Verhoging van productie?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Markdj
2nd Gear member

Volvo had always promoted the V-60 plug-in hybrid electric vehicle as a limited run of 1,000 units, with a planned production of 2013. Then back in October 2012, Volvo announced the V60 PHEV had been a “worldwide success with the initial run of 1000 cars sold out before the car reached the showrooms.” This was partially due to the V-60 plug-in qualifying for the UK Government’s plug-in grant of £5,000 which brought the purchase cost down to £43,775. The vehicle also qualifies for exemptions on CO2 restrictions, congestion fees and some vehicle taxes.

The initial 1,000 being sold out prompted Volvo to up production to 4,000 – 6,000 V60 plug-ins.

Now, the company is still drowning in orders. Volvo has more than 3,000 orders from the Netherlands alone, and according to Automotosport.se, Volvo is hoping to increase production to 10,000 V60 plug-in hybrids per year. Increasing production is relatively easy because the V60 plug-in is built on the same line as the V60. However, Volvo’s hybrid component suppliers may not be able to keep up with the demand.

Bron:
http://www.myelectriccarforums.com/volv ... ses-again/
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
P-V60
3rd Gear member

Ik weet niet of je hiermee wil zeggen dat ze in 2013 meer PIH's zullen leveren maar ik neem toch aan dat de beste man bedoeld dat dit voor 2014> geldt :).
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Magliaveli
3rd Gear member

Als ze de productiesnelheid opvoeren kan dat dus ook betekenen dat er inderdaad meer afgeleverd kunnen worden in 2013 simpelweg omdat er meer gemaakt kunnen worden....
friend
2nd Gear member

...of eerder geplande (maar nog niet verkochte) V60 omgooien naar een V60-PIH planning. Ik denk nl. niet dat de productielijn heel veel sneller kan worden gezet, zo werkt dat niet. Dat zou wel meer 2013 kunnen betekenen. Maar zoals in het originele bericht staat hangt veel af van de toeleveranciers (met name het hybride gedeelte).
Ik hoop alleen niet dat ze de fout maken dat Nederland in 2014 net zo gemakkelijk en zoveel PIH's zal afnemen als in 2013. 7% en de prijs geeft veel meer prijsdruk door de andere merken (in 2014 ook meer concurrentie in het hogere segment) voor leaserijders. Dat zou nl. wel eens tegen kunnen vallen.
kissyfur
3rd Gear member

Er staat dus: volvo is HOPING to increase production. En dan staat er PER YEAR. Iets in me zegt dat ze dus aan een lange termijn iets denken en niet zozeer aan "gelijk dit jaar ook al".

En er staat.. HOWEVER... suppliers ma.. enz enz.

Ik verwacht niet dat ze dat dit jaar nog voor elkaar krijgen, en if.. is het maar de vraag wat dat voor de verkoop in NL wat uit maakt natuurlijk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”