Das gewoon een questie van smaak. Vind zoals jou auto b.v. oogt 10x meer Sjonnie (grote velgens, max verlaagd etc.) als een open luchtfilter die netjes onder de motorkap ligt. Resume; laat iedereen lekker in zijn waarde toch?dutchlimits schreef:Vind ik ook sjonnie zo'n "sport filter". Het is trouwens bewezen dat er bij standaard auto's geen (of zelfs minder) vermogenswinst is met die filters. Misschien als je er een echte dure filter in legt met een slang ervoor die veel rijwind vangt maar anders kun je maar beter je standaard filter behouden. Ik heb gewoon een inlegfilter van K&N in de originele behuizing.
Dumpvalve T4 ??
-
- 5th Gear member
- Auk
- 6th Gear member
Je spreekt jezelf tegen, met de nodige spellingsfouten en het gemis aan fatsoenlijk hoofdletter- en interpunctiegebruik. Dus sorry, ik ga hier niet verder op in.grazy schreef:ZOLANG JE GEEN VOLKSWAGEN RIJD ZAL JE NOOIT EEN SJONNIE WORDEN
ik heb het toch over een pipercross viper kit en ik merk duidelijk verschil het is een cold air intake waar ik de toevoer slang net als bij de orginele in de wiel kast heb geplaats hij pakt nu veel beter op, mensen komen hier voor tips op dit forum toch, en niet om voor sjonnie uitgemaakt te worden laat iedereen hier in waarde en als die jongen een blow off valve leuk vind laat hem
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- dutchlimits
- 5th Gear member
De velgen zijn maar 17 inch, als je dat al grote velgen vind.. sorry hoor.. maximaal verlaagt, ook al niet, de schroefset kan nog 4cm omlaag, je kan ook overdrijven. Voor de rest is er niet eens veel gebeurd aan de auto, je hebt geen idee wat sjonnie is.
Ik irriteer me gewoon aan de Civicjes die plankgas geven in lage toeren waarbij er een herrie uit die kap komt maar totaal geen snelheid.
Hier meer over de powerfilters:
Ik irriteer me gewoon aan de Civicjes die plankgas geven in lage toeren waarbij er een herrie uit die kap komt maar totaal geen snelheid.
Hier meer over de powerfilters:
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- dutchlimits
- 5th Gear member
Opruimen
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 5th Gear member
Nee dat is nou juist het eieren eten... Een mening mag eenieder hebben, dat is in dit geval kwestie van smaak. Maar om nou een idee van iemand af te doen als 'Sjonnie', terwijl hij wél een S40 heeft die sportief / snel is (T4) en waar een dumpvalve nut heeft en gewoon super klinkt, vind ik gewoon een beetje raar uit iemand z'n mond komen die een 'gewone' 1.8 sportief probeerd te laten ogen. Bedoel, je hebt het over brulpijpen etc, maar jij hebt notabene zelf een Simons Jetex eronder!? En een K&N inlegfilter. En ga mij nou niet wijsmaken dat jij dat geluid niet mooi vind.
Dus zeg nou niet dat ik geen idee heb wat een Sjonnie is, want ook dat is iets wat nergens 'beschreven' is in toetsbare criteria. Komt ook weer terug op smaak.
En v.w.b je Civic opmerking (Geen idee hoe dat correleert tot bovenstaande); denk dat we elkaar daar wel in begrijpen, mee eens.
Edit; lelijk en jammer
Dus zeg nou niet dat ik geen idee heb wat een Sjonnie is, want ook dat is iets wat nergens 'beschreven' is in toetsbare criteria. Komt ook weer terug op smaak.
En v.w.b je Civic opmerking (Geen idee hoe dat correleert tot bovenstaande); denk dat we elkaar daar wel in begrijpen, mee eens.
Edit; lelijk en jammer
- Auk
- 6th Gear member
Vind het "wijs" op bijvoorbeeld een Jap die flink wat vermogen onder de kap heeft, zoals DIT. Bij een Volvo met standaard vermogen vind ik het niet passen, tenzij je het doet om waar het ding voor gemaakt is; de turbo zonder tegendruk door laten lopen zodat ie sneller op pakt, maar dat merk je bij op zo'n standaard blok vrijwel niet.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- 5th Gear member
Nou daar verschillen wij dan denk ik van mening. Heb 2 verschillende T4's before en after gereden... Dat merk je wel. Eerlijkheidshalve; zat wel een andere chip / intercooler op. Maar waar gaat het over. Ben je een Sjonnie omdat je een dumpvalve koopt? Ik zou het iedere dag weer doen als ik een geblazen wagen had. Fantastich geluid, en dat is al de voornaamste reden.
- dutchlimits
- 5th Gear member
Nee, het gaat niet om de auto sportief te laten ogen het gaat erom hoe ik een beeld heb bij mijn auto. Als ik de keuze had gehad dan had ik deze auto verkocht en een T4 gekocht maar dat was geen optie, heb geen zin om dit allemaal uit te leggen aan een flapper als jij.Bart Giesen schreef:Nee dat is nou juist het eieren eten... Een mening mag eenieder hebben, dat is in dit geval kwestie van smaak. Maar om nou een idee van iemand af te doen als 'Sjonnie', terwijl hij wél een S40 heeft die sportief / snel is (T4) en waar een dumpvalve nut heeft en gewoon super klinkt, vind ik gewoon een beetje raar uit iemand z'n mond komen die een 'gewone' 1.8 sportief probeerd te laten ogen.
Edit; lelijk en jammer
Achteraf ben ik blij dat ik geen T4 heb want snel rijd ik niet vaak, dat behoort op het circuit. Als ik een keer gek wil doen dan gooi ik er een T4 in, zoveel werk is dat niet eens. (ik doe zelfs 1 op 13,5 met de 1.8 wat langer niet te behalen valt met de T4)
Jij mag hem lelijk vinden, ik vind de auto duizend maal mooier dan hoe hij er standaard bij stond en dat is wat het belangrijkste is.
Edit: De K&N hoor je niet, wel meer vermogen onderin (zo voelt het tenminste) daar ging het om, de uitlaat maakt wel meer geluid dan normaal inderdaad maar is niet eens opvallend. Door deze uitlaat loopt de motor wel lekkerder dus dit heeft dan wel weer nut.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Auk
- 6th Gear member
Je moet wel lezen Bart, "dat merk je vrijwel niet" op een "standaard blok". Vaak zit dit tussen je oren omdat je er een bepaald beeld en een bepaalde verwachting bij hebt. Je gaat verschillen in deze pas echt merken bij aanpassingen aan het inlaattraject en dus flinke vermogensveranderingen. Period.
Het zal altijd een kwestie van smaak zijn, daar valt niet over te twisten. Overigens noem ik niemand Sjonnie, maar noem het "versjonniejen" van een auto. Hoe denk jij over Golfjes en Civics met "blufkokers"?
Het zal altijd een kwestie van smaak zijn, daar valt niet over te twisten. Overigens noem ik niemand Sjonnie, maar noem het "versjonniejen" van een auto. Hoe denk jij over Golfjes en Civics met "blufkokers"?
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- Starter
ZIT IK HIER OP HET VOLVO FORUM OF BIJ NEDERLANDSE LESAuk schreef:Je spreekt jezelf tegen, met de nodige spellingsfouten en het gemis aan fatsoenlijk hoofdletter- en interpunctiegebruik. Dus sorry, ik ga hier niet verder op in.grazy schreef:ZOLANG JE GEEN VOLKSWAGEN RIJD ZAL JE NOOIT EEN SJONNIE WORDEN
ik heb het toch over een pipercross viper kit en ik merk duidelijk verschil het is een cold air intake waar ik de toevoer slang net als bij de orginele in de wiel kast heb geplaats hij pakt nu veel beter op, mensen komen hier voor tips op dit forum toch, en niet om voor sjonnie uitgemaakt te worden laat iedereen hier in waarde en als die jongen een blow off valve leuk vind laat hem
Dit zegt meer over u dan over mij, er komen mensen hier op het forum die wat willen leren of weten over de volvo autos. En niet wat u nou mooi of lelijk vind, bedweter . Ga voor de klas staan. Als er zulke mensen op dit forum zitten kom ik hier nooit weer
- dutchlimits
- 5th Gear member
doei
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Auk
- 6th Gear member
Natuurlijk zitten we hier op het Volvo forum, geen twijfel over mogelijk. Maar buiten de grammatica om spreek je jezelf wel tegen, vandaar dat ik het niet bepaald serieus kan nemen.grazy schreef:ZIT IK HIER OP HET VOLVO FORUM OF BIJ NEDERLANDSE LESAuk schreef:Je spreekt jezelf tegen, met de nodige spellingsfouten en het gemis aan fatsoenlijk hoofdletter- en interpunctiegebruik. Dus sorry, ik ga hier niet verder op in.grazy schreef:ZOLANG JE GEEN VOLKSWAGEN RIJD ZAL JE NOOIT EEN SJONNIE WORDEN
Dit zegt meer over u dan over mij, er komen mensen hier op het forum die wat willen leren of weten over de volvo autos. En niet wat u nou mooi of lelijk vind, bedweter . Ga voor de klas staan. Als er zulke mensen op dit forum zitten kom ik hier nooit weer
Het is uiteraard geen poging je weg te krijgen, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- 5th Gear member
Flapper? En dat zegt een manneke van 21 die in zijn eigen verhaal zo tegenstrijdig als de nacht is
. Mooi hoor

- dutchlimits
- 5th Gear member
Ach ja
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum