Ondernemer rijdt het liefst Volvo

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volvo en BMW zijn de populairste automerken onder ondernemers. Die auto zetten ondernemers vervolgens lang niet altijd op naam van de zaak, zo blijkt uit een enquête van DVJ Insights in opdracht van Z24.

Volvo is onder ondernemers het populairste merk zo blijkt uit een enquête onder 600 ondernemers en beslissers door onderzoeksbureau DVJ Insights in opdracht van Z24.nl.

Van de ondervraagde ondernemers die meededen (directeur grootaandeelshouders en zzp'ers) aan het onderzoek rijdt 11 procent in een Volvo. Dat is opvallend veel; het marktaandeel van het van oorsprong Zweedse merk is in Nederland als geheel nog geen vier procent. BMW is ook erg populair onder ondernemers .

De merkvoorkeur van mkb'ers en zelfstandigen wijkt dus sterk af van de doorsnee Nederlander die, afgaande op de meest recente cijfers van de RAI-vereniging, het liefst rijdt de gemiddelde Nederlander het liefst in een Volkswagen, gevolgd door Ford, Peugeot, Renault of Kia.
  • Ondernemers leasen bijna niet
  • Bijtelling voor ondernemer geen groot issue
  • Leaserijder hecht wel aan bijtelling en droomt van BMW[/b]
Merkentrouw
Volvo en BMW kennen de grootste merkentrouw onder de respondenten, respectievelijk 94 en 97 procent zou weer voor één van de twee merken kiezen bij de aanschaf van een volgende auto.

Lees alles: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_43 ... olvo_.html
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
PeerTronic
4th Gear member

Ben schreef:
Merkentrouw
Volvo en BMW kennen de grootste merkentrouw onder de respondenten, respectievelijk 94 en 97 procent zou weer voor één van de twee merken kiezen bij de aanschaf van een volgende auto.

Lees alles: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_43 ... olvo_.html
Merkentrouw is een interessant verschijnsel. Mijn vader heeft me 30 jaar lang overtuigd dat een Opel de beste keus is. Opel Kadett was lange tijd de meest verkochte auto in Nederland. Ik heb er drie gehad....maar nooit meer Opel voor mij.

Hou zou dat bij Volvo gaan in de toekomst? Veranderd het imago?
Ben benieuwd. Ik heb Volvo relatief laat ontdekt, en zolang ze trouw blijven aan het concept van de V70/XC70 ben ik tevreden. Maar als de V70 opvolger ook een lifestyle break wordt met minimale laad mogelijkheden wordt het lastig.....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”