V70 MY 2001 gas in laten bouwen of niet?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
hugha002
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
Locatie: Noord Drenthe

devnullT4 schreef:
hugha002 schreef:En voor rijgenot en koppel zou ik voor een diesel of een R kiezen, maar uit kosten overwegingen en wat minder scheurvermogen lekker LPG.
Minder scheurvermogen? Met een LPi installatie wordt juist meer vermogen gemeten doorgaans (hoger octaan getal LPG) en is ideaal icm. turbo's. Veel R's zijn er mee uitgerust. Onlangs heb ik op LPG ook moeiteloos de officiele top gehaald (235 gps) op een lege autobahn.
Ik heb ook maar een 140 pk uitvoering. Bovendien verloopt het koppel ook anders bij benzine dan bij diesel. Maar ben zeer tevreden.

Sorry we zijn even van het topic afgeweken. Nu weer terug naar het onderwerp.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

bij mij was het geen succes LPG inbouwen. Heb twee maal kleppen verbrand. Nu harde klepzitting erin.
ook een 2.4T
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

JosW schreef:
The Volvoboy schreef:
JosW schreef:Heb ooit bij 250.000 km. mijn classic laten voorzien van een LPG-installatie. Heeft daar nog 200.000 km mee gelopen. Heb hem toen verkocht. Voor hetzelfde geld loopt ie nog! Maar let wel, zoals TheSant 77 al stelde, deze zaken heb ik ook laten doen. Dat zal de reden geweest zijn van mijn 'successtory".
Ergo, in jouw geval geen probleem maar wel in combinatie met de nodige voorzorgsmaatregelen en gedegen frequent onderhoud.
Maak echter wel een gedegen calculatie van de overall kosten. Dat heb ik onlangs ook gedaan en heb besloten om de auto in te ruilen voor een diesel. Heb uiteraard moeten bijbetalen maar ben over een periode van 5 jaar goedkoper uit. Plus het rijden met een diesel wat in mijn geval verstandig is vanwege het trekken van een caravan.

Misschien heb ik met mijn classic geluk gehad. Daarom, laat je voorlichten door een gedegen gasbedrijf.
Daar praat je over een classic. Was dat een 2.5 of al een 2.4? De 2.5's rijden probleemloos tonnen op LPG.
2.5 10-klepper.
Ja, die is compleet onverwoestbaar op LPG ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

mijn 850 uit 1995 deed ook met gemak 550.000. deze 2.4 T staat nu op 372000, maar heb er al veel aan versleuteld. Schijnt met kleppen te maken te hebben die wel of niet zelfstellend zijn
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Een 850 en een V70 Classic met de 2.5 motor hebben inderdaad hydraulische klepstoters, die stellen zichzelf.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Nu begrijp ik de prijs van die dingen, veel handwerk.

WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Door veranderde omstandigheden ben ik 30000 per jaar gaan rijden met mijn V70R uit 2003. Met de huidige benzine-prijzen loopt dit toch wel in de papieren.
Daarom keek ik wat om mij heen voor een LPG auto, maar wilde eigenlijk mijn
R niet kwijt.
Navraag bij Mesman leerde dat het geen enkel probleem is om LPG bij km.stand 182000 in te bouwen.
En volgens Mesman had hij al meerdere Rs op LPG gezet, en een vermogenswinst van 15 Pk gemeten.
Aankomende woensdag word het in mijn R ingebouwd, inclusief flahslube kleppensmering.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Die vermogenswinst geloof er maar niet in Wim...
Anyway, ik rij inmiddels 20.000 km op gas met V70 R 2004 en gaat goed.
Rijd lekker, circa 10% onzuiniger maar wel 2.5 x zo goedkoop....
Heb 1x geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden (rij veel snelweg), en dan rij je op LPG 1 op 10.5 (2x getankt bij zelfde station, dus klopt echt wel).
Vermogen blijft zeker behouden, maar moet wel zeggen dat als ik het vermogen echt aanspreek (ik heb circa 365 PK) dan zet ik hem veiligheidshalve wel op benzine.......
Flashlube moet je bestellen bij http://www.lpgonderdelenshop.nl
[edit]: Vialle LPI + flashlube, ook bij Mesman
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@Wim, waarom kom je niet naar de R meeting volgende week zaterdag?
Zijn er circa 40 mede R bezitters, en daar zitten er overigens ook een aantal bij met LPG..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik rij met de R nu bijna 25000km op LPI, zeer tevreden over, wagen is ook vlotter op LPI dan op benzine(zolang ik 500rpm onder de rode zone blijf, anders schakelt ze volautomatisch over)

't beste advies: beter met je eigen wagen verder waar je weet wat eraan gebeurd is dan een ander zijn moegestreden diesel over te nemen(waarom deed hij die anders weg?)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@Philken, die ervaring met meer vermogen op lpg heb ik niet, maar jij hebt dan ook 6 injectoren, ik 5, wellicht dat het daar aan ligt?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Marc Apeldoorn schreef:@Philken, die ervaring met meer vermogen op lpg heb ik niet, maar jij hebt dan ook 6 injectoren, ik 5, wellicht dat het daar aan ligt?
zou kunnen, ik heb ook eind vorig jaar een nieuw programma laten opladen nadat ze naar mijn wensen geluisterd hebben(installateur heeft eerst meegereden met de computer aangesloten op de ECU en dan alles doorgestuurd naar Vialle, weekje later mocht ik 't nieuwe programma laten installeren, sindsdien trekt ze(de R hé) beter, komt de automatische overschakeling naar benzine later en zachter
nadeel is dat ik bij veelvuldig 'spelen' op 1 op 5 kom op gas :twisted:
minimumverbruik is sindsdien ook een ietsje meer geworden
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Die automatische overschakeling naar benzine komt bij mij er inderdaad echt inzetten en niet zachtjes...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Marc Apeldoorn schreef:Die automatische overschakeling naar benzine komt bij mij er inderdaad echt inzetten en niet zachtjes...
je weet nu dat er een alternatief programma bestaat, laat anders Mesman contact opnemen met Dirk van LPGtechniek limburg(belgië) hij heeft dit programma
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Marc Apeldoorn schreef:Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
ik heb de auto niet willen tunen omdat ze op gas moest komen
(lpi= max van 60pk per injector,daarom ook dat er 6 zitten om wat marge te hebben)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Marc Apeldoorn schreef:Probleem is echter daarbij wel dat Mesman sowieso 3 dagen (!) na de inbouw bezig is geweest om de LPI computer goed af te regelen om de 365 PK + bijbehorende tuningsoftware van de R aan te kunnen.........
Mijn R is door Rica getuned naar 330 Pk.
Mesman vertelde mij dat hij directe connecties heeft met Rica en dat hij de software ism Rica zou aanpassen.
Om die 15 Pk extra is het mij hoedanook niet te doen, het gaat mij om het kostenplaatje, elke week ruim 100 Euro tanken doet toch wel een beetje pijn.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Dat snap ik. Ik rij 40.000 km per jaar ....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”