Startprobleem 245 2.3

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Ik probeer de Volvo te starten. Hij wil normaal aanslaan, maar zodra ik de sleutel loslaat dan stopt hij er mee.

Heb de ontstekingsmodule vervangen, maar geen verschil.
De motor krijgt continu stroom, vonk en LPG/benzine.

Wat is het logische volgende punt om te checken?

Alvast bedankt... :car35:
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Voorschakel weerstand bobine stuk?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Dan denk ik aan zo'n wit keramisch blokje met draad.
Kan ik bij deze auto niet vinden...
Zou de bobine zelf er mee ophouden?
Lijkt me erg sterk, maar niet onmogelijk natuurlijk...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zo aan je verhaal te horen denk ik de spanning op de bobine weg valt zodra je de sleutel loslaat, dit zou je nog kunnen opmeten.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

dit zou je idd. denken, maar heb ik al opgemeten en er staat gewoon stroom op de bobine zowel de + als de - als hij op contact staat.

Voor de zekerheid heb ik nog een draad gelegd van de accu + pool naar de bobine en toen reageerde de motor helemaal niet meer op starten.
Toen ik de draad weer verwijderd had was de oude situatie weer van toepassing.

Ik denk dat ik eerst maar eens een nieuwe bobine ga bestellen; kan nooit geen kwaad als ik dat ouwe vieze ding zie ...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
rogerv701998
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23.04.2009 - 16:25

Mijn 240 2.3 heeft ook zo'n soort startproblemen. Bij koude start lukt de eerste keer starten nooit. De 2e keer slaat ie direct aan. Alles aan ontsteking (verdeelkap, rotor, bougies, bougiekabels en bobine) vervangen door nieuwe onderdelen maar geen verschil. Stationair regelaar, brandstoffilter en injector rail vervangen maar ook dit haalde niets uit. Bij warme motor slaat ie trouwens in 1 keer aan. Ik blijf dit topic volgen in de hoop de oorzaak van de startproblemen bij jouw auto te vernemen.
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Er zit nu een nieuwe upgrade bobine in en de auto wil wel een tijdje (op de choke) stationair op LPG draaien, maar zodra ik wat gas geef gaat het alweer mis. Dan slaat hij af.

Er is onlangs wel gelast aan de auto vandaar dat ik in eerste instantie dacht aan de ontstekingsmodule, maar wellicht zijn andere delen ook gevoelig voor laswerkzaamheden...?
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Hebben ze de accupolen niet losgehaald voor het lassen dan?
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”