Even mailen... Zie footertje van onze berichtjes!jimrask schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar
Tuning V40 D2
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Zo, dat is idd interessant. ( Thx voor de snelle reply trouwens!)
Hoeveel km moet je best al op de teller hebben alvorens te tunen? Ik zit nog maar op 2000 km
( kwestie van de wagen degelijk in te rijden)
Hoeveel km moet je best al op de teller hebben alvorens te tunen? Ik zit nog maar op 2000 km

2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@bakboord1:
Ik heb een S80 D5 uit 2012, en die trekt zeker wel door, ook onderin (is dan ook een twin turbo). Boven de 100 km per uur houdt die bijna mijn getunede V70 R bij (367 PK, European Tuning), mijn S80 is voorzien van Rica tuning, net even gisteren gekeken naar verschil S80 GT 245PK (door volvotech) en V70R handbak 367 PK.
0-100 scheelt wel een slok op een borrel, de kleine turbo van de S80 levert te weinig vermogen, maar boven de 100 (dan is de grote turbo al lang aan het blazen) is het verschil echt niet groot meer..
Ik heb een S80 D5 uit 2012, en die trekt zeker wel door, ook onderin (is dan ook een twin turbo). Boven de 100 km per uur houdt die bijna mijn getunede V70 R bij (367 PK, European Tuning), mijn S80 is voorzien van Rica tuning, net even gisteren gekeken naar verschil S80 GT 245PK (door volvotech) en V70R handbak 367 PK.
0-100 scheelt wel een slok op een borrel, de kleine turbo van de S80 levert te weinig vermogen, maar boven de 100 (dan is de grote turbo al lang aan het blazen) is het verschil echt niet groot meer..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Mijn referentie is een standaard 2008 185pk V70NN met automaat.
Het heeft misschien te maken met de verwachtingen maar ik vond het relatief tegenvallen.
Zo ook de V70 T4 die ik bij jou zie staan. Vond ik ook te tam/soepel. Een Audi met 1.8tfsi met gelijk vermogen voelt véél sneller aan. Is welliswaar 1.6 versus 1.8 maar qua vermogen en koppel zal het niet zo heel veel maken. De Audi heeft een enorme duw en veel torque steer (eigenlijk erg slecht) maar je voelt de auto wegschieten. De volvo versnelt enkel.
Tegen de tijd dat ik een MY 2012 op mijn oprit kan zetten zijn we wel weer vijf jaar verder helaas. Met 245pk uit een diesel heb je nooit vermogen of koppel te weinig.
Af en toe heb ik een getunde V70R onder mijn kont en dat is altijd lol als ik er in rijd. Jammer dat ik me geen daily drive R kan veroorloven zonder ergens anders consesies te moeten doen.
Dit weekend maar eens proberen de CY 850R met tuning mee te krijgen.
Het heeft misschien te maken met de verwachtingen maar ik vond het relatief tegenvallen.
Zo ook de V70 T4 die ik bij jou zie staan. Vond ik ook te tam/soepel. Een Audi met 1.8tfsi met gelijk vermogen voelt véél sneller aan. Is welliswaar 1.6 versus 1.8 maar qua vermogen en koppel zal het niet zo heel veel maken. De Audi heeft een enorme duw en veel torque steer (eigenlijk erg slecht) maar je voelt de auto wegschieten. De volvo versnelt enkel.
Tegen de tijd dat ik een MY 2012 op mijn oprit kan zetten zijn we wel weer vijf jaar verder helaas. Met 245pk uit een diesel heb je nooit vermogen of koppel te weinig.
Af en toe heb ik een getunde V70R onder mijn kont en dat is altijd lol als ik er in rijd. Jammer dat ik me geen daily drive R kan veroorloven zonder ergens anders consesies te moeten doen.
Dit weekend maar eens proberen de CY 850R met tuning mee te krijgen.

Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
T4 was inderdaad erg tam, zeker vergeleken met de S80 of de R..
Maar de T4 is ook niet bedoeld om mee te gummen.
De S80 rij ik alleen zakelijk, dus die kost mij prive niets.
850R wil wel, daar is de snelheidsbeleving gegarandeerd
Maar de T4 is ook niet bedoeld om mee te gummen.
De S80 rij ik alleen zakelijk, dus die kost mij prive niets.
850R wil wel, daar is de snelheidsbeleving gegarandeerd

S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Zosnel je zeker weet dat er geen fabrieks-af problemen in zitten.jimrask schreef:Zo, dat is idd interessant. ( Thx voor de snelle reply trouwens!)
Hoeveel km moet je best al op de teller hebben alvorens te tunen? Ik zit nog maar op 2000 km( kwestie van de wagen degelijk in te rijden)
Tevens vinden wij (maar dat is echt nergens op gebasewrd anders dan 'gevoel') dat een nieuwe motor na ong 3000km niet meer nieuw is...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat komt met name door Nm's. PK's doen niet zo heel veel.Marc Apeldoorn schreef:@bakboord1:
Ik heb een S80 D5 uit 2012, en die trekt zeker wel door, ook onderin (is dan ook een twin turbo). Boven de 100 km per uur houdt die bijna mijn getunede V70 R bij (367 PK, European Tuning), mijn S80 is voorzien van Rica tuning, net even gisteren gekeken naar verschil S80 GT 245PK (door volvotech) en V70R handbak 367 PK.
0-100 scheelt wel een slok op een borrel, de kleine turbo van de S80 levert te weinig vermogen, maar boven de 100 (dan is de grote turbo al lang aan het blazen) is het verschil echt niet groot meer..
Vanaf ongeveer 80 tot 207km/u moet een D5 getuned zoals de jouwe in 1 streep doortrekken zonder merkbare vertraging.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
mwah :pVolvoTech schreef:Ik nodig je uit om in een getunede D4 te komen rijden.
Je hoeft NOOIT meer een benzine auto
.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Crackedtooth, 18 mei R meeting:
Ze topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ze topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
- Locatie: Utrecht
Mooi systeem hoor, met zo'n iSoftloader. Ga ik ook eens overwegen. Zijn de prijzen van Volvotech niet openbaar en alleen per mail op te vragen?
Wat ik mij afvraag, is of de ECU van de Volvo de keren dat geflashed wordt niet bijhoudt. Ik weet dat dat bij de auto's van de VAG groep wel gebeurd (bijv. met Bluefin) en dat de dealer daarom altijd nog steeds kan zien dat de auto getuned is (geweest). Weet iemand hoe dit zit met de iSoftloader? Of kan deze resetten naar nul?
Wat ik mij afvraag, is of de ECU van de Volvo de keren dat geflashed wordt niet bijhoudt. Ik weet dat dat bij de auto's van de VAG groep wel gebeurd (bijv. met Bluefin) en dat de dealer daarom altijd nog steeds kan zien dat de auto getuned is (geweest). Weet iemand hoe dit zit met de iSoftloader? Of kan deze resetten naar nul?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02.03.2013 - 16:04
Ben ik ook naar benieuwd, ik heb namelijk ooit gezeik gehad met mijn GTI bij VW.mailman schreef:Mooi systeem hoor, met zo'n iSoftloader. Ga ik ook eens overwegen. Zijn de prijzen van Volvotech niet openbaar en alleen per mail op te vragen?
Wat ik mij afvraag, is of de ECU van de Volvo de keren dat geflashed wordt niet bijhoudt. Ik weet dat dat bij de auto's van de VAG groep wel gebeurd (bijv. met Bluefin) en dat de dealer daarom altijd nog steeds kan zien dat de auto getuned is (geweest). Weet iemand hoe dit zit met de iSoftloader? Of kan deze resetten naar nul?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
- Locatie: Utrecht
Ja, vraag is ook naar dit topic gekopieerd: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55520
Daar kan CJEVO ons misschien aan een antwoord helpen, als ik het zo lees.
Daar kan CJEVO ons misschien aan een antwoord helpen, als ik het zo lees.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14.02.2014 - 12:37
Hallo allemaal!
Ik heb zojuist ook een mailtje naar VolvoTech gestuurd, wil mijn D2 ook wel wat kietelen ... alleen ook een lease auto. Kortom, het moet echt NIET traceerbaar zijn voor de dealer ....
Iemand verder ervaringen met tuning van een V40 D2 automaat & tuning?
Ik heb zojuist ook een mailtje naar VolvoTech gestuurd, wil mijn D2 ook wel wat kietelen ... alleen ook een lease auto. Kortom, het moet echt NIET traceerbaar zijn voor de dealer ....
Iemand verder ervaringen met tuning van een V40 D2 automaat & tuning?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Ja is zker te traceren, wordt log van gemaakt iedere keer dat er wijzigingen worden gedaan. Erg oppassen met de lease vandaag de dag! Als je tuning uitvoert en er gaat wat afwijkends zoals een turbo kapot en volvo weerlegt de claim, dan mag je alles zelf betalen. Daarnaast is de auto niet van jou, dus overleg met de lease of ze toestemmimg geven! Erg simpel en dan heb je iig zekerheid! Brandstof en omderhoudskosten gaan omhoog, dus dat zullen ze doorberekenen. En als je het toch doet, de d2 is niet de meest betrouwbare motor die geleverd wordt (zeker icm de powershift..).