Keyless drive

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
LightStar
4th Gear member

Hmm dat zou ik toch niet te vaak doen (dat meewassen...) dan kan gewoon niet goed zijn voor de sleutel.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Mir
3rd Gear member

Nee, dat was ook zeker niet mij bedoeling hoor ;-)
E10
2nd Gear member

LightStar schreef:
E10 schreef:
Herko_ter_Horst schreef:Je hoeft de sleutel niet in je hand te hebben. De auto gaat automatisch open als je aan de handgreep trekt. Je moet de auto alleen zelf afsluiten door de portierhandgreep aan te raken. De sleutel blijft dus in je jas of tas.
Ik twijfel over het nut van alleen Keyless Start, want dan heb je dus wel altijd de sleutel in je hand om de deuren te ontgrendelen en vergrendelen. Als je 'm dan toch in je hand hebt bij in- en uitstappen kun je 'm daartussen net zo goed in het contactslot steken en de kosten van Keyless Start besparen.
Ik heb enkel voor Keyless start gekozen (bij het opslot doen van de voordeur ben ik een sluiten nodig en als ik thuis kom ben ik de sleutel nodig om de voordeur te openen) het voordeel is echter dat je geen sleutelbos tegen je dashbord aan te klappen hebt (je voorkomt dus krasjes op je dasboard) en de optie koste maar 275,- dus dat is ook niet het grootste probleem.
Kijk, daar heb je zeker een punt. Ik zet het toch maar weer op het wensenlijstje!
automaiti
2nd Gear member

Volgens mij is er een groot voordeel van keyless drive.....dat alle deuren ontgrendelen bij het uitstappen. Dat mis ik wel. Stap je uit en wil je wat van de achterbank pakken dan moet je de ontgrendelingsknop indrukken. Ga na 2 maanden nog steeds in de fout. Hoogst irritant.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
MichelR
6th Gear member

@Automaiti -> Inderdaad met keyless heb je meer opties in het menu.

Heb zelf keyless en ingesteld op alleen bestuurdersdeur open.
Aangezien ik toch alleen in auto zit.

Maar je kan inderdaad ook kiezen voor: Alle deuren open, willekeurige deur, deuren aan een zijde en beide voordeuren.
Dit geld dan voor openen en sluiten.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
spacewagon
3rd Gear member

Dank voor de reacties. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen (key less drive), dus zal er nooit achter komen of ik het wel niet handig ga vinden :-)

Key less start wel, dat was standaard.
Mijn V40: D2 Summum
E10
2nd Gear member

automaiti schreef:Volgens mij is er een groot voordeel van keyless drive.....dat alle deuren ontgrendelen bij het uitstappen. Dat mis ik wel. Stap je uit en wil je wat van de achterbank pakken dan moet je de ontgrendelingsknop indrukken. Ga na 2 maanden nog steeds in de fout. Hoogst irritant.
Dat herken ik ook van mijn eerdere C30. Om die reden heb ik de automatische vergrendeling na wegrijden uitgeschakeld. Kan dat ook in de V40?
MichelR
6th Gear member

Ja, hoor valt in menu in te stellen dat deuren niet automatisch vergrendelen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
TomB
2nd Gear member

Ik vind het prettig dat de deuren vergrendelen bij het wegrijden, maar het zou gewoon zo moeten zijn dat zodra de bestuurdersdeur open gaat de rest ook van het slot gaat. Of zoals bij de A4 die ik tijdelijk te leen heb: alle deuren van het slot zodra de sleutel uit het contactslot wordt gehaald.

Moet toch wel te programmeren zijn door de knappe koppen van Volvo?
diesel01
Geartronic member

Ik ben zelf graag degene die bepaald welke deur open mag.
Stel dat de bestuurder uitstapt om welke reden dan ook maar niet wil hebben dat het interieur van buiten te bereiken is voor andere mensen..
Indien de hele auto open moet drukte ik vroeger op unlock waarbij de hele auto ontgrendeld werd, bij keyless entry trek je gewoon een deur open.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Rutgerv40
2nd Gear member

Keyless driving/ entry werkt als een zonnetje. 1 keer kreeg ik het benauwd: ik had mn sleutel in het middenconsole liggen (gelijk de laatste keer) en wilde wat in de achterbak checken (reed thuis weg). Dus ik wil die achterbak open trekken, maar sleutel niet in mn zak, dus ik loop naar deur rechtsvoor: gaat niet open, sleutel niet in de buurt, toen liep ik naar de bestuurdersdeur en kreeg ik het wel ff warm, maar die ging gelukkig open :P

PFEW!
guidov
2nd Gear member

het moet toch wel mogelijk zijn dat de deuren allemaal ontgrendelen als je 1 deur opent? dit heb ik destijds wel laten aanpassen aan mijn seat leon. zo had ik nog meer instellingen aan laten passen bij een forum lid. zijn er hier leden die in het bezit zijn in een diagnose stekker waardoor je dit soort instellingen aan kan laten passen (bij de dealer gaat het zwaar geld kosten en of je krijgt te horen dat het niet mogelijk is (luiheid)!!!). Forum fanaten weten meestal meer ..........

Zijn er hier mensen die dit kunnen (uitzoeken)?
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Staat gewoon in de handleiding hoor... sterker nog: alle portieren openen is de standaardinstelling.
Knop 'Ontgrendelen' – Ontgrendelt de portieren en de achterklep en deactiveert het alarm.

Bij lang indrukken (ten minste 4 seconden) worden alle zijruiten tegelijkertijd geopend.
De gelijktijdige ontgrendeling van alle portieren is dusdanig te wijzigen dat bij eenmaal indrukken van de knop eerst het bestuurdersportier ontgrendeld wordt en bij de tweede maal indrukken – één en ander binnen 10 seconden – de resterende portieren te ontgrendelen.

De functie is te wijzigen in het menusysteem van MY CAR onder Instelling -> Autoinstellingen -> Slotinstelling -> Deuren open met de beide opties Alle deuren en Bestuurdersdeur: dan alle. Voor een beschrijving van het menusysteem, zie pagina 211.
en
Van de buitenzijde
Met de transpondersleutel kunt u alle portieren, de achterklep en de tankvulklep vergrendelen/ontgrendelen. Het is mogelijk een andere ontgrendelingsvolgorde te kiezen, zie ‘Ontgrendelen met transpondersleutel’ 47.

Om de ontgrendelingsprocedure te kunnen activeren moet het bestuurdersportier dichtstaan – als een van de overige portieren of de achterklep openstaat, wordt dit/deze pas na het sluiten vergrendeld en inbegrepen in het alarmsysteem. Bij het Keyless drive*-systeem dienen alle portieren en de achterklep dicht te staan.
guidov
2nd Gear member

Herko_ter_Horst schreef:Staat gewoon in de handleiding hoor... sterker nog: alle portieren openen is de standaardinstelling.
Knop 'Ontgrendelen' – Ontgrendelt de portieren en de achterklep en deactiveert het alarm.

Bij lang indrukken (ten minste 4 seconden) worden alle zijruiten tegelijkertijd geopend.
De gelijktijdige ontgrendeling van alle portieren is dusdanig te wijzigen dat bij eenmaal indrukken van de knop eerst het bestuurdersportier ontgrendeld wordt en bij de tweede maal indrukken – één en ander binnen 10 seconden – de resterende portieren te ontgrendelen.

De functie is te wijzigen in het menusysteem van MY CAR onder Instelling -> Autoinstellingen -> Slotinstelling -> Deuren open met de beide opties Alle deuren en Bestuurdersdeur: dan alle. Voor een beschrijving van het menusysteem, zie pagina 211.
en
Van de buitenzijde
Met de transpondersleutel kunt u alle portieren, de achterklep en de tankvulklep vergrendelen/ontgrendelen. Het is mogelijk een andere ontgrendelingsvolgorde te kiezen, zie ‘Ontgrendelen met transpondersleutel’ 47.

Om de ontgrendelingsprocedure te kunnen activeren moet het bestuurdersportier dichtstaan – als een van de overige portieren of de achterklep openstaat, wordt dit/deze pas na het sluiten vergrendeld en inbegrepen in het alarmsysteem. Bij het Keyless drive*-systeem dienen alle portieren en de achterklep dicht te staan.
sorry herko maar ik heb nog geen instructieboekje, laat staan de BC ;-). ik zal het eens aandachtig doorlezen als ik het instr.boekje in mijn bezit heb
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

guidov schreef:
Herko_ter_Horst schreef:Staat gewoon in de handleiding hoor... sterker nog: alle portieren openen is de standaardinstelling.

en
Van de buitenzijde

sorry herko maar ik heb nog geen instructieboekje, laat staan de BC ;-). ik zal het eens aandachtig doorlezen als ik het instr.boekje in mijn bezit heb
Boekje staat gewoon online: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx
spacewagon
3rd Gear member

guidov schreef:

en
Van de buitenzijde

Bedoel je bij het uitstappen? Want daarbij geldt - als de deuren automatisch op slot gaan tijdens het rijden - dat bij het openen van het bestuurdersportier de andere portieren op slot blijven.
Mike Philippens
3rd Gear member

Rutgerv40 schreef:Keyless driving/ entry werkt als een zonnetje. 1 keer kreeg ik het benauwd: ik had mn sleutel in het middenconsole liggen (gelijk de laatste keer) en wilde wat in de achterbak checken (reed thuis weg). Dus ik wil die achterbak open trekken, maar sleutel niet in mn zak, dus ik loop naar deur rechtsvoor: gaat niet open, sleutel niet in de buurt, toen liep ik naar de bestuurdersdeur en kreeg ik het wel ff warm, maar die ging gelukkig open :P

PFEW!
Hij gaat die bestuurdersportier nooit op slot doen als de sleutel in de auto ligt. Ik heb het nu ook op mijn C30 en ze hangen die auto gewoon vol met antennes voor de RFID tag in de sleutel.
Het automatisch afsluiten heb ik me ook over verbaasd. Ik nam aan dat ie dat wel zou doen, maar nee dus (ik lees nooit die boekjes...). Toyota doet dat ook niet; Renault weer wel. Het zal wel een veiligheidsdingetje zijn. Als de vrouw en kinderen in de auto zitten bij het tankstation zitten ze heel even opgesloten mocht er wat gebeuren als jij afrekent. Ik kan me daar iets bij voorstellen.
Bij de C30 moet je een klein rubberen knopje indrukken op de handgreep. Je went er aan. Zozeer zelfs dat je je vaak afvraagt of je de auto wel hebt afgesloten. Dat blijkt dan toch wel elke keer het geval.

Er zit echter één groot nadeel aan keyless drive/start: als je het eenmaal gehad hebt, wil je het op een volgende auto weer. Daarom baal ik wel van die belachelijke koppeling aan Volvo alarm op de V40. Kost je nog eens €500 voor iets dat je niet wilt. Zo kan ik ook aan omzet komen, zeg. Het is al bezopen duur voor een stel extra RFID scanners, maar daar had ik me al overheen gezet. Jammer. Ik zie ook de logica van die koppeling niet.
Afbeelding
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

guidov schreef:het moet toch wel mogelijk zijn dat de deuren allemaal ontgrendelen als je 1 deur opent? dit heb ik destijds wel laten aanpassen aan mijn seat leon. zo had ik nog meer instellingen aan laten passen bij een forum lid. zijn er hier leden die in het bezit zijn in een diagnose stekker waardoor je dit soort instellingen aan kan laten passen (bij de dealer gaat het zwaar geld kosten en of je krijgt te horen dat het niet mogelijk is (luiheid)!!!). Forum fanaten weten meestal meer ..........

in "my car"menu kun je instellen welke deuren ook open moeten als de bestuurders deur open gedaan wordt !! ook kun je instellen of keyless entry voor alle deuren moet gelden of alleen voor de bestuurder, beide voor[eortieren of alle portieren. Hoef je dus niet moeilijk te doen met diagnose stekker, handig hé
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
guidov
2nd Gear member

nippie schreef:
guidov schreef:het moet toch wel mogelijk zijn dat de deuren allemaal ontgrendelen als je 1 deur opent? dit heb ik destijds wel laten aanpassen aan mijn seat leon. zo had ik nog meer instellingen aan laten passen bij een forum lid. zijn er hier leden die in het bezit zijn in een diagnose stekker waardoor je dit soort instellingen aan kan laten passen (bij de dealer gaat het zwaar geld kosten en of je krijgt te horen dat het niet mogelijk is (luiheid)!!!). Forum fanaten weten meestal meer ..........

in "my car"menu kun je instellen welke deuren ook open moeten als de bestuurders deur open gedaan wordt !! ook kun je instellen of keyless entry voor alle deuren moet gelden of alleen voor de bestuurder, beide voor[eortieren of alle portieren. Hoef je dus niet moeilijk te doen met diagnose stekker, handig hé
Moet je wel keyless hebben toch en de optie om my car te kunnen gebruiken, toch?
ahuntjens
1st Gear member

In de prijslijst staat de PCC apart weergegeven. Ik heb echter het volgende besteld:
Keyless Drive (876)
Volvo Guard Alarm klasse 3, incl. bewegingsen
volumesensor, Safelock en afsluitbaar
dashboardkastje (140)

Zit hier nu ook de PCC bij?
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
Plaats reactie

Terug naar “V40”