Bij mijn V70 d5 AWD uit 2003, bijna 400.000 km ,is de voorzijde rechtsvoor lager dan linksvoor ( 2cm verschil.)
banden en badenspanning gelijk.
Heeft vermoedelijk iets met de vering te maken. Is er iets instelbaar?
of moet er iets vervangen worden om de hoogte weer aan beide zijden voor gelijk te krijgen?
Graag advies.
Harry
Ongelijke hoogte voorkant V70 d5 AWD
- Royal King
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2012 - 21:56
Dank zover,
Ik laat het morgen nakijken.
Ik laat het morgen nakijken.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Staat de auto bij het meten wel geheel vlak? Dus ook achter? Dat kan nl best wat uitmaken in de gemeten hoogte tussen band en wielkast voor.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Royal King
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2012 - 21:56
Ja, hij stond in een parkeergarage , betonnen vloer.
Zou dus redelijk vlak moeten zijn. daar zag je het ook het duidelijkst dat hij van achter gezien vlak stond maar de rechter voorkant lager was dan de linker. Anyway bedankt voor jullie input. ik laat hem morgen op breuk controleren.
Zou dus redelijk vlak moeten zijn. daar zag je het ook het duidelijkst dat hij van achter gezien vlak stond maar de rechter voorkant lager was dan de linker. Anyway bedankt voor jullie input. ik laat hem morgen op breuk controleren.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja vast en zeker een veer.
Ik heb het eens met een Xedos gehad die ik hoorde kraken in de voortrein.
Ik had trouwens geluk doordat er een modificatie was uitgevoerd is het afgebroken stuk niet terstond in de zijkant van de band geslagen, in Amerika was het een paar keer gebeurd vandaar de terugroep actie.
Ik heb het eens met een Xedos gehad die ik hoorde kraken in de voortrein.
Ik had trouwens geluk doordat er een modificatie was uitgevoerd is het afgebroken stuk niet terstond in de zijkant van de band geslagen, in Amerika was het een paar keer gebeurd vandaar de terugroep actie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Kan ook nog komen door versleten ophangrubbers met teveel speling. Rechtsvoor is altijd de eerste waar je dat merkt - dat is de kant die de meeste stoepjes en berm meepakt.
Maar ook dat zien ze wel bij je voorgenomen inspectie.
Maar ook dat zien ze wel bij je voorgenomen inspectie.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan ook zijn dat de veerschotel boven doorgeroest is. Daardoor zakt de veer ook wat verder door naar boven. Maar 2 cm lijkt me daarvoor iets teveel. Denk ook aan een gebroken veer. Hoo rje ook gebkraak bij sturen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Royal King
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2012 - 21:56
Dank allen voor de veel suggesties,
4 april afspraak in garage, neem alle suggesties mee.
Antwoord m.b.t. kraken; Nee nooit gekraak gehoord, niet bij rijden en niet bij sturen.
Ik vermeld de oplossing , als er een is, z.s.m.
4 april afspraak in garage, neem alle suggesties mee.
Antwoord m.b.t. kraken; Nee nooit gekraak gehoord, niet bij rijden en niet bij sturen.
Ik vermeld de oplossing , als er een is, z.s.m.
- Royal King
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2012 - 21:56
Belofte maakt schuld.
Het probleem werd veroorzaakt door twee factoren.
De belangrijkste factor ware defecte nivomats achter, een stond in rust veel te hoog, waardoor diagonaal de voorzijde naar beneden werd gedrukt. Na vervanging, 888 euro bij profile tyre center, probleem verholpen. Gisteren nog veerschotel en lager vervangen. Staat nu weer kaarsrecht.
Nogmaals bedankt voor alle gewaardeerde input.
Het probleem werd veroorzaakt door twee factoren.
De belangrijkste factor ware defecte nivomats achter, een stond in rust veel te hoog, waardoor diagonaal de voorzijde naar beneden werd gedrukt. Na vervanging, 888 euro bij profile tyre center, probleem verholpen. Gisteren nog veerschotel en lager vervangen. Staat nu weer kaarsrecht.
Nogmaals bedankt voor alle gewaardeerde input.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hoi,
Dit probleem heeft de mijne (S80, 2000) ook een heel klein beetje; links staat ie een tikje lager dan rechts. Ik twijfel of het aan de ondergrond ligt, maar goed. Vooral achter kun je het beter zien.
De schokbrekers rondom zijn vervangen (geen nivomats), veerpootlagers en schotels voor ook, achter niet. Draagarmen voor. Iemand enig idee?
Rens
Dit probleem heeft de mijne (S80, 2000) ook een heel klein beetje; links staat ie een tikje lager dan rechts. Ik twijfel of het aan de ondergrond ligt, maar goed. Vooral achter kun je het beter zien.
De schokbrekers rondom zijn vervangen (geen nivomats), veerpootlagers en schotels voor ook, achter niet. Draagarmen voor. Iemand enig idee?
Rens
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hoi,
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wist niet of dit mogelijk zou zijn. Mijn auto werd door de vorige eigenaar en door mij bijna altijd alleen bereden, dus alleen in de auto. Misschien scheelt dat? Zo ja, dan zouden er achter een keer nieuwe veren op moeten...
Rens
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wist niet of dit mogelijk zou zijn. Mijn auto werd door de vorige eigenaar en door mij bijna altijd alleen bereden, dus alleen in de auto. Misschien scheelt dat? Zo ja, dan zouden er achter een keer nieuwe veren op moeten...
Rens
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28371
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het klinkt mij logisch in de oren dat op de meest gebruikte plaats van de auto daar ook de meeste slijtage aan de veer is te vinden.
Of het echt zo is weet ik ook niet zeker.
Of het echt zo is weet ik ook niet zeker.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976