Hallo mensen,
ik heb laatst een setje originele xenon koplampen voor een s60 uit 2002 gekocht (dus niet de facelift koplampen, maar de R koplampen met zwarte inleg i.p.v. zilver).
nu wil ik deze graag in mijn S60 van 2001 inbouwen,
ik heb er een verloopkabeltje bij omdat de stekkeraansluitingen op de lamp anders zijn dan die van de halogeen lampen.
Weet iemand wat ik nog meer nodig heb/moet aanpassen om de xenon te laten werken? moet ik iets in de software aan laten passen?
wat?
alle tips zijn welkom!
Originele Xenon koplampen in S60 2001 inbouwen
- truckingwally
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27
Lees dit topic maar eens door http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 34f59b7f3d
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Bij mij paste alle stekkers, ook origineel xenon erin.
Gaatje boren in zwarte shunt of originele grijze xenonshunt 9494932 bestellen en een draad verplaatsen achter op je zekeringkast, zodat de grijze shunt normaal werkt.
Hier een link met welke draden te wisselen.
LINK
Originele niveaumeter 30782822(met kabeltje 8622624) op de achteras zetten voor de automatische hoogte verstelling, software laden en klaar.
Ik had kabel en niveaumeter van een sloopwagen.
Handmatige hoogte verstelling binnen werkt ook nog gewoon.
Gewoon als origineel, geen meldingen e.d.
Gaatje boren in zwarte shunt of originele grijze xenonshunt 9494932 bestellen en een draad verplaatsen achter op je zekeringkast, zodat de grijze shunt normaal werkt.
Hier een link met welke draden te wisselen.
LINK
Originele niveaumeter 30782822(met kabeltje 8622624) op de achteras zetten voor de automatische hoogte verstelling, software laden en klaar.
Ik had kabel en niveaumeter van een sloopwagen.
Handmatige hoogte verstelling binnen werkt ook nog gewoon.
Gewoon als origineel, geen meldingen e.d.
XC40 B3 Plus Dark


- Jan480
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10.01.2013 - 17:07
- Locatie: Kampen
CeeBee,
bedankt voor je heldere uitleg, hier kan ik iets mee.
paar vragen ter verduidelijking.
1. de zwarte shunt doorboren (die ik nu heb) staat gelijk aan het plaatsen van een grijze i.c.m. draad verplaatsen?
2. waar op de achteras zit die niveaumeter? heb je misschien een foto? en waar sluit ik die aan?
alvast bedankt!
bedankt voor je heldere uitleg, hier kan ik iets mee.
paar vragen ter verduidelijking.
1. de zwarte shunt doorboren (die ik nu heb) staat gelijk aan het plaatsen van een grijze i.c.m. draad verplaatsen?
2. waar op de achteras zit die niveaumeter? heb je misschien een foto? en waar sluit ik die aan?
alvast bedankt!
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
1: Doorboren is niet echt nauwkeurig, ik heb verhalen langs zien komen dat er brand kan op treden.
2: De meters zitten aan beide zijden, links en rechts.
Heb er geen foto van, maar zit aan je subframe en aan een draagarm.
Mijne was voorbereid, geloof dat hij bij de tank zat, de kabel.
Hier een plaatje op Swedespeed.
LINK
2: De meters zitten aan beide zijden, links en rechts.
Heb er geen foto van, maar zit aan je subframe en aan een draagarm.
Mijne was voorbereid, geloof dat hij bij de tank zat, de kabel.
Hier een plaatje op Swedespeed.
LINK
XC40 B3 Plus Dark

