Heefter iemand ervaring met het monteren van een boost controller op een B200FT met handgeschakelde bak??
Wat is wijsheid :
1. manual boost controller die je dus met de hand instelt en er daarna
niet meer aankomt.
2. 2 stage boost controller die met een solenoide kan laten schakelen op
standaard vuldruk en hoge vuldruk.
Volgende vraag die opkomt is dan natuurlijk tot welke druk je veilig kan gaan voordat de drijfstangen en zuigers eruit vliegen?? Ik heb ergens gelezen dat de standaard vuldruk maximaal 0.45 bar is. Met een boost controller zou je zonder problemen door kunnen duwen naar 0.8 bar.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je 2 stage boost controller laat schakelen door een schakelaar op de gasklep, een soort "kick-down".
Waar monteer je de boostcontroller, naast de turbo of met slangetjes naar binnen in de auto om afstel afwijkingen door temperatuur verschillen tegen te gaan?? Naast de turbo wordt dat ding natuurlijk loeiheet.
Ik heb begrepen data er een aantal mensen rond rijden met een Turbo+ en /of Turbo++ kit. Wat houden die kits precies in en is er dan ook nog aan het motormanagement gesleuteld? Moet je overwegen om andere injectors te gaan monteren, luchtfilter downpipe etc?? Wat voor resultetn zijn haalbaar? Op welke manier kun je onderin wat meer koppel te voorschijn toveren en dat ook tot hoog bovenin vast laten houden??
Boost controller op B200FT
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
George,
Er zijn bij de V 700 vereniging een aantal mensen die een MBC hebben gekocht.
wellicht kun je je vraag daar stellen.
Zelf heb ik een pluskit van Volvo R sport op mijn B230FT generation 3
op mijn site staat meer daarover.
klik op turbo + kit aldaar.
Er zijn bij de V 700 vereniging een aantal mensen die een MBC hebben gekocht.
wellicht kun je je vraag daar stellen.
Zelf heb ik een pluskit van Volvo R sport op mijn B230FT generation 3
op mijn site staat meer daarover.
klik op turbo + kit aldaar.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
George, ik heb een MBC op mn B200FT. In combinatie met een drukmeter met schaalverdeling. Standaard druk was geloof ik rond de 0.45 bar, zoals jij al zei, met koude temperaturen kan ik tot een max boost van 0.95 bar gaan (loopt een fractie van een seconde naar de 1 bar rond), en met temperaturen van de laatste dagen kan ik tot 0.85 bar gaan (schiet even naar de 0.9). Als ik nog verder ga krijg ik de Fuel Cut. Mijn MBC zit op ongeveer 15 cm afstand van de turbo.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05
@ Cojones,
Wat doet die auto daarmee onderin?? Vanaf welk en tot welk toerental blijft de druk overeind? Wordt de motor daardoor soepeler, onder de 2500rpm geeft hij weinig thuis.
Wat doet die auto daarmee onderin?? Vanaf welk en tot welk toerental blijft de druk overeind? Wordt de motor daardoor soepeler, onder de 2500rpm geeft hij weinig thuis.
745 D - 745 2,3 - 945 Turbo A - 855 T-5 - V-70 R AWD MY2000 - 945 Turbo - V70 2.4 T AWD GT
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Voor mijn gevoel is het turbogat groter geworden.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05
Ik heb vandaag een electronische Blitz boost controller gemonteerd. Werkt zeer goed. Lekker knutselen, 4 stappen instelbaar, leuk speelgoed.
Tot welke druk kun je veilig en verantwoord gaan alvorens er verdere maatregelen genomen moeten gaan worden??
Waar zouden die maatregelen dan uit moeten bestaan??
Ik heb hem nu in programma 4 op 65 staan en dan piekt hij tot 1.06 bar. Ik heb geen fuelcut gehad. Maar ik vraag me af of je een fuelcut wel als parameter gebruiken kan om te beoordelen of alles wel heel gaat blijven??
Wie weet raad??
Tot welke druk kun je veilig en verantwoord gaan alvorens er verdere maatregelen genomen moeten gaan worden??
Waar zouden die maatregelen dan uit moeten bestaan??
Ik heb hem nu in programma 4 op 65 staan en dan piekt hij tot 1.06 bar. Ik heb geen fuelcut gehad. Maar ik vraag me af of je een fuelcut wel als parameter gebruiken kan om te beoordelen of alles wel heel gaat blijven??
Wie weet raad??
745 D - 745 2,3 - 945 Turbo A - 855 T-5 - V-70 R AWD MY2000 - 945 Turbo - V70 2.4 T AWD GT
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Volgens mij kun je de fuelcut prima gebruiken als parameter, maar hou er wel rekening mee dat je de extra druk inprincipe alleen maar voor korte stukjes kunt gebruiken. Inhalen, sprintjes, optrekken. Beter niet om de top uit te proberen.
Heb ik me laten vertellen.
Heb ik me laten vertellen.
Volvo 940 SE
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Hallo,
Ik heb zelf een Apexi AVC type R gemonteerd in mijn C70 T5
Dit is een electronische Boostcontroller die het mogelijk maakt per 500 toeren per versnelling je turbodruk te regelen.
Dit apparaat wordt geleverd met solonoid en alle aansluitbenodigdheden.
Het is een kwestie van een paar draden aansluiten;
- Snelheid,
- Gasklepstand,
- 2X massa
- 1x fase
- Toerental
Mijn Boostlimiting zit op 0,95 bar, daarboven krijg ik check engine met als code turbodruk aansturing te hoog.
Fuel cut defence is je laatste redmiddel tegen totale catastrofe onder de kap.
Geen goed idee dit te gebruiken als indicator of je te ver bent gegaan met boost verhogen.
Wil je optimaal presteren met een boostcontroller moet je toch langs de tuner(RICA) om je air/fuel map bij te laten regelen.
Dan kan je ook makkelijk je druk verhogen tot 1,25Bar.
Euro 98 tanken is dan echter noodzakelijk.
Greetz
Marco
Ik heb zelf een Apexi AVC type R gemonteerd in mijn C70 T5
Dit is een electronische Boostcontroller die het mogelijk maakt per 500 toeren per versnelling je turbodruk te regelen.
Dit apparaat wordt geleverd met solonoid en alle aansluitbenodigdheden.
Het is een kwestie van een paar draden aansluiten;
- Snelheid,
- Gasklepstand,
- 2X massa
- 1x fase
- Toerental
Mijn Boostlimiting zit op 0,95 bar, daarboven krijg ik check engine met als code turbodruk aansturing te hoog.
Fuel cut defence is je laatste redmiddel tegen totale catastrofe onder de kap.
Geen goed idee dit te gebruiken als indicator of je te ver bent gegaan met boost verhogen.
Wil je optimaal presteren met een boostcontroller moet je toch langs de tuner(RICA) om je air/fuel map bij te laten regelen.
Dan kan je ook makkelijk je druk verhogen tot 1,25Bar.
Euro 98 tanken is dan echter noodzakelijk.
Greetz
Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.