Beste mede volvo rijders,
Ik heb een volvo v70 2.4T uit 2001 automaat. Nu is dit een super auto alleen hij drinkt een beetje veel. Dit wist ik wel maar nu met de hoge prijzen van de benzine zit ik er toch aan te denken om er een gas installatie in te leggen. De auto heeft 210.000 km gelopen.
Iemand ervaring er mee? Ik hoor graag van jullie.
V70 MY 2001 gas in laten bouwen of niet?
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Zo ver ik weet is het sowieso niet handig om bij een auto die 100.000+ heeft gelopen gas in te bouwen.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Kost je ongeveer 3k bij een goede gasboer... haal je dat geld er weer uit?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 16:02
- Locatie: Eindhoven
ik heb een goed bedrijf gevonden en doet dit voor 1900 euro, en die garanderen dat het gewoon goed werkt met een auto van 2 ton maar was erg benieuwd naar de reacties.
Volvo V70 2.4T Black, Automatic, Chipped
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Niet doe, lees je hier even goed in op dit forum.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Ik heb mijn S60 met 150k gekocht in 2005 en inmiddels 315k op de teller zonder (LPG gerelateerde) problemen. Alleen een keer de gaspomp moeten vervangen maar dat was mijn eigen schuld. Op vakantie de gastank helemaal leeg gereden en daar kon de pomp niet tegen.
Kleppen ook nog nooit hoeven te stellen. Afgelopen zomer is de klepspeling nog gecontroleerd en stellen was nog niet nodig terwijl ik over het algemeen toch vrij pittig rijd.
Kleppen ook nog nooit hoeven te stellen. Afgelopen zomer is de klepspeling nog gecontroleerd en stellen was nog niet nodig terwijl ik over het algemeen toch vrij pittig rijd.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Heb al meerdere volvo's met 2 ton + kilometers van gas laten voorzien zonder noemenswaardige problemen. LPG zal niet ineens je motorblok stuk maken of heftig laten slijten. Het is veel belangrijker om het onderhoud op tijd uit te laten voeren met goede olie. Preventief vervangen van de O-ringen in je carter is iets wat onverwachte oliedruk problemen zou kunnen voorkomen
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
Als je een goed beeld hebt van de staat van je auto en je bent van plan er nog jaren in te rijden, waarom niet. Als je 'm misschien binnen 50k km wil wegdoen dan zou ik de installatie bewaren voor een volgende auto.
Hier overigens na 100.000km LPG (geen V70 maar wel een Volvo blok) ook geen enkel probleem op een LPi + flashlube systeem. Icm. een turbo wel aan te raden (vloeibare injectie).
Vreemd dat de "afraders" vrijwel altijd diesel rijders zijn hier.
Hier overigens na 100.000km LPG (geen V70 maar wel een Volvo blok) ook geen enkel probleem op een LPi + flashlube systeem. Icm. een turbo wel aan te raden (vloeibare injectie).
Vreemd dat de "afraders" vrijwel altijd diesel rijders zijn hier.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07.03.2012 - 19:30
mijn auto met 240K op de teller geen probleem op gas.
Wel een keer de injector voetjes laten vastzetten bij Leto wijchen. Had ook problemen met gaspomp. Kosten €600,-. Heb besloten voor het zelfde geld een 2e hands tank met nieuwe pomp te laten plaatsen. Oude tank 45L, nieuwe tank 65L.
Ik rijd al jaren op LPG en vind het geweldig. Ik zou trouwens ook geen andere auto meer willen dan Volvo
V70 2001, 170pk automaat
Bartp
Wel een keer de injector voetjes laten vastzetten bij Leto wijchen. Had ook problemen met gaspomp. Kosten €600,-. Heb besloten voor het zelfde geld een 2e hands tank met nieuwe pomp te laten plaatsen. Oude tank 45L, nieuwe tank 65L.
Ik rijd al jaren op LPG en vind het geweldig. Ik zou trouwens ook geen andere auto meer willen dan Volvo

V70 2001, 170pk automaat
Bartp
- TheSaint77
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Denk dat het zeker kan, mits:
- onderhoud altijd zorgvuldig en op tijd is uitgevoerd,
- geen sludgevorming in de motor?
- mooi open PCV? (carterventilatie)
- thermostaat vervangen door iets koeler type,
- preventief vervangen van de radiator en natuurlijk alle koelmiddel,
- fatsoenlijke kwalitatieve LPi installatie en dito inbouw,
Deze motoren schijnen wat gevoelig te zijn voor scheurende koppen, althans dat doet de ronde. Maar ik denk dat met het vervangen van een koelere thermostaat en het preventief vervangen van de radiator dit risico wordt verminderd. Deze twee tips heb ik van een ander forumbezoeker met dezelfde motor op LPG die al flink wat kilometers op LPG heeft gereden.
Plus natuurlijk niet met een aanhanger of caravan in snikhitte vol gas de bergen in gaan op LPG.
Laat je eens informeren door bijvoorbeeld een Mesman. Die hebben zat ervaring. En maak een goede rekensom of je het er uit haalt.
- onderhoud altijd zorgvuldig en op tijd is uitgevoerd,
- geen sludgevorming in de motor?
- mooi open PCV? (carterventilatie)
- thermostaat vervangen door iets koeler type,
- preventief vervangen van de radiator en natuurlijk alle koelmiddel,
- fatsoenlijke kwalitatieve LPi installatie en dito inbouw,
Deze motoren schijnen wat gevoelig te zijn voor scheurende koppen, althans dat doet de ronde. Maar ik denk dat met het vervangen van een koelere thermostaat en het preventief vervangen van de radiator dit risico wordt verminderd. Deze twee tips heb ik van een ander forumbezoeker met dezelfde motor op LPG die al flink wat kilometers op LPG heeft gereden.
Plus natuurlijk niet met een aanhanger of caravan in snikhitte vol gas de bergen in gaan op LPG.
Laat je eens informeren door bijvoorbeeld een Mesman. Die hebben zat ervaring. En maak een goede rekensom of je het er uit haalt.
http://volvolvo.nl
Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Heb ooit bij 250.000 km. mijn classic laten voorzien van een LPG-installatie. Heeft daar nog 200.000 km mee gelopen. Heb hem toen verkocht. Voor hetzelfde geld loopt ie nog! Maar let wel, zoals TheSant 77 al stelde, deze zaken heb ik ook laten doen. Dat zal de reden geweest zijn van mijn 'successtory".
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.
Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.
Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04.03.2013 - 22:57
Gewoon zorgen dat je auto technisch op orde is. Stop er een iets koudere thermostaat in, en geniet van de significant lagere km-kosten.
De S60 LPG G3 170 PK staat nu op 276500 km. Er is nu +/- 125.000 km op LPG mee gereden. I.p.v. Vialle heb ik (na overlijden pomp) er een Landi Omegas installatie in laten bouwen. Vooralsnog zie ik geen reden waarom dit fout zou moeten gaan.
Prijzen zullen echt niet veel meer dan 2000 EUR hoeven te zijn. Alleen moet je wel zorgen dat je lambda, MAF e.d gewoon op orde zijn (=vervang ze voor de zekerheid).
De S60 LPG G3 170 PK staat nu op 276500 km. Er is nu +/- 125.000 km op LPG mee gereden. I.p.v. Vialle heb ik (na overlijden pomp) er een Landi Omegas installatie in laten bouwen. Vooralsnog zie ik geen reden waarom dit fout zou moeten gaan.
Prijzen zullen echt niet veel meer dan 2000 EUR hoeven te zijn. Alleen moet je wel zorgen dat je lambda, MAF e.d gewoon op orde zijn (=vervang ze voor de zekerheid).
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2012 - 21:13
Hoezo niet? Een bi-fuel kan gewoon af fabriek met trekhaak worden geleverd. Trekgewicht 1600kg. Staat er in de manuel vermeld dat je niet de berg op kan rijden met aanhanger als het warm weer is?TheSaint77 schreef:
Plus natuurlijk niet met een aanhanger of caravan in snikhitte vol gas de bergen in gaan op LPG
Ook het rijden met een koudere thermostaat snap ik niet, graag wat meer achtergrondinfo, misschien dat we hiervan kunnen leren.
Ik heb altijd gedacht dat het de kleppen zijn die niet te heet moeten worden. Dit kan gebeuren door hoge toeren, of een arm mengsel. Die paar graden koudere thermostaat of wat hoger omgevingstemperatuur zal de bedrijfstemperatuur van kleppen toch niet enorm beïnvloeden? Of zit hier andere kennis achter?
En, een motor die niet goed op bedrijfstemperatuur komt (koudere thermostaat?) krijgt toch weer andere problemen, zoals motorvervuiling?
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Gewoon doen Stony667. Ik heb de mijne in laten bouwen bij 150.000 km. Ben nu bijna een jaar en 50.000 km verder. Geen problemen. Neem de tips over onderhoud wel mee, zie er zelf ook een paar bruikbare tussen.
Zelf heb ik jaren gedieseld. En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG. voor 30 EUR zit je tank vol en rij je 500 km.
Veel succes met je keuze.
Zelf heb ik jaren gedieseld. En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG. voor 30 EUR zit je tank vol en rij je 500 km.
Veel succes met je keuze.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Daar praat je over een classic. Was dat een 2.5 of al een 2.4? De 2.5's rijden probleemloos tonnen op LPG.JosW schreef:Heb ooit bij 250.000 km. mijn classic laten voorzien van een LPG-installatie. Heeft daar nog 200.000 km mee gelopen. Heb hem toen verkocht. Voor hetzelfde geld loopt ie nog! Maar let wel, zoals TheSant 77 al stelde, deze zaken heb ik ook laten doen. Dat zal de reden geweest zijn van mijn 'successtory".
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.
Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2012 - 21:13
De 2.4t van Stony667 heeft ook lekker veel koppel, zelf heb ik ook voor de combi turbo plus LPi gekozen. Rijdt heerlijk, ook nog eens minder geluid in de cabine bij een benzine.hugha002 schreef:Gewoon doen Stony667. Ik heb de mijne in laten bouwen bij 150.000 km. Ben nu bijna een jaar en 50.000 km verder. Geen problemen. Neem de tips over onderhoud wel mee, zie er zelf ook een paar bruikbare tussen.
Zelf heb ik jaren gedieseld. En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG. voor 30 EUR zit je tank vol en rij je 500 km.
Veel succes met je keuze.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
2.5 10-klepper.The Volvoboy schreef:Daar praat je over een classic. Was dat een 2.5 of al een 2.4? De 2.5's rijden probleemloos tonnen op LPG.JosW schreef:Heb ooit bij 250.000 km. mijn classic laten voorzien van een LPG-installatie. Heeft daar nog 200.000 km mee gelopen. Heb hem toen verkocht. Voor hetzelfde geld loopt ie nog! Maar let wel, zoals TheSant 77 al stelde, deze zaken heb ik ook laten doen. Dat zal de reden geweest zijn van mijn 'successtory".
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.
Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
Minder scheurvermogen? Met een LPi installatie wordt juist meer vermogen gemeten doorgaans (hoger octaan getal LPG) en is ideaal icm. turbo's. Veel R's zijn er mee uitgerust. Onlangs heb ik op LPG ook moeiteloos de officiele top gehaald (235 gps) op een lege autobahn.hugha002 schreef:En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG.