V60 PIH - de wielen
- Paul
- Geartronic member
Interessant ze hebben dus wel banden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Is er al een officieel bericht of mededeling dat de 18" Titania velgen zijn goedgekeurd voor gebruik in NL?
Hopelijk een V60 PIH in bestelling! Black sapphire, HT-line, getinte ramen, sportleder beachwood met zwarte hemelbekleding
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
- Superfunky
- 5th Gear member
Mannen, voordat we gaan denken dat LI 95 mag (en Michelin dit soort adviezen geeft), moet dit echt bevestigd zijn in de typegoedkeuring.Bluemagics schreef:Aanbevolen Michelin banden voor de V60 PIH
Misschien kan een MY13 rijders even aan de binnenkant van z'n tankdop kijken? Of iemand anders de officiële typegoedkeuring posten.
Ik weet niet beter dat daar staat LI97, maar ik heb dit niet officieel gehoord of gezien. Als je 95 monteert ben je in overtreding, word de auto afgekeurd voor de APK en kun je aansprakelijk gesteld worden bij een ongeval.
Zelf op basis van de aslast uitrekenen wat de minimale LI moet zijn, voldoet helaas niet.
Info van volvovelgen is vlgs mij dus ook niet correct, of hij weet meer! (Ik hoop 't!)
- Bluemagics
- 4th Gear member
Nog een documentje van Michelin.
Ze zeggen dat 95 én 97 geschikt zijn voor de PIH.
Ik had ze nogmaals gevraagd of het beter is om een bredere band te nemen (245 ipv 235) of juist af te wijken van de loadindex van 97. Dit is hun tweede antwoord.
Voor degene die Michelin banden willen: Pilot Super Sport is niet geschikt volgens Michelin.
SuperFunky: Moeilijk Moeilijk, zullen we michelin geloven of volvo? Ik vind het lastig.
Ik had ze nogmaals gevraagd of het beter is om een bredere band te nemen (245 ipv 235) of juist af te wijken van de loadindex van 97. Dit is hun tweede antwoord.
Voor degene die Michelin banden willen: Pilot Super Sport is niet geschikt volgens Michelin.
SuperFunky: Moeilijk Moeilijk, zullen we michelin geloven of volvo? Ik vind het lastig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Superfunky
- 5th Gear member
Tuurlijk geloven we Michelin! Fransen kun je vertrouwenBluemagics schreef:Nog een documentje van Michelin.

Helaas is er maar één te vertrouwen in deze en dat is de wet. De wet zegt dat je aan het voorschrift moet houden, daar is geen discussie over. Daarom is het zo belangrijk de typegoedkeuring boven water te krijgen.
Wat zeggen ze in Beesd? Ze kunnen daar toch wel een typegoedkeuring overleggen? Ik had vorige maand bij de RDW ook gevraagd om een afschrift, maar kreeg geen antwoord op mn mailtje.
Ik zal dit weekend eens een mail naar Conti sturen. Kijken of zij al een Gutachten voor dit type hebben.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Betreft de typegoedkeuring enkel voor de banden of ook voor de velgen? Ik kan mij voorstellen dat Volvo voor de banden voor zekerheid kiest, in dit geval een loadindex van 97.
Maar dan de velgen, in Duitsland is de PIH wel met 19" te configureren enkel nergens wordt de PIH aangeboden met 18" (Titania's), wanneer zou hier meer duidelijkheid over komen of is die er al?
Maar dan de velgen, in Duitsland is de PIH wel met 19" te configureren enkel nergens wordt de PIH aangeboden met 18" (Titania's), wanneer zou hier meer duidelijkheid over komen of is die er al?
Hopelijk een V60 PIH in bestelling! Black sapphire, HT-line, getinte ramen, sportleder beachwood met zwarte hemelbekleding
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
- Superfunky
- 5th Gear member
Ik vermoed dat dit een fout in de D configurator is.RvdVeer schreef:Betreft de typegoedkeuring enkel voor de banden of ook voor de velgen? Ik kan mij voorstellen dat Volvo voor de banden voor zekerheid kiest, in dit geval een loadindex van 97.
De after market fabrikanten van velgen die tot op heden types hebben vrijgegeven voor de PiH hebben dit alleen gedaan voor velgen met minimaal 730kg. Uit dit gegeven + dat iemand hier gepost heeft (een week of 4 geleden) dat er LI97 in de typegoedkeuring staat, lekd ik af dat de ondergrens op LI97 ligt.
LI geldt voor velgen en banden, maar persoonlijk hecht ik meer aan de banden. Knappe keuringsmeester die m'n velgen gaat demonteren om de LI vd velg op te snorren.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het gaat mij om een kwestie met de dealer voor het uitleveren van de PIH op de Thia's en met als accessoire o.a. 18'' Titania's. Ik ga er gemakshalve vanuit dat er zowieso banden met LI97 worden geleverd. In de accessoires prijslijst van de gewone v60 staat expliciet dat sommige 18" niet geschikt zijn voor de PIH. Dus ik ben benieuwd, omdat in Geneve de PIH op 18'' stond, of deze wel goedgekeurd (gehomologeerd) zijn.
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
Peugeot 508sw s/s
V50 DRIVe Edition I
- Superfunky
- 5th Gear member
Dat zal dus ongetwijfeld zijn omdat die velgen geen goedkeuring tot 730kg hebben. Het wordt dus zaak dat we een lijstje van Volvo velgen gaan krijgen met de gewichten per velg. Of er gaat iemand bij de dealer onder de auto's liggen want het staat aan de binnenlant van de velg, meestal één vd spaken!RvdVeer schreef:In de accessoires prijslijst van de gewone v60 staat expliciet dat sommige 18" niet geschikt zijn voor de PIH. Dus ik ben benieuwd, omdat in Geneve de PIH op 18'' stond, of deze wel goedgekeurd (gehomologeerd) zijn.
Misschien kan volvovelgen dit lijstje ook leveren?
- Bluemagics
- 4th Gear member
Titania's en Bor's zijn nog niet in omloop.
Prijs van de Bor''s kon volvovelgen ook niet achterhalen. Ik denk dat we geduld moeten hebben tot juni.
Prijs van de Bor''s kon volvovelgen ook niet achterhalen. Ik denk dat we geduld moeten hebben tot juni.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- Rutger1972
- 2nd Gear member
Ik heb vanuit Volvo NL duidelijk teruggekregen dat de configurator in DE fouten heeft. De hybride is niet in Rebel Blue te bestellen en ook niet met de grotere velgen. De website in Zweden had ook dergelijke fouten een aantal weken terug (zelfs foutieve foto's van bijvoorbeeld interieur).ojee99 schreef:Of gewoon in DE bestellen?Bluemagics schreef:Titania's en Bor's zijn nog niet in omloop.
We zullen allemaal moeten wachten om officieel grotere velgen te kunnen bestellen tot dat deze zijn goedgekeurd (verwachting ergens na week 46). Voor mij is dat te laat .. dus wordt het een additionele investering ergens begin volgend jaar ....
V60 D6 (phev) my14, ember black, hybride/security/winterline/blis/premium sound/sportseats
Certificaatnummer <20
Certificaatnummer <20
- Rutger1972
- 2nd Gear member
Helaas niet. Volvo meldde mij dat de verwachting was dat mogelijk grotere velgen (18" ?) pas na week 46 bestelbaar zouden kunnen worden. Let op.. er zijn dus nog steeds veel if if if if's ...P-V60 schreef:Week 46....? Typfoutje lijkt me.
Ik verwacht ze daarom pas in 2014.
V60 D6 (phev) my14, ember black, hybride/security/winterline/blis/premium sound/sportseats
Certificaatnummer <20
Certificaatnummer <20
- Paul
- Geartronic member
Nou na een proefrit weet ik dat je die banden zo op rijdt dus prima als er in Week 46 weer nieuwe onder moeten 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- Starter
http://m.youtube.com/#/watch?v=NaN_9_SksQM
Zo jammer van alle onduidelijkheid want hier zeggen ze toch echt dat hij vanaf MY14 op deze prachtige velgen leverbaar is... Hopelijk gaat Volvo hier wat duidelijkheid in verschaffen want dit maakt de auto nog net even meer af dan dat hij al is!
Zo jammer van alle onduidelijkheid want hier zeggen ze toch echt dat hij vanaf MY14 op deze prachtige velgen leverbaar is... Hopelijk gaat Volvo hier wat duidelijkheid in verschaffen want dit maakt de auto nog net even meer af dan dat hij al is!
2007: Volkswagen Polo 1.3 diesel - Donkerblauw
2008: Seat Leon 1.9 TDi - Geel (ja, geel)!
2010: Seat Exeo ST 2.0 TDi | Business Edition High - Wit
2012: BMW 320 EDE Touring | High Executive - Wit
2013: Volvo V60 D6 MY14 | Crystal White
Hybrid Technology Line | Winter Line | Artic Night Wood | Premium Sound | Getint glas vanaf B stijl | Hemelbekleding & Sport Leder Offblack
2008: Seat Leon 1.9 TDi - Geel (ja, geel)!
2010: Seat Exeo ST 2.0 TDi | Business Edition High - Wit
2012: BMW 320 EDE Touring | High Executive - Wit
2013: Volvo V60 D6 MY14 | Crystal White
Hybrid Technology Line | Winter Line | Artic Night Wood | Premium Sound | Getint glas vanaf B stijl | Hemelbekleding & Sport Leder Offblack
-
- 4th Gear member
OP de accessoireswebsite zijn er wel een aantal alternatieve velgen voor de V60 PIH te kiezen.
http://accessories.volvocars.com/Access ... c/nl-NL/NL
Ik heb onder mijn huidige V70 18" Fortuna's zitten, die zou ik graag meenemen naar de PIH.
Op de bovenstaande website zijn de Fortuna's te kiezen bij de V60 maar niet bij de V60PIH. Dan lijkt het er op dat de velg zelf niet sterk genoeg is (naar Volvo-maatstaven) voor het gewicht van de PIH. Er zijn wel andere 18" velgen en ook de Tatjana's en Bor-velgen staan er op als keuze.
Wat ten aanzien van de Fortuna's opvalt is dat ze wel te kiezen zijn bij de V60 D5 maar niet bij de V60 D5 AWD of D6 AWD
Is dan niet de loadindex van de banden het probleem maar het draagvermogen van de velg....
http://accessories.volvocars.com/Access ... c/nl-NL/NL
Ik heb onder mijn huidige V70 18" Fortuna's zitten, die zou ik graag meenemen naar de PIH.
Op de bovenstaande website zijn de Fortuna's te kiezen bij de V60 maar niet bij de V60PIH. Dan lijkt het er op dat de velg zelf niet sterk genoeg is (naar Volvo-maatstaven) voor het gewicht van de PIH. Er zijn wel andere 18" velgen en ook de Tatjana's en Bor-velgen staan er op als keuze.
Wat ten aanzien van de Fortuna's opvalt is dat ze wel te kiezen zijn bij de V60 D5 maar niet bij de V60 D5 AWD of D6 AWD
Is dan niet de loadindex van de banden het probleem maar het draagvermogen van de velg....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- P-V60
- 3rd Gear member
Staan inderdaad 18" Velgen op de volvo accessoiresite voor de PIH:
http://accessories.volvocars.com/Access ... ling/wheel
http://accessories.volvocars.com/Access ... ling/wheel
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
geloof niet dat die site rekening houdt met de fiscaal Nederland
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Bluemagics
- 4th Gear member
Walter, los van het fiscaal gebeuren, ik ben benieuwd welke banden ze willen gaan leveren op de 19" en 18" velgen. Bij de 19" staat erbij dat ze alleen voor de R-design zijn, bij de 18" velgen staat dat niet.
Sowieso begrijp ik nog steeds niets van de 97LI gedoe. De as-last gedeeld door twee is 93LI. Zouden die extra harde 97LI velgen bij hebben gedragen aan de 48g/co2?
Ik heb Volvo NL maar gemaild. Eergisteren hebben ze mij nog verteld dat alleen 97LI goedgekeurd is. "Safety First" of een € absurde € 3339,00 voor een set velgen first (met 93LI banden
)
Sowieso begrijp ik nog steeds niets van de 97LI gedoe. De as-last gedeeld door twee is 93LI. Zouden die extra harde 97LI velgen bij hebben gedragen aan de 48g/co2?
Ik heb Volvo NL maar gemaild. Eergisteren hebben ze mij nog verteld dat alleen 97LI goedgekeurd is. "Safety First" of een € absurde € 3339,00 voor een set velgen first (met 93LI banden