Ik heb een keer 2180km in de BC zien staan, staat wel een foto van in dit topic ergens.
Af en toe even schoon trappen in z'n 4 tot 5000rpm doet hem ook goed. Gaat het verbruik weer van omlaag.
Tja mijn BC zegt 1250 volle tank met een gemiddelde 6.3JeroenSpock schreef:Hey Bob, jouw BC, dat is ongeveer wat mijn auto werkelijk rijdt op één tank
Hierbij een foto om te laten zien dat het inderdaad kan!Snellebaksteen schreef:Ik weet ook wel dat de BC niet erg accuraat is maar je begrijpt dat ik na een volgende keer tanken een foto hoop te laten zien met een stand van boven de 2000km tot lege tank
Ze heeft anders is mijn S60 niet zuiniger gereden dan in, meer dan 1 op 17 haalde ze niet terwijl ik 18,5 haal en soms 20 of meer.Jers3n schreef:Rijden vrouwen dan toch anders? :roll:
Tank hierna zelfs 1:16,4 gereden! Niet zoveel stad, wel enkele files.4wielen schreef:Ik heb vandaag getankt en constateerde dat mijn D5 1:16,1 heeft gereden. Voor mijn doen behoorlijk wat stadsritjes gehad. Vorige tankbeurten zaten steeds rond de 1:15. Nu kijk ik terug in mijn verbruikcijfers en ik zie dat ik vorig jaar ook substantieel zuiniger ben gaan rijden van april t/m december. Het lijkt erop dat januari tot april de meest onzuinige maanden zijn. Hoe zou dat komen:
- andere samenstelling brandstof in de winter?
- zomer / winterbanden?
- schoongeblazen motor na de wintersport?
- werking additief (alle keren in april erin gegooid)?
Waarschijnlijk meest voor de hand liggend: alles bij elkaar. Toch is het verschil best groot, in de zomer rijdt de V70 ongeveer 10% zuiniger dan in de winter.
Om op bovenstaande terug te komen, de tank is weer gevuld met 57,86 liter diesel na er 885 km mee afgelegd te hebben (90-95 % snelweg). Dus 1 liter voor 15,34 km. Het beste tankgemmiddelde met de XC70, zonder echt mijn best te doen dus.Jers3n schreef:Het is (mij) wel duidelijk dat rijden in de stad of 'rustig' (met de toegestane snelheid) op snelweg veel invloed heeft op het (gemiddelde) verbruik.
Voorlaatste tank heeft mijn vriendin grotendeels op de snelweg leeg gereden, en na 95% snelweg komt er een verbruik uit van 1 op 14,9 (916 km, 61,42 liter), en dat voor een niet getunde D5 AWD XC70, wel met handbak. Rijden vrouwen dan toch anders? :roll:
Nu zijn de korte ritjes sinds mijn ontslag sowieso een stuk minder en dus het verbruik beter, maar dit gemiddelde, zonder ons best te doen en nog op winterbanden :oops: , had ik niet verwacht. Ik ben de huidige tank, inmiddels wel op de zomerbanden, aan het proberen of het nog beter kan zonder echt langzaam te rijden. Ik rij nu dus gewoon de max toegestane snelheid, dus ook 130 waar dat mag. Al is Zonzeel - Hooipolder eigenlijk het enige stuk 130 wat we 'normaal' gesproken regelmatig rijden. Ben benieuwd....