Net gebeld, en op duitse bewijs staat rijklare massa en niet de ledige massa.
Ik moet nu een certificaat van overeenstemming, met europese goedkeuring van volvo zien te regelen. Dan wordt het gewicht wat daarop staat overgenomen.
Dus even kijken waar ik dat kan regelen!
[edit]
Net met scholten gebeld, die gaan kijken wat ze kunnen doen. Het betreft een CVO certificaat:
CVO
Het Certificaat van Overeenstemming (CVO) is het 'geboortebewijs' van uw Volvo. Een CVO, ook wel Conformiteitverklaring of Certificate of Conformaty (COC) genoemd, kan door de fabrikant worden afgegeven voor een voertuig dat vanaf modeljaar 1997 is gebouwd en volgens een Europese typegoedkeuring. Dit geldt dus niet voor auto's uit een niet-Europese markt, zoals o.a. De Verenigde Staten en Azië.
Op het CVO staan alle (milieu-) technische gegevens van het voertuig en wordt aangetoond dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen. Via de officiële Volvo-dealer kunt u een CVO aanvragen.
Die moet ik dan meenemen naar de RDW en dan wordt dat gewicht gebruikt. Kost 72 euro, dus hij gaat eerst kijken of hij het kan opvragen zo ja, ga ik proefrijden en neem ik het af als ik de auto wil.