Parrot aan/uit/aan/uit etc.

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member

Situatie: V70 D5 GT met HU-603 en Parrot CK-3100.

Het probleem is eerder deze week ontstaan en houdt in dat de carkit uitvalt en weer vanzelf inschakelt. De periode uit varieert tussen 1 sec en en ca. 60 sec. Hobbels in de weg zorgt voor uit en ook weer voor aan.

Dus: draadbreuk of stekkerverbinding los is mijn idee. Ik ben begonnen bij de centrale vd parrot. Daar voedingskabel gecontroleerd (stekker in centrale en pinnetjes in de stekker). Geen rare dingen te zien daar. Met mijn hand de voedingskabel gevolgd richting HU, parrot ging diverse keren aan en uit. Er zat wat ruimte in de kabel, dus een stuk er uit geknipt (hoopte op kabelbreuk). Helaas, klacht nog steeds aanwezig.

Dus gisteravond maar eens achter de HU gaan kijken. In de kabel naar de parrot zitten twee zekeringhouders, die heb ik gecomtroleerd en de veertjes wat verder uitgetrokken. Helaas, klacht nog aanwezig. Verder de ISO stekkers nagelopen, ook niets vreemds.

Vervelende is dat de klacht niet of nauwelijks te reproduceren is. Wie heeft er tips? @Bob: kom er maar in, je hebt me in het verleden al vaker waardevolle info gegeven.
jpwg001
6th Gear member

Misschien heb je het gedeelte met de kabelbreuk nog niet uit de kabel geknipt...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
lint
Geartronic member

Vervangen van de huidige kabelset door een nieuwe kabelset. Kost waarschijnlijk het meeste geld maar een storing opsporen in een kabelset kan ook heel lang duren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Erik V70
3rd Gear member

Dank voor jullie reacties. Ook bij test via tijdelijke voeding (sigarettenaansteker) is het probleem aanwezig. Dat betekent dat ik bedrading achter de HU uit kan sluiten. Ben bang dat het in de centrale van de parrot zit, ga even een andere proberen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

En anders... en hele andere parrot... Die 3100 is ook wel erg outdated...
(al zal die wellicht nog functioneren verder...)

En een goede kabelset is ook belangrijk, als je bij ISO kunt wegblijven, doen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”