Verlagen V70 D5 GT6 MY2007

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Ik ben van plan een deze dagen de R-remmenset onder mijn V70 te plaatsen en wil dat combineren met het verlagen van de auto. Nu heeft Lesjöfors een set om een V70 te verlagen die is uitgerust mét Nivomats. Ik heb inmiddels contact met APP die deze set kan leveren. Ik heb echter zelf gecheckt op de website van Lesjöfors en daar wordt de set NIET aangeboden voor een D5 en alleen voor de benzinemodellen.

APP neemt nu contact op met Lesjöfors om na te vragen of de set is toegestaan of niet. Er zit bij deze set, volgens APP inclusief Nivomat verlagingsbrackets, een TüV goedkeuring. In deze goedkuring staat nergens iets over wel of geen dieselmodellen, alleen dat de set NIET voor AWD is.

Heeft iemand van jullie zo een idee waarom de set niet zou passen onder een D5? Ik heb nog gedacht aan asdruk (1110 kg voor en 1130 kg achter als max) Maar gezien de geringe gewichtsverschillen tussen een D5 GT6 en bijvoorbeeld een 2.5T GT5 (1552 vs. 1532 kg) kan ik mij niet voorstellen dat dit de reden is.

Iemand een goeie suggestie?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb wel een suggestie: denk dat ze alleen maar een benzinemodel bij de hand hebben gehad om te testen. Ophanging van alle 2WD modellen is namelijk identiek. Omdat motorgewicht aan de achterkant geen rol speelt kun je deze set dus probleemloos toepassen. Wel zal de auto aan de voorkant iets lager staan omdat de diesel simpelweg ietsje zwaarder is aan de voorkant.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10687
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik zal mijn buurman eens vragen. Heeft een V70 D5 MY06 GT verlaagd. PM even jouw specifieke vragen dan zal ik voor je naar hem toegaan en de vragen voorleggen.
Dat is het minste dat ik voor je kan doen. Vraag is alleen of jij dat wil uiteraard.
Hakan heeft hem ook gezien en vond het een strakke bak.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Hans oet Twent schreef:Ik zal mijn buurman eens vragen. Heeft een V70 D5 MY06 GT verlaagd. PM even jouw specifieke vragen dan zal ik voor je naar hem toegaan en de vragen voorleggen.
Dat is het minste dat ik voor je kan doen. Vraag is alleen of jij dat wil uiteraard.
Hakan heeft hem ook gezien en vond het een strakke bak.
Hoeft niet per PM hoor! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat er tegen zou zijn om de Lesjöfors te gebruiken. Ik heb wel gelezen dat de set van Sam Steffanson is gebruikt (Elianmars) of combinaties van veren van Eibach of andere leveranciers en brackets voor de Nivomats.

Uiteraard ben ik wel nieuwgierig hoe jouw buurman het gedaan heeft. Heeft hij bijvoorbeeld Nivomats of niet? Zo ja, hoe dan verlaagd etc. Ik ben er wel van overtuigd inmiddels dat ik de auto iets wil laten zakken. Een V70N met Nivomats lijkt nou eenmaal meer op een XC70 dan op een normale stationwagon gezien de overdreven grote bodemvrijheid en afstand tussen randen van de wielkasten en de banden. Bovendien heb ik onlangs in een verlaagd exemplaar gereden en dat rijdt echt veel beter. Daarnaast wil ik er gewoon weer iets aan prusten :D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

bij nivomats kan je achter brackets monteren waardoor de demper iets lager komt te staan. O.a. Elianmars en Chris hebben deze erop zitten.

Voorkant kan je gewoon willekeurige verlagingsveren nemen.
Brackets zijn o.a. hier te koop
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5282

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Ik heb inmiddels de set van Lesjöfors besteld. Ik ben benieuwd wat geleverd gaat worden. Volgens de verkoper is de set voorzien van een setje verlagingsbrackets en is dus compleet....

(Beste Bram

Bij de veren zitten speciale brackets voor de nivomats zodat het aangrijppunt van de nivomats verlegd wordt om een goede verlaging te krijgen.

Levertijd is afhankelijk van de voorraad bij Lesjofors, maar zal 1 a 2 weken zijn normaal gesproken.
)


Ik laat het wel even weten zodra de set binnen is.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ik ben benieuwd!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Tja, en toen was er nieuws:

"Hoi Bram

Ik kreeg net een niet zo goed bericht van Lesjofors (en ben ook meteen behoorlijk kwaad op hun geworden).

De Nederlandse importeur had bij mij aangegeven dat de verenset ook op jou auto paste.

Nu krijg ik bericht dat de verenset en niet leverbaar is, maar ook niet past op jou auto.

Ik kan je de set dus niet leveren, enige alternatief is wat intrax aangeeft, en dat is de S80 schokbrekers gebruiken:

http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl"

Dat ga ik dus NIET doen aangezien ik daarmee mijn doel volkomen voorbij schiet. Wellicht nu toch maar voor de set van SAM gaan of iets combineren met de verlagingsbrackets van ET. Ben er nog niet uit.

Deze oplossing gaat in ieder geval niet werken....
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

edraket schreef:Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
Zoals dus uit bovenstaande melding blijkt niet....
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Dit zou het setje moeten zijn:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Gebruikersavatar
Zippo
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19.09.2004 - 18:27
Locatie: Twente

Vorige week eibach-veren pro kit gemonteerd. (V70 D 2007)
Nivomats vervangen door originele schokdempers en het bevalt mij prima.

Gr. Zippo
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Brambo67 schreef:
edraket schreef:Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
Zoals dus uit bovenstaande melding blijkt niet....
Ja als de fabrikant al verkeerde info levert.... Ik wilde hier alleen mee aangeven dat er geen verschil is in onderstel van de verschillende FWD modellen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Brambo67 schreef:Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Maar niet origineel. Er zijn ook verschillende types verlaagde veren voor een lichte en een zware auto. Zwaar is bijvoorbeeld turbo met automaat, licht een handgeschakelde zonder turbo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

edraket schreef:
Brambo67 schreef:Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Maar niet origineel. Er zijn ook verschillende types verlaagde veren voor een lichte en een zware auto. Zwaar is bijvoorbeeld turbo met automaat, licht een handgeschakelde zonder turbo.
Hoe kun je dit zien dan? Bij de Lesjöfors set gaat het mij eigenlijk alleen maar om brackets en bijbehorende 'nivomats-verlaginsgveren-set'. De voor(verlagings)veren mogen dan best van Eibach of zo zijn en 'op maat' voor de zwaarst mogelijke voorasbelasting. De prijs van de Lesjöfors set is dermate laag mét brackets dat ik dat best aandurf. Kun je me misschien aan de code helpen van een set goeie verlagingsveren?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat zijn dan wel originele Volvo veren, die gaan iets minder laag dan Eibach bijvoorbeeld. Scheelt 0,5-1 cm.

Wat is precies je doel? Wil je een strakkere wegligging, zoveel mogelijk verlaging of juist nog comfort houden? Dat alles bepaalt welke keuze je het beste kunt maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

edraket schreef:Dat zijn dan wel originele Volvo veren, die gaan iets minder laag dan Eibach bijvoorbeeld. Scheelt 0,5-1 cm.

Wat is precies je doel? Wil je een strakkere wegligging, zoveel mogelijk verlaging of juist nog comfort houden? Dat alles bepaalt welke keuze je het beste kunt maken.
Ik wil uiteraard een iets strakkere wegligging en een iets betere look. Ik zou 2 cm al voldoende vinden eerlijk gezegd.

Het lijkt me handig om een 'set' te nemen voor de achterkant omdat de asdruk daar ongeveer bij alle auto's wel hetzelfde zal zijn. Volgens sommigen kun je zelfs de originele veren laten zitten maar dat doen we dus maar niet.

E.e.a. moet ook weer niet te veel gaan kosten. Mijn budget zit inmiddels ruimschoots in de rode 850R en deze D5 kan zomaar weer vervangen worden in de loop van dit of komend jaar. Voor die tijd wil ik echter de R-remmenset en een verlagingsset monteren, gewoon omdat het er dan stoer uit ziet en lekker rijdt (en remt natuurlijk :wink: )
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Als je dan gaat inruilen moet je voor de remmen en veren maar even aan mij denken!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Thijs schreef:Als je dan gaat inruilen moet je voor de remmen en veren maar even aan mij denken!
Ha ha ha..... Misschien heb jij dan wel eerder een ander :D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”