Hallo,
Heb laatst nieuwe schijven en blokken gemonteerd aan de voorzijde van onze XC70 mj 2005.
Eerst alles goed schoongemaakt en glijvlakken voorzien van kopervet. Daarna proefrijden. het viel me op dat de remkracht behoorlijk verdwenen was. Wellicht eerst goed inremmen....Na ca 100km met de nodige inremprocedures was de remdruk weer behoorlijk op normale nivo, echter pedaalslag nog steeds aan de lange kant.
Omdat ik ook nog hoognodig remvloeistof moest laten vervangen. Heb ik hiervoor een afspraak gemaakt bij de dealer.
Heb vandaag bij de dealer de remvloeistof laten verversen.
Toen ik de auto op kwam halen kreeg ik te horen dat de remklauwen verkeerd gemonteerd waren??? Hierdoor zouden ze niet goed kunnen worden ontlucht. De monteur heeft de klauwen goed gemonteerd en de olie ververst.
Uiteraard wilde ik graag weten wat er nu met de remklauwen aan de hand was. Helaas kon ik de monteur niet meer spreken want die was reeds naar huis.
Mijn vraag: Hoe kun je een remklauw nu verkeerd monteren?
Remklauw verkeerd gemonteerd
- joris20
- 2nd Gear member
Geen idee. Heb bij diverse Honda's, peugot's, Saab 93 uit 2004 en diverse v40's de blokken en schijven vervangen en mijn ervaring is dat een klauw maar op 1 manier kan worden gemonteerd.. Vraag me echt af wat ze verstaan onder verkeerd gemonteerd..Afijn, kan altijd wel iets zijn..
S40 2004 2.0 D nette blaasbak
-
- 1st Gear member
Heb al meerdere auto's voorzien van nieuwe remmerij. Voor mij ook de eerste keer dat ik dit meemaak.
Heb zelfs Vida nog geraadpleegd om niets over het hoofd te zien.
Ook de veren gemonteerd als voorgeschreven. Ook bouten en glijpennen (na reiniging) met momentsleutel vastgezet.
Heb zelfs Vida nog geraadpleegd om niets over het hoofd te zien.
Ook de veren gemonteerd als voorgeschreven. Ook bouten en glijpennen (na reiniging) met momentsleutel vastgezet.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Op het 850 forum heb ik ook wel eens gelezen dat ze de klauw verkeerd om hadden gemonteerd..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- mjeuring
- 3rd Gear member
Op de veer na is het technisch onmogelijk om wat verkeerd te monteren.
Misschien dat iemand in het verleden beide klauwen er af gehad heeft en links en rechts verwisseld? Weet alleen niet uit m'n hoofd waar de olie aansluiting zit. Ontluchtingsnippel zit dan in elk geval onder.
Misschien dat iemand in het verleden beide klauwen er af gehad heeft en links en rechts verwisseld? Weet alleen niet uit m'n hoofd waar de olie aansluiting zit. Ontluchtingsnippel zit dan in elk geval onder.
-
- 5th Gear member
Klauwen kunnen maar op 1 manier gemonteerd worden: op de juiste manier.
Verkeerd om zou theoretisch nog kunnen, maar bij mijn 850 zou dat iig ook niet gaan omdat de remslang dan simpelweg te kort is.
Verkeerd om zou theoretisch nog kunnen, maar bij mijn 850 zou dat iig ook niet gaan omdat de remslang dan simpelweg te kort is.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 1st Gear member
Dank voor de reacties.
De veer is inderdaad het enige aandachtspuntje dat ik ook kan bedenken. Echter montage is niet heel ingewikkeld dus ben nog steeds benieuwd wat het geweest is.
Heb het voornemen om half volgende week bij de dealer langs te gaan en de betreffende monteur te vragen naar zijn bevindingen.
Ik laat hier nog wel weten wat het is geweest.
De veer is inderdaad het enige aandachtspuntje dat ik ook kan bedenken. Echter montage is niet heel ingewikkeld dus ben nog steeds benieuwd wat het geweest is.
Heb het voornemen om half volgende week bij de dealer langs te gaan en de betreffende monteur te vragen naar zijn bevindingen.
Ik laat hier nog wel weten wat het is geweest.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Had geloof ik te maken met de BBK's die ze monteerden, dan hadden ze em verkeerd om gemonteerd waardoor de onluchtingsnipel onze zat ipv boven.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Max
- 7th Gear member
Het zou je sieren als je jezelf nog even voorstelt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 1st Gear member
Een uitnodiging om me even voor te stellen vul ik graag in.
Mijn naam is Edwin de Vos
Zoals in eerder post aangegeven heeft ons gezin een XC70 mj 2005 en een XC90 bj 2005 tot bechikking, beide in Summum uitvoering en beide met D5 geartronic. Hiervoor S60 D5 geartronic.
Ben al langere tijd op het forum aanwezig - als lezer voornamelijk.
Ik ben hobby sleutelaar. De leuke dingen doe ik zelf.
Omdat ik veel dingen zelf oplos - uitpluis via beschikbare informatie op internet dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om dit te delen met mede-Volvo-liefhebbers - vandaar mijn eerdere post met de tip over het flushen van je stuurbekrachtiging.
Mijn naam is Edwin de Vos
Zoals in eerder post aangegeven heeft ons gezin een XC70 mj 2005 en een XC90 bj 2005 tot bechikking, beide in Summum uitvoering en beide met D5 geartronic. Hiervoor S60 D5 geartronic.
Ben al langere tijd op het forum aanwezig - als lezer voornamelijk.
Ik ben hobby sleutelaar. De leuke dingen doe ik zelf.
Omdat ik veel dingen zelf oplos - uitpluis via beschikbare informatie op internet dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om dit te delen met mede-Volvo-liefhebbers - vandaar mijn eerdere post met de tip over het flushen van je stuurbekrachtiging.
-
- 1st Gear member
Ik had beloofd even terug te melden wat ik fout had gedaan bij het monteren van de remklauwen.
Heb zojuist de monteur gesproken.
Het blijkt inderdaad dat ik de eerder genoemde veer verkeerd gemonteerd had aan beide zijden. Hierdoor werden de blokken gekanteld bij het remmen wat de langere pedaalslag verklaarde.
Zo zie je maar dat, ondanks oplettendheid, een foutje er zo in kan sluipen.
Heb zojuist de monteur gesproken.
Het blijkt inderdaad dat ik de eerder genoemde veer verkeerd gemonteerd had aan beide zijden. Hierdoor werden de blokken gekanteld bij het remmen wat de langere pedaalslag verklaarde.
Zo zie je maar dat, ondanks oplettendheid, een foutje er zo in kan sluipen.
- lint
- Geartronic member
Misschien weer een reden om vooraf foto´s te maken van het onderdeel dat gedemonteerd moet worden.
Nog handiger is het als alle onderdelen maar op een manier gemonteerd kunnen worden maar dat zal wel niet mogelijk zijn.
Nog handiger is het als alle onderdelen maar op een manier gemonteerd kunnen worden maar dat zal wel niet mogelijk zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Thijs
- 7th Gear member
Dat verklaard niet waarom de ontluchtingsnippel verkeerd zou zitten om te ontluchten?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
Die veren hebben inderdaad niets te maken met ontluchten.
In eerste instantie kreeg ik de informatie van de werkplaatschef die niet exact wist wat er fout gemonteerd zat maar de zin "....had iets te maken met ontluchten..." gebruikte. Ik denk dat hij doelde op het feit dat ze er bij het verversen en ontluchten/aftappen zijn achtergekomen.
Hoe dan ook....
Ik wilde precies weten wat het probleem was (om in de toekomst niet dezelfde "blunder"te begaan) heb ik de monteur zelf gesproken.
Te meer omdat ik komende week de klauwen van onze xc90 wil spuiten (zijn nogal roestig). Om dit netjes te kunnen doen moeten de klauwen er even af.
Weet nu dat ik die veren in de gaten moet houden..!
In eerste instantie kreeg ik de informatie van de werkplaatschef die niet exact wist wat er fout gemonteerd zat maar de zin "....had iets te maken met ontluchten..." gebruikte. Ik denk dat hij doelde op het feit dat ze er bij het verversen en ontluchten/aftappen zijn achtergekomen.
Hoe dan ook....
Ik wilde precies weten wat het probleem was (om in de toekomst niet dezelfde "blunder"te begaan) heb ik de monteur zelf gesproken.
Te meer omdat ik komende week de klauwen van onze xc90 wil spuiten (zijn nogal roestig). Om dit netjes te kunnen doen moeten de klauwen er even af.
Weet nu dat ik die veren in de gaten moet houden..!