V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
The Saint
2nd Gear member

Wat zit mijn, iets verlaagde, 17 inch wielen, D2 R-Design toch verschrikkelijk vastgeplakt op de weg. Ik kan bochten nemen zodat ik misselijk word, maar de Volvo geeft geen krimp..

(komend vanuit hoge poten auto's als Dodge Caliber en Mitsubishi Outlander is het verschil zó groot)
The world's a stage, and each must play a part
MichelR
6th Gear member

Ligt inderdaad ook met sportonderstel als in blok op de weg.
En je kan inderdaad op snelheid door de bochten.
Maar was dit al gewend van mijn C30.. :)

En nog maar even vermelden 25 mei (new) V40 meeting
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54590
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
The Saint
2nd Gear member

Wat een heerlijk gevoel als je als eerste weg mag nadat de sluizen open zijn geweest op de afsluitdijk! The road ahead was empty.. Vol gas de dijk over, maar hij (D2) blijft toch echt steken op 199. Kreeg met geen mogelijkheid die 200 op de teller. Frustrerend.. ; )
The world's a stage, and each must play a part
HakanC
3rd Gear member

Klopt.. begrensd.. bij meerderen blijft ie seteken op 199 opde teller
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Meeratne
2nd Gear member

Toevallig gister even in Duitsland over de snelweg wezen knallen. Bleef op 220 in z'n 5 steken, met een beetje zijwind. Naar z'n 6 betekende -12 km/u (T3 btw).

Wat me trouwens met name opviel is hoe snel de wagen op 190 zit. Daarna wordt het vrij rap minder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ex-Mooseman
4th Gear member

De luchtweerstand neemt exponentieel toe, vandaar
Mike Philippens
3rd Gear member

Is btw de teller in de V40 nét zo (eng) nauwkeurig als in de C30? Mijn teller is nagenoeg exact (1-2km verschil) met de GPS. Snelheid maakt niet uit, 20kmh=20kmh en 140=140. Met verschillende GPSen getest. Voor het eerst dat ik dat meemaak. Alleen mijn motor is ook zo nauwkeurig, maar dat is een ex-agent, dus die is geëikt.

Maar goed, is de V40 ook eerlijk? Ook met het verbruik en hoeveel km je nog kunt rijden met de tank?
Afbeelding
D2
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:Maar goed, is de V40 ook eerlijk? Ook met het verbruik en hoeveel km je nog kunt rijden met de tank?
In mijn ervaring zijn de verbruiksmeters zeer onnauwkeurig, meer dan een indicatie is het niet. Normaliter overdrijft het ding minimaal zo'n 1.5 km/l.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
HarroJansen

Meeratne schreef:Toevallig gister even in Duitsland over de snelweg wezen knallen. Bleef op 220 in z'n 5 steken, met een beetje zijwind. Naar z'n 6 betekende -12 km/u (T3 btw).

Wat me trouwens met name opviel is hoe snel de wagen op 190 zit. Daarna wordt het vrij rap minder.
Grappig heb ook net deze week een exact gelijke kilometerslang geplaatst op het forum. Bleef ook steken op 220 km/uur maar dan wel in zijn 6.
Volgens mijn GPS trucker kwam dit overeen met 215,8 km/uur.
De mijne is ook een standaard T3 (R-design).

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=77

Sorry maar mijn foto is alleen niet zo scherp als die van jou.
Giesti
2nd Gear member

Waarom gaan de knipperlichten eigenlijk pas aan nadat je tot stilstand gekomen bent als je ineens hard moet remmen?
Heb tot nu toe dit voor gehad:
hard remmen, niet tot stilstand -> niks
Hard remmen, wel tot stilstand -> een seconde na het stil staan gaan deze aan

Het lijkt me toch veel logischer om dit tijdens het remmen te doen. Bij bijvoorbeeld bmw (5 reeks zover ik weet) gaan de remlichten knipperen.. Vind ik veeel duidelijker
Ewin
1st Gear member

De remlichten van de V40 gaan ook knipperen als je heel hard remt, de alarmlichten gaan daarna aan als je (bijna) stilstaat. Heb dit al 2 keer meegemaakt bij een noodstop op de snelweg ivm net gebeurt ongeluk.
Volvo V40 D2 Business Ocean Race (Onix Black Metallic) + Business Pack Connect (Premium Audio) + 62 liter brandstoftank + V40 Styling Kit Carroseriekleur + 18" Midir
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
Giesti
2nd Gear member

Ewin schreef:De remlichten van de V40 gaan ook knipperen als je heel hard remt, de alarmlichten gaan daarna aan als je (bijna) stilstaat. Heb dit al 2 keer meegemaakt bij een noodstop op de snelweg ivm net gebeurt ongeluk.
Van de remlichten wist ik niet :-)
Was dit ook nog nergens tegen gekomen
Ewin
1st Gear member

Staat wel in instructiebiekje op pagina 134:

"Noodremlichten en automatische alarmlichten

De noodremlichten worden geactiveerd om achterliggers erop te attenderen dat u krachtig remt. Daarbij knipperen de remlichten in plaats van dat ze continu branden, zoals bij normaal remmen. De noodremlichten worden geactiveerd bij snelheden hoger dan 50 km/h als het ABS actief is en/of bij krachtig remmen. Nadat de snelheid van de auto is teruggebracht tot minder dan 10 km/u knippert het remlicht niet langer, maar brandt het weer gewoon constant. Tegelijkertijd worden de alarmlichten geactiveerd en blijven deze knipperen tot de bestuurder weer optrekt tot minimaal 20km/u of de alarmlichten worden gedeactiveerd met deze knop, zie pagina 94"
Volvo V40 D2 Business Ocean Race (Onix Black Metallic) + Business Pack Connect (Premium Audio) + 62 liter brandstoftank + V40 Styling Kit Carroseriekleur + 18" Midir
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
Mike Philippens
3rd Gear member

D2 schreef:
Mike Philippens schreef:Maar goed, is de V40 ook eerlijk? Ook met het verbruik en hoeveel km je nog kunt rijden met de tank?
In mijn ervaring zijn de verbruiksmeters zeer onnauwkeurig, meer dan een indicatie is het niet. Normaliter overdrijft het ding minimaal zo'n 1.5 km/l.
Jammer. In mijn C30 is ie exact nauwkeurig. Ik heb het de eerste paar tankbeurten bijgehouden met sprittmonitor.de maar het klopte precies met wat de bc zei. Ook de snelheid klopt precies. Het kán dus wel. Jammer dat ze dat in de V40 weer verlaten hebben.

Of heb ik die ene C30 die klopt? Ik krijg over 2 weken een V40 D2 mee als vervangende auto. Zal ik eens een paar dingen uitproberen. Ik wil proberen of ik 'm dit jaar nog kan krijgen, want eigenlijk ben ik pas in januari aan de beurt. Maar de D2 is dan geen 14% meer, dus moet ik iets bedenken. Zijn toch centjes die ik zo in mijn zak kan steken ;)
Afbeelding
Ewin
1st Gear member

Mijn ervaring is dat het aantal kilometers wat ik nog kan rijden in het begin sterk overdreven is. Eenmaal aan het rijden wordt het wel wat preciezer. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn als je het gaat meten.

Ik vroeg me nog een ding af. Is bij jullie het automatisch remmen weleens ingeschakeld? Ik heb dat meerdere keren gehad. 2x heeft het een botsing voorkomen. 1x was het een slagboom, dus nutteloos. De laatste keer was het bij een auto die afsloeg, maar dat wist het systeem niet waardoor ik ook abrupt stil stond (ik hield wel te weinig afstand). Opzich werkt het systeem dus wel goed maar zijn er ook situaties waarin er bruut wordt geremd terwijl het eigenlijk niet nodig is.

Verder bevalt mijn auto echt super, al bijna 35.000 km gereden sinds oktober en hij lijkt steeds fijner te gaan rijden. Elke rit is weer genieten.
Praveen
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en ik denk er aan om de V40 D2 R-Design te leasen. Nu is mijn vraag past er een kinderwagen in de kofferbak? Zelf zal ik pas over 2 weken een proefrit maken met de V40 omdat ik met vakantie ben. Voor de weekenden weg zal ik een bagagekoffer aanschaffen.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
E10
2nd Gear member

Praveen schreef:Hallo allemaal,

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en ik denk er aan om de V40 D2 R-Design te leasen. Nu is mijn vraag past er een kinderwagen in de kofferbak? Zelf zal ik pas over 2 weken een proefrit maken met de V40 omdat ik met vakantie ben. Voor de weekenden weg zal ik een bagagekoffer aanschaffen.
Check voor meer info eens deze blog:
http://www.myv40.com/

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je keuze!
Cavallino
4th Gear member

Praveen schreef:Hallo allemaal,

De Mima Xari past net achterin, onder de hoedenplank, zelfs als ik de dubbele laadvloer laat zitten. Volgens mij zijn er kleinere kinderwagens te koop dan de mijne.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Praveen
2nd Gear member

Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4. Neem de kinderwagen tijdens de proefrit mee om op het einde te testen. Hoop dat het past, dan kunnen we gaan bestellen.

Ik twijfel alleen aan de pano dak. Het is geen schuif/kanteldak. Denk dat ik die optie niet zal aanvinken.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
E10
2nd Gear member

Praveen schreef:Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4. Neem de kinderwagen tijdens de proefrit mee om op het einde te testen. Hoop dat het past, dan kunnen we gaan bestellen.

Ik twijfel alleen aan de pano dak. Het is geen schuif/kanteldak. Denk dat ik die optie niet zal aanvinken.
Klopt, kan niet open. Maar geeft wel meer licht in het wat donkere R-design interieur met de zwarte hemelbekleding. En het staat erg gaaf bij een lichte lakkleur..
Plaats reactie

Terug naar “V40”