Had vanmorgen een raar iets.
Ik reed met een volle accu weg, reed heel rustig achter een vrachtwagen op een weg met drempels.
En opeens na het nemen van een drempel en het weer optrekken reed ik op de dieselmotor.
Op Pure gezet maar toen kreeg ik een melding dat Hybride tijdelijk uitgeschakeld of niet beschikbaar was. (weet het niet meer precies).
Toen de automaat op handmatig gezet en weer terug en hup er was weer hybride??
Daarna geen problemen meer gehad.
Vreemd iets, ga het in de gaten houden...
Hybride tijdelijk uitgeschakeld
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- friend
- 2nd Gear member
Zal wel een beveiliging zijn, maar da's dan niet zo handig in de Amsterdamse grachten, dat is een en al drempels. Daar zou ik echt niet met de toegestane 30km/u over de drempels rijden, dat is met een bijna half zo lichte auto al te snel.
Misschien wel het beste dergelijke bevindingen altijd door te geven aan de dealer, dan kan hier wellicht nog wel iets aan getuned worden als er genoeg meldingen/klachten over zijn.
Misschien wel het beste dergelijke bevindingen altijd door te geven aan de dealer, dan kan hier wellicht nog wel iets aan getuned worden als er genoeg meldingen/klachten over zijn.
-
- 1st Gear member
Had onlangs na het "starten" van de auto dat bij het inzetten van de versnelling direct de diesel aan sloeg, die vervolgens ook niet meer uit is gegaan. Handmatig schakelen en terugzetten hielp niet en na het indrukken van pure kwam de melding dat het hybride systeem niet beschikbaar was wegens tijdoverschrijding???
Voelt aan als een bug en zal er melding van maken als hij zijn eerste 2500KM check krijgt.
Overigens hielp twee keer korstondig de auto uitzetten niet. Nadat hij langer niet in gebruik was functioneerde alles wel weer prima.
Voelt aan als een bug en zal er melding van maken als hij zijn eerste 2500KM check krijgt.
Overigens hielp twee keer korstondig de auto uitzetten niet. Nadat hij langer niet in gebruik was functioneerde alles wel weer prima.
- friend
- 2nd Gear member
Misschien heeft het iets te maken met het opmaken van de dieselbrandstof voordat het verouderd is. Bij diesel kan er nl. sprake zijn van zgn. dieselpest, waarbij bacteriën zich (in combinatie met condens/water in de tank) een slijmerige massa of draden veroorzaken die de leidingen en filters kunnen verstoppen.
Als je tank door bv. vrijwel alleen maar Pure te rijden vele maanden mee gaat, dan kan je hier last van krijgen. Ik heb begrepen dat hier wel rekening mee gehouden wordt door de boordcomputer. Er zijn ook speciale additieven in de handel (die voornamelijk in de seizoensgerichte pleziervaart gebruikt wordt) die dit tegen kunnen gaan (ook tegen vlokvorming, maar dat komt door langdurige strenge vorst).
Volvo zou hier eigenlijk wel adviezen over moeten geven, zodat het leegrijden van de tank minder vaak hoeft en risico's beperkt wordt. Een advies zou bv. kunnen zijn om bij vrijwel geen diesel gebruik een volledig gevulde tank te houden, om condensvorming tegen te gaan.
Als je tank door bv. vrijwel alleen maar Pure te rijden vele maanden mee gaat, dan kan je hier last van krijgen. Ik heb begrepen dat hier wel rekening mee gehouden wordt door de boordcomputer. Er zijn ook speciale additieven in de handel (die voornamelijk in de seizoensgerichte pleziervaart gebruikt wordt) die dit tegen kunnen gaan (ook tegen vlokvorming, maar dat komt door langdurige strenge vorst).
Volvo zou hier eigenlijk wel adviezen over moeten geven, zodat het leegrijden van de tank minder vaak hoeft en risico's beperkt wordt. Een advies zou bv. kunnen zijn om bij vrijwel geen diesel gebruik een volledig gevulde tank te houden, om condensvorming tegen te gaan.
- ZX10r
- 5th Gear member
Was de accu op temp, anders kan het wel een minuut of 10 duren voordat de accu's meedoen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
??
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
- ZX10r
- 5th Gear member
Ik had met de demo ook zo iets, ik moet achteruit een heuvel op. Als de accu's niet op temp zijn dan springt de diesel bij zodra er teveel vermogen gevraagd wordt, dan duurt het ff voordat je op E kan rijden (rechter meter (gaspendaal stand) blijft ondering) als de auto voorverwarmd is kan ik op de accu's de dijk op.
Gebruiken jullie de pre conditioning altijd?
Dit was bij mij het geval bij wegrijden, als dit na 15 min gebeurt is het een beetje vreemd.
Gebruiken jullie de pre conditioning altijd?
Dit was bij mij het geval bij wegrijden, als dit na 15 min gebeurt is het een beetje vreemd.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ik gebruik bijna altijd preconditioning wat je omschrijft herken ik van een keer dat ik niet geprecontioned heb de auto gebruikt bij koude accu's eerst "gratis" restwarmte van de diesel om de accu op te warmen opdat die hun volledige capaciteit kunnen leveren. In pure ging de wagen als ik het mij goed herinner wel electrisch
- RichieB
- 6th Gear member
Ik precondition 's ochtends elektrisch met de timer, maar 's avonds eigenlijk nooit. Wel druk ik meteen na het starten de Pure knop in. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik niet elektrisch kon wegrijden.
Wel heb ik bij het rijden in Hybrid een paar keer de rode meter rechts opeens helemaal naar beneden schoot. Na een tijdje kwam die wel weer wat omhoog.
Wel heb ik bij het rijden in Hybrid een paar keer de rode meter rechts opeens helemaal naar beneden schoot. Na een tijdje kwam die wel weer wat omhoog.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- jvov60
- 4th Gear member
Lijkt inderdaad te kloppen. Zie blz 130 in het instructieboekje:friend schreef:Misschien heeft het iets te maken met het opmaken van de dieselbrandstof voordat het verouderd is. Bij diesel kan er nl. sprake zijn van zgn. dieselpest, waarbij bacteriën zich (in combinatie met condens/water in de tank) een slijmerige massa of draden veroorzaken die de leidingen en filters kunnen verstoppen.
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _15433.pdf
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik doe nooit preconditioneren, maar rij toch gelijk in electrische stand (hybride) weg.
Kun je niet alleen de accu op temperatuur brengen?
Vind het een beetje overdreven om nu in 22 graden warme auto te stappen.
Kun je niet alleen de accu op temperatuur brengen?
Vind het een beetje overdreven om nu in 22 graden warme auto te stappen.
- friend
- 2nd Gear member
Daar staat dus ook betreffende melding met betekenis en oplossing van het eerder genoemde probleem:jvov60 schreef:Zie blz 130 in het instructieboekje:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _15433.pdf
Melding: PURE niet beschikb. door tijd. beperking hybridesysteem.
Betekenis: Tijdelijke systeembeperking doordat bijvoorbeeld niet de juiste bedrijfstemperatuur is bereikt.
Maatregel: Rijd in de stand HYBRID, totdat PURE beschikbaar op het display verschijnt - druk vervolgens op de knop PURE.
Te voorkomen dus door te pre-conditioneren.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Vandaag weer geen Hybride.
Ging eindelijk eens een 100+ km ritje maken.
Dus helemaal opgeladen, preconditioneren gedaan.
Eerst nog een kort ritje naar het dorp gedaan, daarna weer aan de lader + preconditioneren.
Toen op weg, nog even iemand ophalen dit allemaal gewoon elektrisch.
En toe we wegreden gelijk de diesel aan, op pure gezet, melding hybride tijdelijk niet mogelijk.
Dus helaas mijn 1e grote rit niet kunnen testen.
Heb wel stroom verbruikt, maar er is geen regeneratie geweest.
Heb over 138,2 km 7,3 liter Diesel verbruikt en 3,2 kWh stroom.
Ging eindelijk eens een 100+ km ritje maken.
Dus helemaal opgeladen, preconditioneren gedaan.
Eerst nog een kort ritje naar het dorp gedaan, daarna weer aan de lader + preconditioneren.
Toen op weg, nog even iemand ophalen dit allemaal gewoon elektrisch.
En toe we wegreden gelijk de diesel aan, op pure gezet, melding hybride tijdelijk niet mogelijk.
Dus helaas mijn 1e grote rit niet kunnen testen.
Heb wel stroom verbruikt, maar er is geen regeneratie geweest.
Heb over 138,2 km 7,3 liter Diesel verbruikt en 3,2 kWh stroom.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
En net weer vrolijk op elektra kunnen rijden, snap het niet??
-
- 5th Gear member
Even dealer computer laten uitlezen ?
Ik heb altijd hybride staan, en doe nooit aan pre-conditioneren. heb nog nooit die foutmelding gehad.
Ik heb altijd hybride staan, en doe nooit aan pre-conditioneren. heb nog nooit die foutmelding gehad.
- Zoefje
- 2nd Gear member
Ik ken dit probleem niet. Ik heb inmiddels zo'n 4500 km gereden en ik rijd in de stad altijd Pure. Preconditioning gebruik ik op dit moment niet meer. Maar eind maart/begin april wel, toen was het flink kouder dan nu.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
-
- 2nd Gear member
Ben je er toevallig al achter waar dit probleem hem in zat?Jeroen schreef:En net weer vrolijk op elektra kunnen rijden, snap het niet??
Ik heb namelijk sinds gisteren het zelfde probleem. Het gekke is gisteren heeft hij zijn 2500 beurt gehad. Maandag toch maar de dealer bellen.
Ik hoop dat er een simpele rede voor is?