probleem met gas geven
- martijn-C70
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 23:20
wanneer ik gas geef versneld de auto maar er komt dan nog een stoot achter aan lijkt alsof die dan nog een keer versneld. Ook bij het loslaten van het gaspedaal valt hij niet per direct terug. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Thx
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Welk bouwjaar en welke motor?
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- martijn-C70
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 23:20
bouwjaar 1999 2.5t
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Als turbo dan de turbo pressure control valve? Mijn T6 accellereerde met horten en stoten totdat ik een nieuwe PCV van IPD (usa) installeerde; probleem helemaal opgelost.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Je bedoelt dan de TCV?cees klumper schreef:Als turbo dan de turbo pressure control valve? Mijn T6 accellereerde met horten en stoten totdat ik een nieuwe PCV van IPD (usa) installeerde; probleem helemaal opgelost.
De PCV is iets heel anders! (namelijk de carterventilatie).
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Oeps! Ja, de TCV... Ipad typeproblemen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Ik ken het probleem! Heel eigenwijs is die tekst correctie. Soms verstuur ik iets, lees ik het daarna nog eens terug en denk ik: wat is dit nu voor gebrabbel, ze zullen wel denken dat ik niet helemaal wijs ben!cees klumper schreef:Oeps! Ja, de TCV... Ipad typeproblemen.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
sst!evert65 schreef:klopt dat dan niet ?ze zullen wel denken dat ik niet helemaal wijs ben!

- martijn-C70
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 23:20
heb ook een tcv besteld en aangesloten echter is het probleem hiermee niet opgelost misschien nog een idee waar het aan kan liggen?cees klumper schreef:Als turbo dan de turbo pressure control valve? Mijn T6 accellereerde met horten en stoten totdat ik een nieuwe PCV van IPD (usa) installeerde; probleem helemaal opgelost.
- martijn-C70
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 23:20
Rob,
ja is pas uitgelezen toen zaten er geen fouten in. Het is meer dat hij even inhoud en dan pas later reageert op het gas. Hetzelfde met gas loslaten dan halve seconde en dan vermindert hij snelheid.
ja is pas uitgelezen toen zaten er geen fouten in. Het is meer dat hij even inhoud en dan pas later reageert op het gas. Hetzelfde met gas loslaten dan halve seconde en dan vermindert hij snelheid.