RTI V50 2008 "Please insert the disc"

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Elveka
2nd Gear member

Mijn navigatie met harddisc uit 2008 doet raar : soms komt het scherm vanzelf op met één tekstlijn in zwart-wit : "Please insert the disc". Het toestel luistert op dat moment niet naar de bediening, dus niet starten, niet stoppen, helemaal niets. Na het afzetten van het kontakt blijft het scherm meestal een tiental minuten staan en blijft de harddisc hoorbaar draaien tot het weer inklapt. Soms gaat het scherm helemaal niet naar beneden ... ik vrees dat ik zo wel eens met een lege accu kom te staan !
Soms komt het kleurenscherm vanzelf op, is de RTI ook niet te bedienen en gaat dan enkele minuten later weer naar beneden. Soms werkt alles prima alsof er nooit iets gebeurd is ! Het lijkt dat de fout wat méér voorkomt als de auto (dus ook de disc drive) koud is.
De dealer heeft al nieuwe navigatiesoftware geintalleerd en adviseert mij nu om een nieuwe kaartupgrade te gebruiken (met een dvd dus).
Mij lijkt het eerder een hardwarefout van de harddisc.
Gaat me dat een nieuwe (dure) navigatie-unit kosten ? Bestaan die ook in ruil ? Heeft iemand een pienter idee ?
Tnx.
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
inbedrijf
2nd Gear member

ik neem aan dat het een normale hardeschijf is? Als dat zo is zou je hem gewoon als extra hardeschijf aan je pc kunnen hangen en alle data kopieren en het eens proberen met een andere hardeschijf. Als je zelf een beetje pc technische bent lukt je dit wel. Zo niet zoek iemand die het voor je wilt proberen.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Elveka
2nd Gear member

Ben ik de énige met dit probleem ?
Een ruilunit kost bij Volvo bijna 1000 euro !
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
Elveka
2nd Gear member

Het probleem is opgelost !
Afgelopen week kon ik bij de dealer mee over de schouder op de computer kijken. Bleek dat in een recente nota van Volvo sprake is van "rare gedragingen" van de RTI (vergelijkbaar met wat ik eerder heb beschreven) en dat deze zouden kunnen verholpen worden door de nieuwste systeemsoftware te installeren. Deze software wordt bij de nieuwste kaartupdate (juni 2013) meegeleverd.
We hebben het uitgeprobeerd ... en het werkt !
Luc

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”