Sinds enige tijd loopt het rechtervoorwiel aan bij volledige stuuruitslag naar links. Bij mij voor de deur is het krap manoeuvreren, dus dit gebeurt dagelijks. Bandenmaat is 215/55/16, m.a.w. redelijk standaard.
Bij mijn Classic was er volgens mij een soort rubberen aanslag die als begrenzer voor de maximale wieluitslag fungeerde. Volgens de garage waar ik de auto heb gekocht, heeft de V70N een metalen aanslag die na verloop van tijd wat 'uitgeschuurd' raakt, waardoor de wieluitslag iets verder gaat en het wiel kan aanlopen.
Op advies van de Volvo-dealer heeft hij vulringen geplaatst, maar dat heeft niet/onvoldoende geholpen. Ik ben zelf (nog) niet onder de auto gedoken om de boel te inspecteren, maar kan het verhaal dat ik heb gehoord kloppen? En kun je een versleten metalen aanslag niet gewoon vervangen door een nieuwe?
Voorwiel loopt aan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Nielsje
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.08.2008 - 09:06
- Locatie: Vught
Bij mijn V70 zijn vorige week de stuuruitslag begrenzers vervangen. Dit waren rubberblokjes, volgens de dealer schuurde het wiel langs de wielkast?? Velgmaat is 15" dus niet heel groot. Dacht eigenlijk dat dat bij 17" voorkwam. Maar goed, is wel APK onderdeel om te keuren en dus afkeur. Kosten vielen mee ongeveer 60,-
Volgens mij moet er op jouw Volvo ook van dit soort rubberblokjes zitten.
Volgens mij moet er op jouw Volvo ook van dit soort rubberblokjes zitten.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29715
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het verhaal klopt, vervangen van de metalen aanslag is een optie, eerst proberen de slijtage op te heffen door het plaatsten van ringen. Als de ringen onvoldoende helpen dan pas de aanslag vervangen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Onze R is gewoon zo door de APK gekomen met een kale wielkast...Nielsje schreef:Bij mijn V70 zijn vorige week de stuuruitslag begrenzers vervangen. Dit waren rubberblokjes, volgens de dealer schuurde het wiel langs de wielkast?? Velgmaat is 15" dus niet heel groot. Dacht eigenlijk dat dat bij 17" voorkwam. Maar goed, is wel APK onderdeel om te keuren en dus afkeur. Kosten vielen mee ongeveer 60,-
Volgens mij moet er op jouw Volvo ook van dit soort rubberblokjes zitten.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27.05.2011 - 11:26
Mijn V70 2.4 170 Pk doet dit ook, en ik heb dezelfde bandenmaat als classic.
Toen ik hiermee bij de dealer verscheen, kreeg ik te horen dat dit normaal (product eigenschap) was?
Schijnbaar is dit een bekend probleem bij Volvo en hebben ze hiervoor al een ijzeren plaat aan de binnenzijde gemonteerd om schade te voorkomen.
Ik vind het zelf ook nog steeds erg irritant en het doet af aan het kwaliteitsgevoel van de auto.
Toen ik hiermee bij de dealer verscheen, kreeg ik te horen dat dit normaal (product eigenschap) was?
Schijnbaar is dit een bekend probleem bij Volvo en hebben ze hiervoor al een ijzeren plaat aan de binnenzijde gemonteerd om schade te voorkomen.
Ik vind het zelf ook nog steeds erg irritant en het doet af aan het kwaliteitsgevoel van de auto.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Dit is geen produkt-eigenschap, dan zou namelijk iedere V70 het moeten hebben.
De stuuruitslagbegrenzers zijn versleten. Even nieuwe plaatsen of een ringetje achter de oude of links en rechts even omdraaien.
Dat van die ijzeren (blikken) plaat klopt, maar is niet een permanente oplossing geweest voor het aanlopen. Bij mij is een streep op die plaat het teken om de begrenzers weer eens bij langs te gaan.
Edit: even geleend uit een ander topic. Hier zie je blokjes waar het om gaat.
http://www.autoadviezen.nl/Fotos_V70_aanslagnok.htm
De stuuruitslagbegrenzers zijn versleten. Even nieuwe plaatsen of een ringetje achter de oude of links en rechts even omdraaien.
Dat van die ijzeren (blikken) plaat klopt, maar is niet een permanente oplossing geweest voor het aanlopen. Bij mij is een streep op die plaat het teken om de begrenzers weer eens bij langs te gaan.
Edit: even geleend uit een ander topic. Hier zie je blokjes waar het om gaat.
http://www.autoadviezen.nl/Fotos_V70_aanslagnok.htm
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Dat zijn ze idd (Zie linkje van Diesel70) Bij mij zitter en nu ringetjes tussen en is het probleem (tijdelijk?) verholpen. Gewoon bij de volgende beurt nieuwe er onder. Kan niet al te veel kosten...
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tsja, is een APK puntje, hij moest op 2 april. Bij mij liep ook 1 wiel aan, maar ik heb ze omgedraaid, ze slijten ietsjes meer aan 1 kant.......links op rechts en andersom. Dan kan je er weer tijden mee, en APK vlot erdoorheen..
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19