Vanmiddag presenteerde Volvo Car haar cijfers over 2012:
Volvo Car Group reports break-even result for 2012
Full-year operating result of MSEK 18
Cost levels adjusted to new business and market situation
Long-term investments for transformation of Volvo Car Group continue
Volvo Car Group (Volvo Cars) today reports a break-even result for 2012 with a full-year operating income of MSEK 18 (2011: MSEK 2,017). Revenue over the period was 124.5 BSEK (125.7 BSEK).
In 2012, a new market situation affected by economic uncertainty in Europe significantly impacted sales and earnings for Volvo Cars. During the second half of 2012, Volvo Cars focused on re-balancing its cost base around the new sales environment, while continuing the long-term investments needed for the transformation process of the group.
More information on Volvo Cars' results in 2012 can be found in the group's Financial Report 2012. The report contains more details on developments in Volvo Cars' various markets, as well as in-depth financial information. The full report is available for download here.
"We are in the midst of perhaps the most intense transformation in the group's history," says Håkan Samuelsson, President and CEO of Volvo Cars. "Despite a challenging market situation we continued to invest in important future technologies, such as VEA (Volvo Engine Architecture) and SPA (Scalable Product Architecture). At the same time we managed our cost side effectively. This balance is vital as we build our future as a strong independent car manufacturer in the premium segment."
Outlook 2013
Volvo Cars expects the high levels of competition in the car industry to continue in 2013, as manufacturers seek to capture volumes and market shares, thereby putting pressure on both sales volumes and pricing. The Chinese and US markets are expected to grow on the back of increasing demand, whereas it is likely that the challenging economic environment will continue to affect the European car market.
"Our strategy for 2013 is to retain market shares in the countries in which we operate by strengthening our presence in our segments, but with even more precision than before," says Håkan Samuelsson. "The highly competitive climate is likely to continue in 2013, and impacted by macro trends we expect our sales in 2013 to be on par with last year. At the same time, we are well-positioned to capture positive sales trends and new customers, with an almost entirely renewed product range about to be launched into markets."
Zie het jaarverslag op https://www.media.volvocars.com/global/ ... 0_1_5.aspx
2012 Jaarcijfers Volvo Car Group
- guidof
- 4th Gear member
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 18.10.2007 - 18:16
- Locatie: Vaxholm, Zweden
- Contacteer:
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41707
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De Financiële Telegraaf zegt het zo:
STOCKHOLM (AFN) -
Het Zweedse autobedrijf Volvo Cars, sinds 2010 in handen van het Chinese Geely, heeft over 2012 een verlies geleden na een tegenvallende verkoop. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend.
Volvo leed een nettoverlies van 480 miljoen Zweedse kronen (56,4 miljoen euro), tegen een winst van een miljard kronen een jaar eerder. Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 420.000 auto's. Dat zijn er 60.000 minder dan vooraf was verwacht. In 2011 werden nog 450.000 Volvo's verkocht.
Het bedrijf had last van een zwakkere verkoop in Europa en China. In de Verenigde Staten ging de verkoop licht omhoog. Geely heeft voor 2020 de doelstelling uitgesproken om jaarlijks 800.000 Volvo's te verkopen, waarvan de helft in China
STOCKHOLM (AFN) -
Het Zweedse autobedrijf Volvo Cars, sinds 2010 in handen van het Chinese Geely, heeft over 2012 een verlies geleden na een tegenvallende verkoop. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend.
Volvo leed een nettoverlies van 480 miljoen Zweedse kronen (56,4 miljoen euro), tegen een winst van een miljard kronen een jaar eerder. Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 420.000 auto's. Dat zijn er 60.000 minder dan vooraf was verwacht. In 2011 werden nog 450.000 Volvo's verkocht.
Het bedrijf had last van een zwakkere verkoop in Europa en China. In de Verenigde Staten ging de verkoop licht omhoog. Geely heeft voor 2020 de doelstelling uitgesproken om jaarlijks 800.000 Volvo's te verkopen, waarvan de helft in China
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70

















