrijk ziet er erg mooi uit op de foto's, dat is een voordeel, maar vertrouw alleen op feiten en wantrouw iedereen. Alle handelaren doen het alleen voor het geld, dus alles wat zij niet hoeven uit te geven.....
Een aankoop keuring bij de dealer is een goede optie, die kosten verdien je vanzelf terug.
Een aankoop keuring bij de dealer is een goede optie, die kosten verdien je vanzelf terug.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja klopt. Heb zelf hier al de software van Volvo (VIDA) waar ik allemaal parts nummers etc kan op zoeken. Het uitlees apparaat van Volvo is al voor 80 euro te krijgen. (DICE) Dus ik ga zelf in ieder geval het apparaat aanschaffen. Laptop's genoeg.Waltersan schreef:En die auto bij seldenrijk ziet er erg mooi uit op de foto's, dat is een voordeel, maar vertrouw alleen op feiten en wantrouw iedereen. Alle handelaren doen het alleen voor het geld, dus alles wat zij niet hoeven uit te geven.....
Aankoop keuring bij de dealer is een goed punt!
Edit: Moet wel zeggen dat het netwerk voor zo'n auto echt groot is en wat een opties.. Je kan van elk vakje wat je daar ziet minimaal 10 opties aanpassen. Zie attachment.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Waltersan
- 2nd Gear member
Met vida en dice kun je alleen uitlezen en resetten, absoluut een zinvol tool, maar als je b.v. Een auto hebt waar nooit een volvo radio in heeft gezeten kan alleen de dealer een software pakket in de auto laden om de radio in de Canbus op te laten nemen.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nouja, uiteindelijk test rit gemaakt en hem genomen. Motorisch klinkt hij goed en hij ziet er ook goed uit echter alleen het gas doet een beetje raar, hij heeft kleine hikjes. Wat Laguna-S60 meldde. Het vreemde is, is dat de ETM een groene stikker heeft. Die is dus al een keer vervangen. Na een beetje zoeken toch nog wel bekende symptomen met die ETM. Bijvoorbeeld als ik cruise control aanzet valt deze na een verloop van tijd uit. Met het motor tekentje als gevolg en een ETS melding. Hebben hier vrienden bij de volvo dealer. Hopen dat die wat kunnen doen.
Voor de rest doet hij het zoals hij het moet doen. Het airbag verhaal is trouwens fout. Hij geeft een ABS error. We hebben hem uitgelezen en de linker voor sensor doet het niet/ heeft geen contact. Die dus even bekijken van het weekend.
Oja, deze auto heeft ook nog NAP dus de kilometerstand is correct. +- 258 Ben er ook achter gekomen dat de originele accu er nog in zit. (Italiaans)
Voor de rest doet hij het zoals hij het moet doen. Het airbag verhaal is trouwens fout. Hij geeft een ABS error. We hebben hem uitgelezen en de linker voor sensor doet het niet/ heeft geen contact. Die dus even bekijken van het weekend.
Oja, deze auto heeft ook nog NAP dus de kilometerstand is correct. +- 258 Ben er ook achter gekomen dat de originele accu er nog in zit. (Italiaans)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- Rippie V70
- 5th Gear member
ja, Thijs.... wen er maar aan. i is het nieuwe hij...
net als dat me het nieuwe mijn is (zoals in "me auto") :?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Oke oke... Heb het aangepastRippie V70 schreef:ja, Thijs.... wen er maar aan. i is het nieuwe hij...

- Edwin
- 5th Gear member
Betekent niet dat die "nieuwe" ook niet stuk kan hoor, bij mij zit inmiddels ook de 3e erin. De tweede had overigens een gele sticker, maar de kleur kan ik ook mis hebben aangezien ik een verminderd kleuronderscheidend vermogen heb....kevinwalter schreef:Het vreemde is, is dat de ETM een groene stikker heeft. Die is dus al een keer vervangen.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja, klopt heb ook gelezen op internet dat die dingen alsnog stuk gaan na vervanging. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=49932Edwin schreef:Betekent niet dat die "nieuwe" ook niet stuk kan hoor, bij mij zit inmiddels ook de 3e erin. De tweede had overigens een gele sticker, maar de kleur kan ik ook mis hebben aangezien ik een verminderd kleuronderscheidend vermogen heb....kevinwalter schreef:Het vreemde is, is dat de ETM een groene stikker heeft. Die is dus al een keer vervangen.![]()
Gr. Edwin.
Ik zie hier een TUT om hem om te bouwen met Hall sensor?
Ik lees trouwens ook erg veel dat de dealer hem vaak wil verwisselen zonder kosten. Aangezien dit een bekende kwaal is. Het vreemd is, is dat dit echt per dealer scheelt. De ene betaald niks de ander 295 euro en de ander 750 euro. Wat denken jullie?
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Moet trouwens ook zeggen dat een V50 2011 1.6 diesel in vergelijking met die v70 totaal anders is. V70 is vele male comfortabeler.
Oja, heb vandaag nog meer verschijnselen van een falende ETM gezien bij de V70. Ik ging net weg rijden en ineens reageerde het gas niet meer. Alle lampjes brandde en hij gaf geen enkele respons. Na een herstart te hebben gedaan wel weer. Toerenteller gaf aan op +- 550 te zitten maar bewoog ook niet.
Oja, heb vandaag nog meer verschijnselen van een falende ETM gezien bij de V70. Ik ging net weg rijden en ineens reageerde het gas niet meer. Alle lampjes brandde en hij gaf geen enkele respons. Na een herstart te hebben gedaan wel weer. Toerenteller gaf aan op +- 550 te zitten maar bewoog ook niet.
- Waltersan
- 2nd Gear member
gefeliciteerd met je aankoop. ik heb deze auto ook meerdere malen uitgebreid bekeken op internet, het lijkt een hele nette.
en wat is er waar van de geluiden over de handelaar waar hij vandaan komt? men was hier niet zo positief. Ben benieuwd?
en wat is er waar van de geluiden over de handelaar waar hij vandaan komt? men was hier niet zo positief. Ben benieuwd?
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ach, de handelaar was eerlijk. Hij zei dat er wat met de auto aan de hand was en hebben hem goedkoop mee gekregen. NAP rapport mee gekregen en snel ge-dealt. Een aantal DIY dingen en dit is allemaal al gebeurd. 1 raar ding is dat de linker schokdemper??? een raar geluid maakt als je over hobbels heen gaat, dit gebeurd niet als je hem indrukt.
Ze hebben daar nog een blauwe staan. Zelfde type (2004?) en automaat.
Ze hebben daar nog een blauwe staan. Zelfde type (2004?) en automaat.