Wisselend vermogensverlies V50 '06

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
avanderlugt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.04.2013 - 21:45

Hallo allemaal,

fijn dat je dit bericht leest en mee wilt denken bij mijn probleem!

de situatie is als volgt:

5 weken geleden: ik merk vermogensverlies bij accelereren.

naar garage (Volvo dealer); BC (boardcomputer) uitlezen (geen meldingen) turboslang is vastgezet. (1 uur bij garage)


4 weken geleden: na plotseling remmen op snelweg ( 120 -> 80 km/u) verdwijnt vermogen bij optrekken. ANWB leest BC uit; melding: iets met de turbo

naar garage (BoschCarService) gebracht; geeft aan dat turbodruksensor kapot is een heeft deze vervangen. (3 dagen bij garage gestaan)


3 weken geleden: wederom bij optrekken op de snelweg houd motor in, vermogen weg. ANWB leest BC uit; geen melding. ANWB doet suggestie brandstoffilter.
Auto volgetankt, verder gereden zonder klachten.

toch naar garage (BCS) gebracht; brandstoffilter vervangen
(3 dagen bij garage)

2 weken geleden: weer op snelweg, vermogen verdwijnt weer. ANWB leest BC uit; melding turbocircuit. ANWB zet bedrading sensor strakker. ANWB constateerd scheur in turbodrukslang (soepele slang).

weer naar garage (BCS); drukslang turbo vervangen en regelklep turbo vervangen. Bedrading en stekkers zijn gecontroleerd en gerepareerd.
(3 dagen bij garage)

1 week geleden: weer op de snelweg, vermogen verdwijnt weer bij acceleratie. ANWB leest BC uit; gloeibougies kapot.

naar volvo dealer; vervangt 1 gloeibougie
(1 dag bij garage)

gisteren (13/4); op snelweg, bij acceleratie tussen 100 en 120 km/u houdt auto weer in. Na rustig gaspedaal los te laten en weer voorzichtig in te trappen kunnen we toch doorrijden.

De auto heeft dus al meerdere keren, meerdere dagen bij de garage gestaan. Er zijn verschillende onderdelen vervangen maar deze lijken het probleem niet op te lossen.

Kan iemand mij helpen? Met welke vragen moet ik naar de garage terug?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Ik zou vragen: Wat krijg ik terug als ik hem inruil?
avanderlugt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.04.2013 - 21:45

Longone schreef:Ik zou vragen: Wat krijg ik terug als ik hem inruil?
Dat is een mogelijkheid maar niet gewenst.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Ik heb ook zo'n verhaal aan de hand gehad met een benzineauto. In 8 maanden 1600 Euro aan verspijkerd en nog steeds regelmatig horten en stoten.

Toen verlies van 3600 Euro gepakt, maar verdere kosten, chagrijn en ook mijn huwelijk gespaard.

Als er ergens een los contactje zit en/of een chip in de ECU niet helemaal lekker is en bijvoorbeeld reageert op temperatuurswisselingen of trillingen, ga je er toch niet uitkomen.

Principes van "het moet toch op te lossen zijn" kunnen heel erg kostbaar worden, vandaar mijn reactie.
jwr55
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.01.2013 - 20:56

Hallo avanderlugt

bij ons op het werk hebben we ook een volvo v50 uit 05 gehad met bijna de zelfde symptomen
ook vermogen weg val ook storingen. Alleen waren wij eigenwijs en geloof de de storingen die hij aan gaf niet want als we de onderdelen handmatig uitleest dan waren die goed. Het bleek uit einde lijk in de canbus stekker te zitten die onder de dashboard kastje zit die los gehaald contact spray erop gedaan en probleem op gelost

hopelijk is dat bij jou ook het geval

schijnt een kwaal te zijn bij de S40 V50 van 2004 en later
heb zelf ook probleem gehad alleen bij mij gaf hij aan dat de remmen niet functioneerde en abs niet functioneerde waar door hij begon af te tellen van 10 naar 0 en dan de auto uitschakelde vervelend op snelweg linker baan 140 niet prettig als je dat leest op display
5pitterv50
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28

Ik heb ook hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich af en toe voordoet en niet altijd. ook tussen de 100 en 120 km/h.

Deze week meer duidelijkheid. Ben benieuwd of je probleem is opgelost en wat het was.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Lijkt erop dat de turbo niet goed aangestuurd word.

Ik mezelf ook eens suf gezocht naar de oorzaak van het eerst inhouden en daarna volledig uitvallen van de turbo. Maanden zoeken en onderdelen vervangen later kwam de garagehouder erachter dat een T-stukje in het vacuüm traject (kleine, dunne slangetjes) lek was waardoor de turbo niet werd aangestuurd.

Met andere woorden, check de vacuum slangetjes even. Een haarscheurtje in zo'n slangetje of t-stukje kan bovenstaand ook veroorzaken met gekke fouten in de computer als gevolg.
avanderlugt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.04.2013 - 21:45

Bedankt voor alle reacties!

@5pitterv50: ben erg benieuwd naar de mogelijk oplossing of wat juist niet werkt!
lijkt erop dat we met het zelfde probleem te maken hebben.


@360Degrees: Turbo hebben ze nagekeken zeggen ze bij de garage. Ook de slangen en elektra. Ik ga ieg bellen met de dealer om te vragen of ze daar ook nog naar kijken.

@jwr55: ik ga ook deze tip doorgeven aan de monteur. Lijkt mij dat dit een van de dingen is die ze ieg moeten nakijken.

Bedankt allen, mochten er nog meer suggesties of ervaringen zijn dan hoor ik het graag. Bedankt tot zo ver, ik houd jullie op de hoogte.
5pitterv50
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28

Ik kon niet langer wachten en ben vandaag even langs geweest om het te laten nakijken.

Vertelde aan de monteur dat als ik gas gaf tussen de 100 en 120km/h ik het vermogen verloor en de toeren zakte waarna ze weer oppakten om vervolgens weer normaal op te trekken. Ik vertelde ook dat ik er niet altijd last van heb.

Hij vertelde me of ik last had van een wat zware koppeling en of deze hoog opkwam. De koppeling komt inderdaad hoog op, maar of deze zwaar is weet ik niet, omdat ik de auto net heb.
Vervolgens nam hij zelf plaats in de auto zette hem in zijn 3 de auto maakte toeren hield in en viel uit. Hij vertelde dat het vrijwel zeker de koppelingsplaat is die slipt en evt de drukgroep, maar dit kon hij niet met zekerheid zeggen tijd om uit te lezen was er niet. Kon volgende week terecht.

Ik weet niet of je ooit aan de koppeling hebt gedacht?
avanderlugt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.04.2013 - 21:45

@5pitterv50

als ik het zo hoor is het wel hetzelfde probleem al is het bij mij ook zo dat hij in houd bij 80.

Ik weet niet of de monteur dit bij de stilstaande auto deed maar volgens mij slaat iedere auto af wanneer je naar zn 3 schakelt en dan de koppeling (snel) laat opkomen.
5pitterv50
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28

ja klopt dat elke auto uitvalt maar de manier waarop was precies de manier die ik meemaak op hogere snelheid. Ook werd mij verteld hoe meer die slijt hoe meer hij ook bij lagere snelheden en versnellingen gaat voorkomen.
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

lap, jammer genoeg lees ik meer en meer problemen rond de koppeling, zelf al teruggeweest om dat de wagen moeilijke rschakelde; ergens een lek in het circuit, in datzelfde circuit hangen ook de remmen,
jammer dat ik het moet zeggen, maar tot nog toe lees ik dat alle reparaties daaraan flink wat geld kosten....
5pitterv50
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28

ik merk nu ook dat er een ratelend geluid uit het vooronder kom en weg is als ik de koppeling indruk. Hoop dat het bij de koppeling blijft
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Het zou ook kunnen dat je dat everzwijn nog altijd onder de wagen hebt hangen... :P

af en toe eens lachen met de miserie helpt
5pitterv50
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 19.03.2013 - 05:28

Auto is uitgelezen. 1 fout defecte inlaatluchtmeter. 2 schokbrekers en paar filtertjes.

Monteur meegereden. het inhouden is normaal en bekent bij het psa 2.0 blok. Heeft iets te maken met dat de turbo er bij moet komen e.d.

Enige wat moet gebeuren is koppeling ontluchten.

Sommige specialisten zijn oplichters. Ik hou het hierbij.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Maar is het nu definitief opgelost dan?

De ervaring heeft mij geleerd dat je nooit te vroeg blij moet zijn.
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Met EGR klep heb je overigens ook last van inhouden. Zelf gehad namelijk
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”