Af en toe, vooral na het (even) file rijden, gaat de motor in noodloop bij het weer optrekken. De melding motormanagement service vereist spoed.
Na het contact uitzetten, kan ik gelijk weer starten en is er niks meer aan de hand.
Uitlezen van de computer geeft alleen aan dat de brandstof druk te laag is geweet. Dealer weet geen oorzaak te melden, en verwacht een lange (en dus dure) zoektocht.
Dit heeft ie al sinds ik hem heb. Maar aangezien ik vrij weing file rij, is het nog niet echt een groot probleem geweest, een keer of vier per jaar zo. Dit voorjaar heb ik het echter al wat vaker gehad, ook bij het wegrijden bij stoplichten.
Herkent iemand dit? of een idee waar te zoeken? Omdat ik het probleem niet kan reproduceren, is het lastig zoeken en oplossen...
Oja, het is een V70 D5 uit 2002
Lage dieseldruk
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Je verteld niet wat er al gedaan en is en waar al naar gekeken is.
Ik zou zelf eerst eens beginnen met een nieuw brandstoffilter.
Tevens zou ik een flinke hoeveelheid injectorcleaner in de tank gooien.
Brandstofpomp kan natuurlijk ook aan zijn eind zijn, en af en toe haperen.
Ik zou zelf eerst eens beginnen met een nieuw brandstoffilter.
Tevens zou ik een flinke hoeveelheid injectorcleaner in de tank gooien.
Brandstofpomp kan natuurlijk ook aan zijn eind zijn, en af en toe haperen.
- DJVL
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 31.12.2012 - 22:02
- Locatie: Bennekom
Mijn auto had precies het zelfde. Er komt nu een ander blok in, maar dat heeft een andere reden. Bij mij was de brandstof druk ook te laag. De mijne is ook van bj 2002 D5 163pk Je zou een keer naar Jaap Pul motor revisie in Urk kunnen gaan. Die heeft er veel verstand van en het is een betaalbaar adres. Elke dinsdag en donderdag avond hebben ze inloop en kun je daar terecht vanaf 19:30 tot 21:00.
Succes ermee.
Gr DJ
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=56321
Succes ermee.
Gr DJ
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=56321
V70-D5-Comforline-handgeschakeld-448000dkm-7-persoons-163 pk-340NM-HU-603-Nautic-blue-alarm-motorblok-288000km-minder-gedraaid.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29552
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Inderdaad eerst brandstoffilter vervangen en reiniger proberen. Blijft de brandstofpomp over als mogelijke oorzaak van je probleem.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
DJVL: Kan aan mij liggen, maar ik volg je niet helemaal.
Ander blok, maar heeft er niets mee te maken. Ook brandstofdruk te laag.
Je verteld er niet bij waarom bij jou dan de brandstofdruk te laag was.
Een ander motorblok vanwege de brandstofdruk, lijkt mij erg sterk. Dit is een los staand systeem en komt alleen via de injectoren in het motorblok.
Ander blok, maar heeft er niets mee te maken. Ook brandstofdruk te laag.
Je verteld er niet bij waarom bij jou dan de brandstofdruk te laag was.
Een ander motorblok vanwege de brandstofdruk, lijkt mij erg sterk. Dit is een los staand systeem en komt alleen via de injectoren in het motorblok.
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb hetzelfde gehad. Een aantal keer afgeslagen in een file, de garage constateerde een wisselende druk in de common rail. Er is een sensor vervangen daarna was alles prima. Kijk maar eens naar dit topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Heb je ook dat, wanneer de motor stationair draait, je hoort dat er meer gas wordt gegeven? Zonder dat je het ziet aan de toerenteller.
Gek dat de dealer hier niets mee kan...
Heb je ook dat, wanneer de motor stationair draait, je hoort dat er meer gas wordt gegeven? Zonder dat je het ziet aan de toerenteller.
Gek dat de dealer hier niets mee kan...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.12.2010 - 20:00
- Locatie: V70 D5 2002
De eerste keer dat ie het (bij mij) had, was 5000 km na een beurt met brandstof filter wissel. Daarmee dacht ik die te kunnen uitsluiten. (dat was ook gelijk de afleverbeurt toen ik hem kocht.) Ik moet even nakijken of het filter ondertussen nogmaals aan de beurt is geweest of niet.
Volgens de Dealer was de brandstof druk die zij meten uitstekend, en daarmee werd geconcludeerd dat de pomp goed was.
Injector cleaner heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik gaan doen.
Volgens de Dealer was de brandstof druk die zij meten uitstekend, en daarmee werd geconcludeerd dat de pomp goed was.
Injector cleaner heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik gaan doen.
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
In je eerste post schrijf je dat de dealer uitleest dat de brandstofdruk te laag is geweest. Nu is deze ineens uitstekend? Lijkt mij best raar...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.12.2010 - 20:00
- Locatie: V70 D5 2002
In de foutcode stond dat deze te laag was geweest (maar staat dan weer niet bij wanneer het was). Toen zij zelf de druk opnamen, was die dus wel goed. Maar ja, toen was er dus ook niks meer aan de hand.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En daarom, klinkt overdreven, gaat er bij elke oliewissel bij mij niet alleen een schoon olie- en luchtfilterje in maar ook een schoon brandstoffiltertje .....ook al schijnt dat slechts eens in de 50 tot 60 K te moeten?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- DJVL
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 31.12.2012 - 22:02
- Locatie: Bennekom
Turbodesk,
Bij mijn komt er geen ander blok in omdat de brandstof druk te laag zou zijn.
De distributie is 5 tandjes versprongen, waardoor de tuimelaars gebroken zijn. Lees het verhaal maar is.
Ik had het met de oude motor, maar heb dit voor lief genomen.
Het kwam bij mij ook maar een paar x per jaar voor.
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=56321
Gr DJ
Bij mijn komt er geen ander blok in omdat de brandstof druk te laag zou zijn.
De distributie is 5 tandjes versprongen, waardoor de tuimelaars gebroken zijn. Lees het verhaal maar is.
Ik had het met de oude motor, maar heb dit voor lief genomen.
Het kwam bij mij ook maar een paar x per jaar voor.
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=56321
Gr DJ
V70-D5-Comforline-handgeschakeld-448000dkm-7-persoons-163 pk-340NM-HU-603-Nautic-blue-alarm-motorblok-288000km-minder-gedraaid.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.02.2013 - 11:58
Mijn vrouw heeft een V70 D5 uit 2003 met 305.000 km op de teller.
Twee weken geleden kreeg ik de melding "motormanagement service vereist spoed". Oranje driehoek brandend op het dashboard. D5 stil gezet, opnieuw gestart en naar huis gereden. Garage gebeld en afspraak gemaakt voor over een week. Ik kon niet eerder. Mijn vrouw heeft vorige week ook hetzelfde euvel gehad. Vermogen viel weg bij voluit accelereren. Stilgezet en opnieuw gestart en vervolgens rustig de 300 km naar huis gereden zonder problemen. Ik had het begin deze week nogmaals maar dan niet met vol gas.
Nu direct naar de garage gereden om de boordcomputer uit te laten lezen. "Te lage brandstofdruk" was de melding. Monteur heeft er kort mee gereden en tijdens rit kwam de melding. Direct alles uitgelezen en een paar tests gedaan. Alles werkte perfect. Tijdens mijn gesprek met hem wist hij me te vertellend dat hij regelmatig dit soort meldingen ziet en dat het vaak met een brandstoffilter vervangen opgelost is. Dus: het filter is vervangen en we hebben er even stevig mee gereden: alles werkt weer naar behoren. Kosten € 70,--
Twee weken geleden kreeg ik de melding "motormanagement service vereist spoed". Oranje driehoek brandend op het dashboard. D5 stil gezet, opnieuw gestart en naar huis gereden. Garage gebeld en afspraak gemaakt voor over een week. Ik kon niet eerder. Mijn vrouw heeft vorige week ook hetzelfde euvel gehad. Vermogen viel weg bij voluit accelereren. Stilgezet en opnieuw gestart en vervolgens rustig de 300 km naar huis gereden zonder problemen. Ik had het begin deze week nogmaals maar dan niet met vol gas.
Nu direct naar de garage gereden om de boordcomputer uit te laten lezen. "Te lage brandstofdruk" was de melding. Monteur heeft er kort mee gereden en tijdens rit kwam de melding. Direct alles uitgelezen en een paar tests gedaan. Alles werkte perfect. Tijdens mijn gesprek met hem wist hij me te vertellend dat hij regelmatig dit soort meldingen ziet en dat het vaak met een brandstoffilter vervangen opgelost is. Dus: het filter is vervangen en we hebben er even stevig mee gereden: alles werkt weer naar behoren. Kosten € 70,--
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Brandstofpomp in de tank heeft ook niet het eeuwige leven bij een d5.
Heb er al diverse gehad die kuren vertoonden op de meest vreemde momenten.
Heb er al diverse gehad die kuren vertoonden op de meest vreemde momenten.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
- Locatie: Utrecht
Na een vrij lange zoektocht bij mijn Volvo was 't uiteindelijk een injector en de brandstofpomp. Hoop dat jou de zoektocht bespaart blijft en het hiermee opgelost is.
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
brandstoffilter wil inderdaad wel eens problemen geven.
evenals de druk sensor op de commonrail, en de druksensor op de brandstofpomp.
kan zo zijn dat er een week niks meer aan de hand is, en dan plotseling is het er weer
de hogedruk brandstofpomp zelf gaat vrijwel nooit stuk,
evenals de druk sensor op de commonrail, en de druksensor op de brandstofpomp.
kan zo zijn dat er een week niks meer aan de hand is, en dan plotseling is het er weer

de hogedruk brandstofpomp zelf gaat vrijwel nooit stuk,
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik kreeg van mijn garage hetzelfde te horen bij de afgelopen APK: er was een foutcode die vermeldde dat de brandstofdruk te laag was. (er waren twee codes iig).
Zelf ervaar ik al een tijdje dat (met name bij filerijden) de auto bij optrekken in de noodloop schiet met de bijbehorende code.
Brandstoffilter is reeds vervangen. De garage had het over het vervangen van de brandstofpomp (prijzig klusje).
Zelf wil ik graag eerst wat andere dingen proberen. Ik heb het volgende staan:
- injectoren-cleaner additief toevoegen aan de brandstof. (Waar koop ik zoiets?)
- Injectoren laten meten.
- .........(iemand een suggestie?)
Als oorzaak van dit euvel gaf de garage aan dat ik, omdat ik (onwetend als ik ben) vaak mijn tank helemaal leeg rijdt, ervoor gezorgd heb dat de pomp naar de kl#te is gegaan, omdat deze gekoeld wordt door de diesel. Iemand hier ervaring mee?
Alvast dank voor jullie hulp/reacties.
Zelf ervaar ik al een tijdje dat (met name bij filerijden) de auto bij optrekken in de noodloop schiet met de bijbehorende code.
Brandstoffilter is reeds vervangen. De garage had het over het vervangen van de brandstofpomp (prijzig klusje).
Zelf wil ik graag eerst wat andere dingen proberen. Ik heb het volgende staan:
- injectoren-cleaner additief toevoegen aan de brandstof. (Waar koop ik zoiets?)
- Injectoren laten meten.
- .........(iemand een suggestie?)
Als oorzaak van dit euvel gaf de garage aan dat ik, omdat ik (onwetend als ik ben) vaak mijn tank helemaal leeg rijdt, ervoor gezorgd heb dat de pomp naar de kl#te is gegaan, omdat deze gekoeld wordt door de diesel. Iemand hier ervaring mee?
Alvast dank voor jullie hulp/reacties.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
In aanvulling op mijn lijstje:- injectoren-cleaner additief toevoegen aan de brandstof. (Waar koop ik zoiets?)
- Injectoren laten meten.
- .........(iemand een suggestie?)
- Sensor vervangen (is dat je injectorsensor? dieseldruksensor?)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die garage heeft denk ik weinig werk,wat een zwetsverhaal over dat koelen van de pomp...Buurtje schreef: Ik kreeg van mijn garage hetzelfde te horen bij de afgelopen APK: er was een foutcode die vermeldde dat de brandstofdruk te laag was. (er waren twee codes iig).
Zelf ervaar ik al een tijdje dat (met name bij filerijden) de auto bij optrekken in de noodloop schiet met de bijbehorende code.
Brandstoffilter is reeds vervangen. De garage had het over het vervangen van de brandstofpomp (prijzig klusje).
Zelf wil ik graag eerst wat andere dingen proberen. Ik heb het volgende staan:
- injectoren-cleaner additief toevoegen aan de brandstof. (Waar koop ik zoiets?)
- Injectoren laten meten.
- .........(iemand een suggestie?)
Als oorzaak van dit euvel gaf de garage aan dat ik, omdat ik (onwetend als ik ben) vaak mijn tank helemaal leeg rijdt, ervoor gezorgd heb dat de pomp naar de kl#te is gegaan, omdat deze gekoeld wordt door de diesel. Iemand hier ervaring mee?
Alvast dank voor jullie hulp/reacties.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.