piepend geluid in de bochten

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
S60liefhebber
1st Gear member

Sinds maart 2013 trotse bezitter van een Volvo S60 aut. Edition2 alleen heeft de auto een mankement: als ik bochten rij, zowel links als rechts met enige snelheid, produceert het een piepend geluid welke afkomstig is aan de voorkant!
Gewoon rechtuit is geen probleem.....
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Via via vernomen dat de oorzaak bij de kachelmotor kan liggen maar ik hoor graag meerdere opties.
Het is een soort van "aanslepend geluid/hoge tonen"
lint
Geartronic member

Controleren van voorwielophanging/wiellagers, ik kan mij niets voorstellen bij bochten maken en een defecte kachelmotor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Dat zeg je nu wel, maar mijn aanjager maakt ook een piepend geluid bij bochten naar links. Hoe apart...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
lint
Geartronic member

Bij TS is het dan nog vreemder die heeft het geluid bij bochten naar rechts en naar links!
Alles kan maar het leek mij niet zo waarschijnlijk maar je weet het nooit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
S60liefhebber
1st Gear member

Bij problemen met de voorwielophanging/wiellagers zou je dit geluid toch ook moeten horen bij het rechtuit rijden, toch?

Mij is verteld dat de kachelmotor ook lagers heeft en dat daar dat meeslepend geluid vandaan komt (vergelijk het desnoods met als je een slag in je fietsvelg hebt en dit bij het ronddraaien de dynamo of voorvork raakt.
S60liefhebber
1st Gear member

Het Volvo forum bied jammer genoeg geen uitkomst.....
evert65
6th Gear member

beetje lstig ook, op basis van een vage klacht die we vanaf grote afstand moeten determineren.
dan helpt dit forum niet zo nee.....
maar ik zie dat je nieuw ben, kom op man stelm je even voor in hert daarvoor bestemde topic en als je fotootjes heb van je bolide dan zien we die graag.
en wat de klact betreft ga even een ritje maken met een volvomonteur tien tegen een dat ze het zo weten
btw heb je soms grotere velgen geplaatst onlangs??
keep calm!, your randomizer is running
S60liefhebber
1st Gear member

evert65 schreef:beetje lstig ook, op basis van een vage klacht die we vanaf grote afstand moeten determineren.
dan helpt dit forum niet zo nee.....
maar ik zie dat je nieuw ben, kom op man stelm je even voor in hert daarvoor bestemde topic en als je fotootjes heb van je bolide dan zien we die graag.
en wat de klact betreft ga even een ritje maken met een volvomonteur tien tegen een dat ze het zo weten
btw heb je soms grotere velgen geplaatst onlangs??

Ik snap de moeilijkheid en heb daarom besloten om toch maar een Volvo garage te bezoeken.

Wat velgen betreft, dit is gewoon origineel Volvo 16 inch lichtmetaal......

Foto van mijn S60 uploaden is nog niet gelukt, té grote bestanden :-(
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”