Omgerekend van de AUD,
€ 93000
Volvo S60 Polestar voor de massa
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Is wel opvallend dat deze S60 niet gebaseerd is op het zo even ge-facelifte model.
O ja en jammer dat het een 6 versnellingsbak is, was toch een mooi moment geweest de 8 speed te introduceren, vind ik toch wel.
O ja en jammer dat het een 6 versnellingsbak is, was toch een mooi moment geweest de 8 speed te introduceren, vind ik toch wel.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Launch control op een Volvo, Me like 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30351
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Interessante uitvoering, nu maar hopen dat de auto ook in Europa wordt geleverd.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Beetje jammer van het vermogen... IMHO voegt het dan niet heel veel toe aan het huidige aanbod.
Polestar bracht in de US ook al een Polestar Edition C30 uit met min of meer het zelfde vermogen, dus veel meer als een speciale editie is het niet helaas.
Polestar bracht in de US ook al een Polestar Edition C30 uit met min of meer het zelfde vermogen, dus veel meer als een speciale editie is het niet helaas.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Auk/NielsPHEV:
Die specs vallen zeker niet tegen. Dit betreft een batch productie, en is de sterktste/snelste Volvo ooit....
Betere specs dan de M3, vind je dat dan een tegenvallende wagen?????
Waar het om gaat is dat deze auto, incl. mods niet voor de hoofdprijs verkocht dient te worden. Als je wel de hoofdprijs moet betalen, dan kunnen specs tegenvallen...
Die specs vallen zeker niet tegen. Dit betreft een batch productie, en is de sterktste/snelste Volvo ooit....
Betere specs dan de M3, vind je dat dan een tegenvallende wagen?????
Waar het om gaat is dat deze auto, incl. mods niet voor de hoofdprijs verkocht dient te worden. Als je wel de hoofdprijs moet betalen, dan kunnen specs tegenvallen...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Heb de auto van dichtbij gezien en het is een hele leuke auto.

Maar bij nader inzien kleven er wel een paar nadelen aan.
Volgens een Volvo meneer zou deze auto dezelfde uitstoot cijfers hebben als de normale T6. En daar wringt een beetje de schoen. Gezien de prijsstelling van de huidige T6 in Nederland had dit model eigenlijk 350 PK moeten hebben. En die hebben ze nu dus maar dan gaat de prijs omhoog...
Voor de US markt, De Volvo man had het over dat ze na een succesvolle Aussie proef eerst de kleinere markten willen bedienen en daarna pas de grootste markten Zweden en de US. Maarr.. In de US verkoopt men al de T6 R-Design met de Polestar software dus is de eigenlijke winst van dit model maar een schamele 20 PK. Gaat prijstechnisch ook moeilijk worden.
Er zitten wel een paar extra's op maar dan nog. Men had het over dat de prijs ongeveer 20 tot 30% boven de normale T6 zou uitkomen en dat is gewoon te duur.
Het gaat dan om een S60 T6 AWD met andere uitlaat, andere turbo, achter spoiler en twee lipjes voor onder de bumper,19" "Polestar" wielen met 235/40-19 Michelin rubber, Ohlins instelbare schokbrekers en een paar type plaatjes om aan te geven dat het om een gelimiteerde oplage gaat. De motor met andere turbo is door Volvo in elkaar gezet en heeft ook een soort van serie nummer. Verder is er de aangepaste motor mapping. De bak is sneller en de Haldex heeft meer 50/50 werking ofwel een meer overstuurd karakter. Volgens de Volvo meneer was de sneller werkende bak software een soort van voorloper van de geflipperde AQS versie in de gefacelifte modellen.
Jammer dat er weer chroom om de ramen zit. Had iets meer geluid uit de uitlaat mogen komen.
Wel leuk. Slaat Volvo de plank mis met de standaard T6 (G label en 300 PK om 1700 kilo voort te helpen) en proberen ze weer geld te maken uit wat het eigenlijk anno 2013 voor de prijslijst centen had moeten zijn.
Even voor de duidelijkheid, qua uitrusting is het een soort van Summum-R-Design. Optioneel zijn de Brembo remklauwen met 2 delige schijven op de vooras. standaard is 336x29 schijven met de bekende enkele zuiger klauwen. Bij deze optie zit dan de extra gevormde kuip/sport stoelen.

Maar bij nader inzien kleven er wel een paar nadelen aan.
Volgens een Volvo meneer zou deze auto dezelfde uitstoot cijfers hebben als de normale T6. En daar wringt een beetje de schoen. Gezien de prijsstelling van de huidige T6 in Nederland had dit model eigenlijk 350 PK moeten hebben. En die hebben ze nu dus maar dan gaat de prijs omhoog...
Voor de US markt, De Volvo man had het over dat ze na een succesvolle Aussie proef eerst de kleinere markten willen bedienen en daarna pas de grootste markten Zweden en de US. Maarr.. In de US verkoopt men al de T6 R-Design met de Polestar software dus is de eigenlijke winst van dit model maar een schamele 20 PK. Gaat prijstechnisch ook moeilijk worden.
Er zitten wel een paar extra's op maar dan nog. Men had het over dat de prijs ongeveer 20 tot 30% boven de normale T6 zou uitkomen en dat is gewoon te duur.
Het gaat dan om een S60 T6 AWD met andere uitlaat, andere turbo, achter spoiler en twee lipjes voor onder de bumper,19" "Polestar" wielen met 235/40-19 Michelin rubber, Ohlins instelbare schokbrekers en een paar type plaatjes om aan te geven dat het om een gelimiteerde oplage gaat. De motor met andere turbo is door Volvo in elkaar gezet en heeft ook een soort van serie nummer. Verder is er de aangepaste motor mapping. De bak is sneller en de Haldex heeft meer 50/50 werking ofwel een meer overstuurd karakter. Volgens de Volvo meneer was de sneller werkende bak software een soort van voorloper van de geflipperde AQS versie in de gefacelifte modellen.
Jammer dat er weer chroom om de ramen zit. Had iets meer geluid uit de uitlaat mogen komen.
Wel leuk. Slaat Volvo de plank mis met de standaard T6 (G label en 300 PK om 1700 kilo voort te helpen) en proberen ze weer geld te maken uit wat het eigenlijk anno 2013 voor de prijslijst centen had moeten zijn.
Even voor de duidelijkheid, qua uitrusting is het een soort van Summum-R-Design. Optioneel zijn de Brembo remklauwen met 2 delige schijven op de vooras. standaard is 336x29 schijven met de bekende enkele zuiger klauwen. Bij deze optie zit dan de extra gevormde kuip/sport stoelen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
M3 is handgeschakeld en dik over de 400 pk als ik me niet vergis. De concept polestar S60 maakte gehakt van de M3 in een zweedse circuittest verwacht niet dat deze polestar de M3 voor blijft. Wanneer je het afzet tegen een getunde "standaard" T6 zie ik niet zo veel toegevoegde waarde. Het is natuurlijk wel erg leuk zo'n snelle volvo in smurfen blauw en ik zie de rijtesten graag tegemoet.Marc Apeldoorn schreef:Auk/NielsPHEV:
Die specs vallen zeker niet tegen. Dit betreft een batch productie, en is de sterktste/snelste Volvo ooit....
Betere specs dan de M3, vind je dat dan een tegenvallende wagen?????
Waar het om gaat is dat deze auto, incl. mods niet voor de hoofdprijs verkocht dient te worden. Als je wel de hoofdprijs moet betalen, dan kunnen specs tegenvallen...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Tsja,
Die standaard T6 heeft veel kleinere turbo etc. Geen vergelijk.
Vergelijking met de M3??????????????
Als de S60 voor 80-85K verkocht wordt, dan is dat minimaal 50% minder dan voor de meest uitgeklede M3, en ik praat over alle specs, niet alleen over vermogen/snehied, maar het totaal plaatje.
Die standaard T6 heeft veel kleinere turbo etc. Geen vergelijk.
Vergelijking met de M3??????????????
Als de S60 voor 80-85K verkocht wordt, dan is dat minimaal 50% minder dan voor de meest uitgeklede M3, en ik praat over alle specs, niet alleen over vermogen/snehied, maar het totaal plaatje.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
4,6 (M3) tegen 4,9 (S60) op de 0-100... lijkt mij geen onoverkomelijk verschilSilver_R schreef:M3 heeft 420 bhp en 400 Nm.
Denk dat deze Polestar een heel eind komt de 'Dreier'

Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
M3 in Duitsland vanaf 68 k€....Marc Apeldoorn schreef:Tsja,
Die standaard T6 heeft veel kleinere turbo etc. Geen vergelijk.
Vergelijking met de M3??????????????
Als de S60 voor 80-85K verkocht wordt, dan is dat minimaal 50% minder dan voor de meest uitgeklede M3, en ik praat over alle specs, niet alleen over vermogen/snehied, maar het totaal plaatje.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41422
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
M3 in Nederland vanaf € 124.486,00
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41422
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die heeft een handbak
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70